Bildgåta v4.11(TM)

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v4.11(TM)

Inläggav Ravajack 18 nov 2005, 13:02

Anamma och anfäkta!

Kaos :rolleyes: och Anarki :suspect: sticker upp sina fula trynen så fort man vänder ryggen till!

Den allvarsamma leken förvandlas raskt till en Gycklarnas marknad med ruffel och båg som främsta ledstjärnor.

Detta ofog måste stävjas! NU!!!

Achtung! Ordnung muss sein!!! :x :x :x

Tävlingsledningen är, som den uppmärksamme möjligen noterar, tämligen konsternerad över det senaste övergreppet:
EN PIRATVERSION AV BILDGÅTAN!!!

Angreppet synes emanera från Mittens Rike, ett område i periferins yttersta utmarker som tycks vara tämligen överbefolkat av - biografmaskinister!!!

En representant för detta celebra "yrke" (inga namn...) tog sig före, i Den Högt Vördade Täflingsledningens tillfälliga frånvaro, att skrämma slag på härvarande Högt Ärade Publikum medelst lansering av , som det snart skulle visa sig, högeligen obskyr Bildgåta v4.10.

Bedragaren var skicklig. Gåtans yttre attribut (rubrik m m) var intill förvillelse lik vilken Äkta Bildgåta som helst. Till och med självaste Täflingsledningen lät sig till en början luras!!!
(Hmmm... 4.10... vafan hade jag fablat om där nu då...? :? :? :? )

En närmare granskning avslöjade dock omedelbart och obönhörligt det vanvördiga falsariet! Inte ens en bild lyckades denna sorglustiga wannabe prestera!!!

Det faktum att just en BILD är en bärande idé bakom, och faktiskt själva förutsättningen för, en Äkta Bildgåta hade den bedräglige biografmaskinisten missat!!! HA!!! :taunt: :taunt: :taunt: (Hur korkad får man bli...)

Lyckligtvis upptäcktes det tilltagsna ofoget i tid, och kunde såväl stävjas som kvävas i sin linda. Alltid alerte och uppmärksamme srsowö ingrep redan inom en kvart för att avslöja falsariet. Nämnde srsowö, aka Snigel och Örebroarn, är som bekant, liksom den bedräglige bedragaren även han biografmaskinist till yrket, så det krävs tydligen en biografmaskinist för att avslöja en annan biografmaskinist...

(Om Täflingsledningen inte minns alldeles fel, figurerade enligt annalerna en annan bedragare från Mittens Rike i Bildgåtans begynnelse, falskeligen flaggad som Mojo. Yrke? Biografmaskinist förstås...)

Huruvida detta säger mera om kineser än om projektörer undandrar sig dess värre f n adekvat bedömning.

Ovan relaterade hädiska händelser accentuerar åter det gamla bibelspråket:
Lögnen hinner till Bagdad innan sanningen fått på sig sandalerna.
Lyckligtvis blev konsekvenserna ringa efter srsowö:s snabba och rådiga ingripande. Heders! :thumb:

Trots synnerligen rubbade cirklar och högst oväntat och påtvingat glapp i den omsorgsfullt och minutiöst planerade och förberedda numreringen av denna gåtomgång, har täflingsledningen dock, till sist och efter moget övervägande, fattat beslutet att inte ge upp.
The shoe must go on!!!

Bildgåta v4.10 måste dock tyvärr utgå och kastas på historiens sophög, komprometterad, skändad och vanärad av Biografmaskinistvandalen!!! som den ju är. Frid över dess minne... :( :( :(

---------------------------------------------------------------------

Den förra Äkta Bildgåtan(TM) (v4.09) plockades berömvärt rekordsnabbt ned av srsowö-Snigel-Örebroarn (kärt barn har många namn...) Snigel visade huggtänderna, förvandlade sig till en kobra och högg redan efter två (!) minuter till med Fiorano, Ferraris testbana vid fabriken i Maranello. Knockout

Omgångens Guldstjärna därmed till srsowö. Grattis! :beer:

Kobrans hugg visade återigen betydelsen av att ständigt vara alert, uppkopplad, ligga på och kämpa "ända in i kaklet". Man vet som bekant aldrig när en Äkta Bildgåta(TM) dyker upp...
En Falsk Bildgåta(R) kan ju däremot dyka upp nästan när som helst, vilket ovan relaterade exempel och dramatiska konsekvenser tydligt visar!!!

srsowö tilldelas även en bonusstjärna för det rådiga ingreppet att stävja angreppet mot Bildgåtan(TM)i sin linda. Grattis igen! Keep watching! :beer:

Tabelltoppen hårdnar därmed, med tvenne kombattanter in close combat överst:

