Svenska Scalextricklubben 2009

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 22 dec 2008, 19:50

Vi planerar för följande Scalextricaktiviteter 2009:
Svenska Scalextricmästerskapet
Holmgrens Nascar Scalextric Series
Svenska Scalextricklubben Jönköpings km-serie
Svenska Scalextricklubben Borås km-serie
Serie Väss
Enstaka ScalextricDigitaltävlingar
Svenska ScalextricSamlingsmästerskapet
Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri
Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri
Deltaga på Nostalgimässan i April och Sep
Skicka ett lag till Bryssels Scalextricklubbs 24-timmarstävling
Köra med några förare i Sveslots Salooncup
Deltaga i ev andra bilbanetävlingar som körs i Sverige
Ta fram och designa Svenska Scalextricklubbens egen Salextricbil
Med andra ord över 100 olika Scalextricträffar + massor med medlemsförmåner
Vi startar nya trådar för varje aktivitet efter hand
Medlemsavgifter:
100 kr för medlem som var på en Scalextricträff 2008
200 kr för medlem som inte var på någon Scalextricträff 2008
300 kr för nya medlemmar
+ 100 kr om du skall deltaga på träbanan och slotracing
Medlemsavgiften sätts in på Föreningssparbankskonton 8150-5 3383353-4 OBS Skriv avsändare
Svenska Scalextricklubben är medlem i Sveslot
Svenska Scalextricklubben är numer bolagiserat inför 2009
Jag återkommer med mer info i respektive tråd.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 02 jan 2009, 15:04

Jag har ju förstås fått massor av frågor angående aktiviteterna i ovanstående inlägg. Jag kan inte svarat på allt nu, men all info kommer i respektive tråd och förhoppningsvis i god tid.
De flesta frågorna gäller medlemsförmånerna, och jag kan bara säga: Kom på våra Scalextricträffar och se.

Dock kommer vi i fortsättningen vara nogare med medlemsskapet. Det är varje år mängder med folk som "tror" att de betalt medlemsavgiften, och det är tyvärr inte omöjligt, 2008 är det många som inte skrivit avsändare på sin inbetalning, och fortfarande är det ett 10-tal medlemsavgifter som jag inte lyckats spåra. I fortsättningen är det bara medlemsavgifter med avsändare som gäller.
Vidare blir det så att våra sponsorer inte automatiskt blir medlemmar. En del sponsorer har inget större intresse av att vara medlemmar, utan bara få viss information, tex bilder där deras logga syns, och helst tydligt, och det underlättar för oss också, att inte behöva hålla sån koll överallt.
I och med att Svenska Scalextricklubben bolagiserats 2009 kommer vi även att göra om alla avtal med våra sponsorer, och hoppas det kommer bli lättare för bägga parter.
Lokalavdelningar som vill starta om eller nystarta kommer vi att hjälpa igång, både praktiskt och ekonomiskt. En tanke som vi kommer att få vänja oss vid är att Scalextricsamlandet är på vissa ställen intressantare och större än Scalextrickörning, och framåt är det nog inte omöjligt att någon lokalavdelning bara har Scalextricsamling i sin agenda.
I nuläget har vi bara små och stora Svenska Scalextricklubbendekaler som reklamgrejor, pennorna är slut, men skall köpas in igen. Vi behöver dock mer reklamgrejor typ tröjor och kepsar, men där har vi inte kommit längre än förfrågningar, men vi tycker att vi inte fått något bra erbjudande ännu.
Hemsida har vi ju tjatat om i flera år, och fått många hjälperbjudande, men när det kommit till kritan har det inte blivit så mycket hjälp, men just nu ser jag att det är rätt bra att finnas här lite i skymundan på Bilbaneforumet. När jag startade Svenska Scalextricklubben gick jag ut stenhårt e-postvägen och fick massor av nya adresser, men många var egentligen inte så värst intresserade, och så är det fortfarande, jag får massor med förfrågningar om allt, mest medlemsförmånerna förstås, träffar och tävlingar, men de dyker aldrig upp, varken som medlemmar eller besökare, och nu känns det så att Svenska Scalextricklubben har så bra erbjudande och prisbord att de som vill vara med, får helt enkelt leta reda på oss här och själva ta kontakt. Kolla bara prisbordet, vi har ju för sjutton bättre prisbord än i riktigt ( 1/1 )racing.
Fortsättning i nästa inlägg
Senast redigerad av Heureux 02 jan 2009, 19:05, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Inlägget redigerat med hänvisning till forumreglerna rörande försäljning på forumet.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 02 jan 2009, 15:24

