Lola T70 till salu igen

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Inläggav ymigs 09 feb 2006, 10:32

Burström skrev:Men en 917 gick åt vid film inspelningen(ofriviligt)
herr Pipers bil som gick av banan på Le mans.
Det var då Piper fick amputera benet.Sedan var det
en 512 coda lunga körd av Herr Bell som började brinna
och den såg inte heller så vacker ut senare.
Annars tycker jag att Lola t-70 är en classic sportvagn.
Burström

Filmen spelades ju in i samband med Le Mans 1970 där det regnade Porschar och Ferraris till både höger och vänster. Ingen av Porscharna med nummer 20, 21 eller 22 kom i mål (övervarvning och oljeläckage, motorproblem pga kylning respektive olycka).
Joakim Bonnier och Reine Wisell krockade en Ferrari 512 S, #14, denna finns nu för bilbana från FLY (C75). :thumb:
För övrigt var ju den inte helt obekante Ronnie Peterson förare i samma bil som Herr Bell och denna bil finns som en limited edition från FLY med Ronnie stolt poserande vid sidan...
Bild
Kalenderbitare ser att inte heller denna modell stämmer 100%-igt med originalet...
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav jomol22 09 feb 2006, 13:21

Nog för att jag är kalenderbitare, men det behövs väl egentligen inte riktigt för att avslöja ännu en fadäs från FLY; det är bara att jämföra bilen på bilden på lockets undersida med bilen under locket! F-n ta de där spanjorerna!

F.ö. har jag en sån Ferrari med Ronnie-figur och den bilen har silverfärgade hjul! Vad sägs om det?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 09 feb 2006, 13:31

ymigs skrev:Joakim Bonnier och Reine Wisell krockade en Ferrari 512 S, #14,
För övrigt var ju den inte helt obekante Ronnie Peterson förare i samma bil som Herr Bell

Fyra st 512 var inblandade i en incident vid White House. Wisell körde sakta med punktering och hanns upp av Regazzoni (som nu skulle varva Wisell för andra gången), som touchade Wisells bil, och körde av på insidan. Strax efter kom Bell och Parkes (el Mueller) och lyckades köra på Regazzoni. Bell övervarvade, och körde vidare men bröt ett varv senare med krökt ventil. De övriga tre bröt omgående.
Så kan det gå!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Ravajack 09 feb 2006, 17:04

srsowö skrev:F.ö. har jag en sån Ferrari med Ronnie-figur och den bilen har silverfärgade hjul! Vad sägs om det?

Även jag är lycklig(?) ägare till en sådan Fly Ferrarilåda med Ronnie-figur. Men inga silverfärgade hjul. Inte ens en Ferrari. Lådan var TOM på bilinnehåll när den anlände från härstädes ganska känd näthandlare (utländsk). Lådan hade heller med säkerhet aldrig innehållit någon bil, då papp-flärpen i lådans botten för pickup-hålet fortfarande var intakt, d v s ej utstansad. Lådan levererad direkt från handlarens lager, det tycks vara själva Fly-fabriken som glömt stoppa i bilen...
Vad sägs om DET?

Sign. "Fly-förbannad"
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 10 feb 2006, 10:11

Ursäkta om jag försiktigtvis skrattar :o Men bortsett från att det drabbat dig min käre Ravajack, så är det faktiskt lite komiskt. Ingen bil i lådan! Det borde väl vara ett svårslaget rekord i klantighet? Helt plötsligt framstår den grovt felaktiga nosen som väldigt futtigt att klaga på. STÄM DE J-VLARNA!!!

F.ö. får du väl köpa en ny bil...
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Föregående

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 67 gäster

cron