Björnen = 5 stjärnor
srsowö = 5 stjärnor
bscc1 = 1,5 stjärna
bruce = 1 stjärna
zippo = 1 stjärna
Ghost = 1 stjärna
BIGBOI207 = 1 stjärna
Stirling Moss = 1 stjärna
Ravajack = 0,5 stjärna

Och nu, till sist, över till det som Ni alla har längtat efter: En Äkta och Oförfalskad Bildgåta!(TM)
(v4.11, reviderad från tidigare omsorgsfullt förberedd och väl planerad v.4.10, som tyvärr utgått)

En bild säger som bekant mer än tusen ord (se bara ovan!!!), so here goes:

Bild
Svårighetsgrad: Sådär.
Äkthetsgrad: 100%!!!
Lycka till (alla utom du-vet-själv-bäst-vem. Skäms!...) :x
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 13:10

Jag tackar för alla poäng! Som en bonus kan jag meddela att BRM V16 inte är maskinist nuförtiden. Däremot vikarierade han för mig när jag var föräldraledig i våras. Och så är han min kusin! Jag funderar nu på att sälja honom till en annan släkt.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 13:12

Kan det vara Aintree?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 13:16

Det ÄR Aintree!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav bruce 18 nov 2005, 13:17

Vad skall man säga, kan man skylla på jet-lagen, som gör att man inte är så snabb. Men han har nog helt rätt han örebroarn, är ni alla kusiner i Örebro?
It's easier for a fast rider to lern not to crash than for a slow rider to lern how to ride fast.
Användarvisningsbild
bruce
Depåman
 
Inlägg: 237
Blev medlem: 04 jan 2005, 18:05
Ort: Motala

Inläggav Storabjörnen 18 nov 2005, 14:19

Vad ska jag skylla på? Jag lämnade min plats för att i personalmatsalen intaga Mexicansk soppa med bröd - när jag sedan återvänder är bildgåta 4.11 redan löst.

Urk! :drunk:

/b. (går i ide typ NU. På riktigt.)
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 15:29

Amen herregud, förlåt då! Jag kom till mitt skrivbord efter en lektion (jag är inte bara biografmaskinist, utan också pappa (och lärare!)), rapporterade frånvaron, kollade e-posten, kollade reaktionerna på BRM V16:s (även okänd som Mörten) tilltag med den kapade frågan.
Och då fanns ju Aintree där, färdig att plockas. Fast jag slängde bara ur mig en gissning till en början. Inte visste jag att det var rätt. :sceptic:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 18 nov 2005, 16:17

Lugn o fin nu. Ditt rätta svar bör rendera i ett äpple på katedern. Dock från den snälla flickan längst fram i så fall. Från den stora björnen längst bak i klassrummet kommer bara en boll av skrynkligt papper flygandes genom luften. Brum.

Ska aldrig gå på lunch mer. Ska faktiskt inte jobba mer heller. Ska sitta o trycka F5 i 1:1-delen varje dag. En minuts mellanrum. Nä, f-n, det räcker inte, ibland smäller du in rätt svar på en halvminut. Jag ska uppdatera var 15:e sekund. Så får det bli. :)


/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 16:50

Det kanske finns ett slags telepatiskt osynligt (bör det väl vara), oplanerat samband mellan Ravajack och mig. Han lägger ut frågan och strax därpå loggar jag in för första gången på ett par timmar. Märkligt va?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Stirling Moss 18 nov 2005, 20:01

Gubben börjar bli gammal...
Det var ju där jag vann mitt första GP år 1955 i en Mercedes



Sir Stirling Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav jomol22 18 nov 2005, 20:28

bruce skrev:Vad skall man säga, kan man skylla på jet-lagen, som gör att man inte är så snabb. Men han har nog helt rätt han örebroarn, är ni alla kusiner i Örebro?


Ja, nästan. På jobbet finns ännu en kusin till mig. Han är också biografmaskinist.
Och som grädde på moset och lök på laxen jobbar min stora dotter som biografmaskinist. Min lilla dotter ska börja som biografmaskinistlärling så fort hon kan fler ord än "kolla, farfar, se, nej". (Det sistnämnda betyder egentligen te)
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav BRM V16 19 nov 2005, 21:43

Det var väldigt vilket rabalder jag åstadkom. :D

Högt ärade tävlingsledare härmed framför jag min ursäkt för det lömska tilltaget, och lovar bot och bättring. :rolleyes:

Jag måste bara påpeka att nämde kusins storebror också har arbetat som biografmaskinist. :P
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Svänn 19 nov 2005, 22:03

Tror banne mej jag ska öppna videobutik i Örebro.... måste finnas en marknad för sån ny modern teknik där.. Alla verkar ju fortfarande ha behov av att gå på bio... :taunt: :beer:
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 66 gäster

cron