Ja , att jag bryter inläggen så här mitt i beror på att jag skrivit några långa inlägg, och när det varit dags att skicka dem, har jag loggats ut automatiskt och inlägget är borta, så nu när jag känner att det är lite för långt, tar jag det säkra före det osäkra och gör nytt inlägg.
Vi kommer också att köpa in en riktig (1/1) bil i samförstånd av någon av våra nya sponsorer, och lacka den i Svenska Scalextricklubbens färger och ha bilen som reklampelare när vi åker till Scalextricträffar och tävlingar. Mer info kommer i en egen tråd.
Svenska Scalextricklubben kommer att gå in på träbana och slotracing nu också. Vi har ju testa träbanan i Mullsjö ett antal gånger och nu vill några förare prova på och tävla i skala 1/24 slotracing på träbana i Sveslots Saloonserie, och i och med det, går Svenska scalextricklubben in och hjälper till med aktiviteten på träbanan i Mullsjö med slotracingklubben där. Svenska Scalextricklubben går också med i Sveslot för att våra förare skall också i fortsättningen kunna tävla för Svenska Scalextricklubben. Vi har ju försökt att gå med i Sveslot tidigare, men då har vi inte fått gå med, i och med att vi inte haft någon egen träbana, enligt Sveslot. Alltså tvärtemot vad Sveslot svarar andra plastbaneklubbar vid förfrågan på Bilbaneforumet.
Ja. det var allt för denna gång, men det kommer mer info så småningom, och glöm inte hålla koll i de olika trådarna, så dyker all info upp där, när det är dags.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 28 feb 2009, 13:56

Ja, nu börjar jag väl komma ifatt lite med skrivandet i Svenska Scalextricklubbens klubbforum, det fattas nu bara några få repotage och inlägg, så det känns bra. Jag trodde aldrig att det skulle gå att komma ifatt. Bilderna däremot har Axel haft det ganska svårt med att få ned i storlek, så forumet godtar pixelstorleken. Men bilderna kommer så småningom.
Jag har nu börjat arbeta igen med de nya avtalen med Svenska Scalextricklubbens sponsorer 2009, men det kommer att ta ett bra tag innan allt är färdigt. En ny sponsor vill tex ha totalt 100 starter ihop i olika bilbane och slotracingtävlingar av Svenska Scalextricklubbens förare under ett år. Det gäller även lokala serier och klubbtävlingar. Kan det vara något vi kan klara av? Hör av er till mig ganska omgående om ni tänker köra någon lokalserie eller liknande, så vi kan räkna lite. Det är inte omöjligt att det kan betalas ut en viss start eller reseersättning till riksserierna eller lite större bilbane och slotracingtävlingar. Med att garantera 100 starter i alla möjliga bilbanetävlingar ger det Svenska Scalextricklubben mycket större möjligheter att knyta fler och större sponsorer till sig, men det krävs naturligtvis en hel del engangemang från Svenska Scalextricklubbens förare och att det ger någon sorts av feedback tillbaks till sponsorerna. Hör av er omgående, det vore en jättekul grej att fixa detta.
Mvh Thomas Werner Svenska scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 07 mar 2009, 13:48

På vinst eller förust gjorde jag i veckan upp med en ny sponsor om 100 starter av Svenska Scalextricklubbens förare i olika bilbane och slotracingtävlingar. Det var ett så bra avtal, att det gick inte att släppa förbi det.
Sen förra inlägget har det hört av sig både medlemmar och än ej medlemmar som vill köra för Svenska Scalextricklubben, så jag tror att åtminstone starterna löser sig. Jag återkommer och presenterar vilka förare och vilka tävlingar och serier de kommer att starta i. Vi behöver fortfarande fler förare, så hör av er om ni tänker köra nån lokalserie.
När jag kollade igenom medlemslistan såg jag att för första gången är nu samlarna fler än förarna, och det tycker jag är kanonroligt för att få ut samlarna har inte varit lätt. Vi kommer att lägga om strategi för samlarna, hur vet vi inte riktigt än, men att Scalextricsamlandet i Sverige skall bli än mer seriöst är ett mål.
Vi är väl igång så gott som med alla punkter som togs upp i första inlägget i denna tråd, men jag behöver hjälp att hålla igång allt. Är du sugen på att hjälpa till med en punkt, så är det ett välkommet handtag.
vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 18 mar 2009, 19:50

