Bildgåta v4.02

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v4.02

Inläggav Ravajack 05 nov 2005, 22:54

Donington Park var rätt svar i sistlidna bildgåta, inprickat med ackuratess av bscc1. Vi säger grattis till Guldstjärnan, samt delar raskt ut även en bonusdito för det begåvade tillägget om Dunlopbron. :thumb:
Så enkelt kan det alltså vara att knipa värdefull extrapoäng och segla upp i topp...

Tabellställning således efter tvenne omgångar:
bscc1 = 1,5 stjärna
bruce = 1 stjärna
Björnen = 0,5 stjärna

Brusens försök att knipa bonus med samma trick som Björnen i förra omgången avvisas dock vänligt men bestämt av juryn, då vi inte går på samma trick två gånger i rad... Lite mer variation och fantasi vill vi nog se för att lätta på bonuspungen.
Överraska!!! :beer:

"Örebroarns" (srsowö) tilltag att publicera länken till den alldeles lysande informativa sajten etracksonline var dock ytterligt nära att rendera åtskilliga bonusstjärnor i negativ riktning, åsamkande Herr Tävlingsledare rejäla bekymmer, ångest och huvudbry inför tävlingens fortbestånd med m.e.m. "facit" så gott som nästan offentliggjort.

Efter moget övervägande lämnas dock tilltaget utan åtgärd, då Örebroarn i och med det skedda även kan anses ha bundit ris åt den egna ryggen... :D

Den gode Ghosts propå om en fast tidpunkt för gåtans publicerande äger viss relevans. Dock har frågan tidigare varit uppe till diskussion (http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?t=719) och då befunnits skola avspisas i diverse tunga inlägg.

Tävlingsledningens möjligheter att alltid kunna publicera gåta å regelmässig och bestämd tidpunkt är ytterligare en stötesten. Resor inom och utom riket gör att fixa schemata är dömda att spricka (vilket snart nog kommer att framgå i nuvarande bildgåteomgång...)

Tills vidare löper därmed Bildgåtan på enligt samma framgångsrika publiceringsmönster som tidigare, d v s total anarki (nästan). :P :P :P

Nog tuggat, dags för nya gåtan:
Vad? Och var?

Bild

(Tjena mojo)! :beer:
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav zippo 05 nov 2005, 23:18

gissar på nardo i italien

/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav zippo 05 nov 2005, 23:19

zippo skrev:gissar på nardo i italien

/Micke


test bana
http://www.prototipo.org/uk/prove.htm

Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Re: Bildgåta v4.02

Inläggav jomol22 05 nov 2005, 23:21

Ravajack skrev:"Örebroarns" (srsowö) tilltag att publicera länken till den alldeles lysande informativa sajten etracksonline var dock ytterligt nära att rendera åtskilliga bonusstjärnor i negativ riktning, åsamkande Herr Tävlingsledare rejäla bekymmer, ångest och huvudbry inför tävlingens fortbestånd med m.e.m. "facit" så gott som nästan offentliggjort.

He he
(Tjena mojo)! :beer:

Va, vem, jag?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 05 nov 2005, 23:22

Jaså, det är så Nardo ser ut!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 05 nov 2005, 23:28

Jag var så inriktad på att svara på Ravajacks svar att jag glömde att svara på frågan. Fast jag visste ju inte svaret på frågan, så jag kunde inte svara i alla fall. :o

Det går bra för Motala. Grattis!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Ghost 06 nov 2005, 00:18

Min första tanke var "Luzern, Partikelaccelerator."
Men den är väl dels nergrävd, å dels aningen utanför detta forums ämnen (utom då jag testar motorer och annat då alltså..)...?
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav jomol22 06 nov 2005, 10:45

[quote="srsowö"Det går bra för Motala. Grattis![/quote]

Zippo är ju från Örebro! GRATTIS!!!
Jag blandade ihop dig med Bruce. Det måste berott på den där hela flaskan öl jag drack alldeles själv igår kväll. :drunk: Sorry.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav zippo 06 nov 2005, 11:13

ha ha :beer:
jo jag tänkte försöka hjälpa till och lyfta upp våran gnällbältes metropol lite,kan ju inte låta ett luxor-meka ta för många poäng :wink:

" en gör så gött en kan"

/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav bscc1 06 nov 2005, 11:30

Den banan kunde jag inte...Poäng till Örebro men mitt i allt elände så gläder det mig att det INTE var Johan (srsowö) som tog poängen. :taunt:

Motala leder fortfarande "stadskampen" i alla fall.
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Inläggav Nico 07 nov 2005, 13:07

Ja, här kunde man plockat gratis poäng minssan!!...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 103 gäster