Svenska Scalextricklubbens "riktiga" bil

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubbens "riktiga" bil

Inläggav Habos 02 jan 2009, 15:52

Svenska Scalextricklubben är på jakt efter en "riktig" bil (i skala 1/1 alltså) att ha som reklampelare och åka i till de Scalextricträffar och tävlingar vi besöker.
Det skall ju naturligtvis vara en modell som finns som Scalextricbil, så möjligheten finns att den kan komma som Scalextricbil förr eller senare. Vi har gjort förfrågan hos Bilhandlare som kan tänkas bli Svenska Scalextricklubbens sponsor i framtiden, och intresset har faktiskt varit bra.
Vi har gjort förfrågningar om följande modeller. Skoda Fabia, Renault Clio, Ford Focus, Audi TT, VW Beetle, Peugeot 307, Porsche 911 och Boxter, Chevrolet Impala, Range Rover sport och Mercedes SLR.
Vi tar det som det kommer och får se hur det slutar. Jag återkommer i denna tråd.
Kan väl säga det att vi fick 2.3 mille i rabatt om vi köpte en SLR, problemet var bara att vi var tvugna att slanta upp resten själva.
Jag har målat om några av dessa modeller i Svenska Scalextricklubbens färger och delat ut till de bilaffärer som saluför dessa bilar, och inte någon har sagt nej, men det är ju det där med ekonomin också.
Det skall bli väldit spännande och se om och i så fall hur det blir. Fortsättning följer.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens "riktiga" bil

Inläggav Habos 03 jan 2009, 11:46

Det är många som hänger här på Svenska Scalextricklubbens klubbforum, många mer än jag trodde. Nu går det knappt en dag utan att någon jag stöter på kommer med någon kommentar angående vad jag skrivit här. Och det är inte bara Scalextricintresserade som är här, utan även folk i allmänhet.
Igårkväll fick jag bla en kommentar att jag även gjort en förfrågan om ett bilköp hos Honda. Och visst stämmer det, vi fick ju tom "provköra" en Civic på Stockholmsresan i somras. Problemet med Honda är dock att jag inte sett någon release på att Honda räknar med att släppa någon Civic eller Accordmodell. Honda NSX finns ju förstås, men det är nog lite för mycket att hoppas på.
Axel lägger in en bild på några av de ommålade reklambilarna i denna tråd.
Nu kanske det är lite enkel design, men när det blir aktuellt med riktig omlackering kommer vi att ta hjälp för att få till en häftigare blågul design.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

cron