Bildgåta v4.04

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v4.04

Inläggav Ravajack 07 nov 2005, 19:01

Ghost höll sig framme och var hetast på gröten i denna omgång och klämde i med rätt svar, Hungaroring, knappt en halvtimme efter gåtstart. Grattis! och välkommen in på banan(!).

Ghosts intrång i vinnarcirkeln leder till att tabellställningen uppnår en nivellering som aldrig tidigare i Bildgåtans anrika historia. Ingen har hittills förmått rycka ifrån, fältet är synnerligen väl samlat, och bara en futtig poäng skiljer mellan topp och botten. Otroligt!!!

Eller för att tala med Peter Harryson: Spänningen är oliiiiidlig...

bscc1 = 1,5 stjärna
bruce = 1 stjärna
zippo = 1 stjärna
Ghost = 1 stjärna
Björnen = 0,5 stjärna
Ravajack = 0,5 stjärna

Notabelt i sammanhanget är även att tidigare Bildgåtesuveränen srsowö, även känd som Örebroarn (bland annat...:beer: ), hittills hållit en poängmässigt låg profil. Är det oflyt, timingproblem eller kunskapshål som ligger bakom utanförskapet i den rafflande tabellen ovan? Frågorna hopas, världen väntar på svar...

Pålitlige gåtslitvargen, f'låt Björnen, har även han valt att hålla en låg profil. Egna banbyggarbestyr i nya idet tycks ha lagt hämsko på leklusten... :(

Alltnog, med stormsteg har vi således närmat oss Den Nya Uppgiften, nämligen denna:

Bild

Vad och var?
(Nej, bilden är inte snett beskuren, det bara verkar så...)
Lycka till!!!
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 19:43

Adelaide!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav zippo 07 nov 2005, 19:47

Adelaide International Raceway
södra australien
/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 19:52

Jag kände igen en hel del som Adealide omedelbart. Men det saknsades viatal delar. Det himla sköna partiet från långa-långa rakan (Brabham Straight) till hårnålen och start-och-mål. När jag följde med blicken runt där banan borde gå såg jag plötsligt det sakndade partiet. Det är mycket ljusare och ligger utanför kvarteren inne i travbanan. Jag har hört att det ligger i en travbana., men inte riktigt fattat hur. Jag kanske inte försår nu heller. Sprang kusarna under banan? Jag måste kolla gamla filmsnuttar därifrån.
Melbourne är ju en fin bana, men jag tycker att Adelaide var coolare. Och där har det hänt grejer! Mansells jättepunka -86, Schumacher pressad till misstag på kvalet -94 och ful trängning/påkörning på Hill i samma tävling, Häkkinen dyngsmäll, så han i praktiken dog -95
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 19:53

Och kolla! Zippo går in som god tvåa. Motala sover!!!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Bildgåta v4.04

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 19:58

Ravajack skrev:
Notabelt i sammanhanget är även att tidigare Bildgåtesuveränen srsowö, även känd som Örebroarn (bland annat...:beer: ), hittills hållit en poängmässigt låg profil. Är det oflyt, timingproblem eller kunskapshål som ligger bakom utanförskapet i den rafflande tabellen ovan? Frågorna hopas, världen väntar på svar...


Jag tror det främst handlar om att bilderna är så pass enkla. Den som först ser bilden gissar rätt. Och så kanske många använder e-tracksonline...
Men nu är du väl nöjd? Jag är på banan och gjorde tabellen ännu mer spridd. :thumb: Fast Micke/bscc1 leder fortfarande. :x
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav zippo 07 nov 2005, 20:02

hmm jag va lite sen där :-( ja ja huvudsaken poängen stannar i stan :taunt:

he he
/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 20:04

Tittade du också på barnprogrammen? Hmm, bäst att skippa alla sådana nöjen om man ska kunna ta hem det här. Bot och bättring!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav bscc1 07 nov 2005, 20:11

Jajajaja...sover gör vi inte i Motala, men snöar in på USA... :x
Jag satt och funderade vilken oval det kunde vara och att bilden minnsann var tagen när banan byggdes, men fick inget att stämma med bebyggelsen på det hållet vid dom "rena" ovalerna därborta. Och så var det en nedlagd bana åt helt andra hållet på jordklotet.
Men man kanske kan få bonuspoäng genom att tala om att banan varit stängd sedan 1987. Förutom dragstripen då som använts något senare.

Micke
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Inläggav zippo 07 nov 2005, 20:13

och att travbanan heter Victoria Park horse track för övrigt
/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav bscc1 07 nov 2005, 20:14

Det här sitter väldigt hårt inne.

Grattis Johan och välkommen in i matchen :thumb:

Nu kan jag med gott samvete snart börja hacka på dig igen
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Inläggav Svänn 07 nov 2005, 20:24

Hööö... ursäkta en vällevd man vars ögon sett bättre.. men jag kan inte se nån bana alls..
Nåt som liknar en travbana + en massa, som det ser ut, vanliga vägar. Men var är räjserbanan?? Kan nån förklara... :? :suspect: :sceptic:
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Inläggav jomol22 07 nov 2005, 21:31

Det VAR en massa vägar, eller gator, snarare.
Bild
Banan gick runt det blålagda fältet. Leta upp de vita siffrorna. Börja inne i travbanan
1: Start/mål. Depån syns som ett grått fält på insidan ända nere vid hårnålen
2: Chikan. Följa av en mkt snabb vänster, svagt uppför.
3: Här tog det stopp för Schumacher och Hill 1994. VM avgjordes på platsen.
4: Här tog det superstopp för Häkkinen -95 Högern är mkt snabb och H. fick punktering på vänster bak i den svaga uppförsbacken, snurrade att varv och gick med nosen före in i muren på utsidan. Slog skallen i ratten och ådrog sig en svår hjärnsvällning.
5: Mansell fick en grym däcksexplosion lagom när han gick på bromsen för hårnålen (som gett namn till hårnålen på Magny Cour).

En kanonbana, trots sin placering i stan.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Svänn 07 nov 2005, 22:08

Aha..
Tackar för det grundliga åskådligörandet!
Det gäller att välja rätt väg i korsningarna där då.. :wink:

/Sven
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Inläggav bscc1 07 nov 2005, 23:10

Jag skrev fel årtal, nian blev en åtta på grund av mina klumpiga fingrar... 1997.
Men sedan kom jag på att jag tror det körts något senare på banan, vet du nåt om det, Johan?
Touringcar eller V8.
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster

cron