Årets första Scalextrichelg blev en fullspäckad historia, och från först tänkt att vara en Lördag-Söndagsträff, blev det nu en Fredag- Lördagträff, och vi hann med allt vi skulle. Dock började det bli lite oroligt redan på Torsdagskvällen, när snön öste ner, men på Fredagen lugnade snöandet ner sig något, men inte tillräckligt, för att någon skulle hinna vara på plats när dörrarna skulle öppnat. Men 20.00 började det i alla fall komma lite folk, och innan vi var färdiga, så var det ett 20-tal bilbaneintresserade som kollat läget. Vi skulle ju egentligen börjat med KM-serien, men eftersom några inte kört på den nya slingan, som är mycket svårkörd, så körde vi Nascarserien först, så alla fick möjlighet att bekanta sig med banan under 90 minuter. Eftersom alla som anmält sig till Lördagens deltävling i Svenska Scalextricmästerskapet var på plats även på fredagkvällen och alla nu var inkörda på banan, så beslöt vi att lägga in Svenska Scalextricmästerskapets deltävling i KM-seriens deltävling, så blev det mer tid till samlingsträffen på Lördagen, för det visste vi att det skulle ta tid innan alla var nöjda där. Så när vi var färdiga med Scalextrickörningen på Fredagskvällen, så efter schemaändringen kunde de som bara skulle köra de olika tävlingarna, redan åka hem och kolla melodifestivalen på Lördagskvällen utan att missa någon Scalextricdeltävling i någon serie, så alla var nöjda. Ni läser om alla de olika Scalextricaktiviteterna i de olika trådarna här på Svenska Scalextricklubbens avdelning på Bilbaneforumet.
mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 16 apr 2009, 18:58

Ja, nu är väl alla planerade aktivitetet i Svenska Scalextricklubbens regi igång. Serie väss för G7, som tänkts blivit just en serie verkar dock bara bli ett tävlingstillfälle. När vi började höra oss för hur många som var intresserade att köra, så visade det sig att det kördes redan någon G7 tävling lite i skymundan. Det dök även lite synpunkter, som vi inte hade en aaaaning om, bla att G7 skall köras på King och inte på HillClimber. Men vi undersöker i alla fall en bra datum, och synpunkterna har blivit positiva, så efter semestern räknar vi med att köra en G7 tävling på Mullsjös Hill climber. Vi återkommer i ärendet.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 29 apr 2009, 18:36

Den senaste veckan har det verkligen varit fullt upp med att hinna med att både skriva, träna och köra tävling.
KM-serien i Tisdags, Bilbaneforumet på Onsdagen, Sponsorbesök på Torsdagen, Träning och inställning av FlyPorsche 917 för Tjockhult på Fredagen, Slot Z tävling i 2 klasser hos SSC, Flytävling hos Tjockhult på Söndagen och KM-serien igen på Tisdagen. Med andra ord: Fullt ös med Svenska Scalextricklubben.
Vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 11 maj 2009, 14:15

Årets andra Scalextrichelg var först planerad Söndagen 10 Maj, men det visade sig vara så mycket på programmet att vi var tvugna att börja redan på Lördagen för att hinna med allt. Även denna gång var Svenska Scalextricklubbens Samlarsektion involverade, vilket gjorde att inbjudan endast gått ut till Svenska Scalextricklubbens medlemmar som åtminstone lokalt gick man ur huse för att vara med på ett hörn. 35 man var och kollade in Scalextrichelgen, alla var visserligen inte medlemmar i Svenska Scalextricklubben, men vi blev i alla fall några fler i Svenska Scalextricklubben i helgen. Ja, jag vet inte riktigt hur vi tänkt från början, att bara använda Söndagen, för det vet ju alla hur det blir när det finns ett par hundra Scalextric och även andra fabrikats bilar att köpa. Precis som vanligt stängde vi inte dörrarna förrän mitt i natten på Lördagskvällen, och det hade ju inte gått, om vi skulle upp och jobba på morgonen sen, så det var tur att vi tog med Lördagen också. Vi hade 5 olika aktiviteter igång under helgen och ni läser mer om detta i respektive tråd.
Naturligtvis diskuterades också Svenska Scalextricklubbens elitsatsningar både på Tävlingssidan och samlarsidan och vi var nog överens om strategin på de flesta punkter, dock inte alla. Tävlingsförarnas satsning kommer dock att börja med en mjukstart redan nu, och ni kan läsa i de olika trådarna vilka förare som körde och hur det gick.
Vi återkommer i ämnet
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 11 nov 2009, 19:19

Oj Oj Oj, vad tiden går fort när man har kul.
Sedan i Sep jobbar jag nu halvtid med Svenska Scalextricklubben och kommer att göra det 2009 ut.
Jag hade ju givetsvis räknat med att hinna skriva här på forumet också, men det har blivit mest racing i Scalextric, plastbana, slotracing och slot z i hela södra Sverige. Sponsorbesök i mängder har det också blivit för att kunna fortsätta halvtidsjobbet som Scalextricförare. Vi får dock se hur det blir nästa år.
I December verkar dock antalet tävlingar minska betydligt, så då hoppas jag kunna skriva ifatt för i år och skriva lite om hur vi räknar med att det blir 2010. Hur som helst blir det en hel del förändringar hos Svenska Scalextricklubben. Jag återkommer om det.
Under höstsäsongen har jag gjort ett 60-tal tävlingsstarter i olika serier och klasser. Och det har gått lite både si och så. En del förstaplaceringar men även nån sistaplacering i Västcupen, där det körs med helt andra bilar och handtag än vad jag har, så tills nästa år behövs en hel del inköp.
Nu till helgen är det dags för Östcupsfinalen och i Produktionsklassen ligger jag bra till för ett bra serieresultat, men vi får se hur det slutar.
Jag återkommer alltså med Svenska Scalextricklubbens höstaktiviteter lite i efterhand.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 18 nov 2009, 14:36

Jag fick en kommentar häromdagen att jag borde väl hinna skriva lite referat här på Svenska Scalextricklubbens sida, när jag jobbar halvtid med Svenska Scalextricklubben. Och det var också vad jag trodde INNAN jag planerade min tävlingskalender för hösten 2009, för så här såg den ut när den var färdig.
18 Augusti Klubbserien Mullsjö
25 Klubbserien Mullsjö
28 Svenska Scalextricklubben Jönköping KM 4
30 Tjockhult 6
1 September Klubbserien Mullsjö
8 Klubbserien Mullsjö
15 Klubbserien Mullsjö
18 Svenska Scalextricklubben Jönköping KM 5
19 Salooncupen 4 Partille
22 Scalextricserien 1 Hjärup
23 Västcupen 2 Stenungsund
26 Östcupen 3 Mullsjö
27 Tjockhult 7
29 Klubbserien Mullsjö
2 Oktober Klubbrace Åtvidaberg
3 Slot Z Stockholm
6 Scalextricserien 2 Hjärup
11 Nostalgimässan Göteborg
11 Träning hos Frog
13 Klubbserien Mullsjö
14 Västcupen 3 Partille
17 Östcupen 4 Mönsterås
20 Klubbserien Mullsjö
24 klubbrace Åtvidaberg
25 Tjockhult 8
27 Klubbserien Mullsjö
31 Saloonserien 5 Åtvidaberg
3 November Klubbserien Mullsjö
4 Västcupen 4 Stenungsund
7 Slot z Västerås
10 Klubbserien Mullsjö
14 Östcupen 5 Boxholm
17 Klubbserien Mullsjö
21 Salooncupen 6 Ronneby
24 Klubbserien Mullsjö
25 Västcupen 5 Partille
28 Klubbrace Åtvidaberg
29 Tjockhult 9
1 December Klubbserien Mullsjö
8 Klubbserien Mullsjö
15 Klubbserien Mullsjö
19 Klubbrace Åtvidaberg
20 Tjockhult 10
22 Klubbserien Mullsjö
27 Pro-Am Hjärup
Ja, det blir en hel del tävlingar, men i December lugnar det ner sig med "bortamatcher", så då hoppas jag hinna med att skriva en del referat och kommentarer. De flesta resultaten finns ju förstås redan att läsa på olika klubbars hemsidor.
Vi hörs i December Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2009

Inläggav Habos 19 jan 2010, 13:15

Ja, andra halvåret 2009 blev ju inte riktigt som planerat, det blev ju mycket bättre. Det blev till slut 52 olika tävlingsstarter på de 41 resor jag gjorde och sammanlagt blev det 1160 mil åkt. Det blir, åtminstone, inte ibörjan av 2010 lika mycket tävlingsstarter, men minst 5 olika serier har Svenska Scalextricklubbens förare räknat med att köra. Men om vi ska avsluta Scalextricåret 2009 får vi väl säga att även att det inte blev som vi tänkt från början, så med en halvtidsanställning som Scalextricförare de 4 sista månaderna kan det förstås inte sammanfattas med ett kort inlägg, men 2009 var ju smått otroligt. Nu fortsätter jobbet med våra sponsorer 2010, så får vi se hur 2010 slutar.
Jag kommer att skriva mer om 2009 i de olika trådarna som finns, och jag startar 2010 års trådar efter hand.
Vi hörs. Mvh thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster