GT-Legends. Set up´s

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

GT-Legends. Set up´s

Inläggav PerLarini 25 feb 2006, 10:25

Finns det någon vänlig själ som har en bra grundinställning på Cortinan, som jag kan kopiera? Jag har inte tid just nu att sitta i timtal och skruva. Tack på förhand! mvh/Per.
Användarvisningsbild
PerLarini
Mekaniker
 
Inlägg: 359
Blev medlem: 14 apr 2005, 19:37
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 25 feb 2006, 23:02

Hej Per,

Det är en del snack här: http://www.slotforum.com/forums/index.p ... hl=Cortina

Du kan ju kolla, annars söka lite snabbt på det forumet efter Cortina. Finns en del. Många pratar om att slipa ned underredet i nosen, att det är för lågt.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Storabjörnen 25 feb 2006, 23:07

Arghhhhhhh!!!!!! Jag har svarat på vad jag trodde gällde Revells Cortina (bilbanebilen)

Fel av mig!! (och ingen Edit-finktion finns det)

Du vill såklart ha en setup till GT Legends-bilen. Hmm..... då måste jag Googla lite. Själv kör jag hyfsat standard. Har bara dragit ned mängden soppa i tanken.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav PerLarini 26 feb 2006, 20:20

Tack för svaret Stora Björn. Har kört ganska mycket GP-legends för några år sedan. Och för att få en bil att funka på det spelet fick man jobba mycket med inställningarna.
Och som sagt, jag har dåligt med tid just nu och vill helst bara sätta mej och köra.
Jag glömde kolla på tankmätaren så jag slangar ur lite så får vi se hur det går!
Ett problem till bara. Spelet hackar lite. Har stängt av det mesta. Men får inget flyt i bilden.
Nu åker man väl på att uppgradera datorn också (suck).
Användarvisningsbild
PerLarini
Mekaniker
 
Inlägg: 359
Blev medlem: 14 apr 2005, 19:37
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 26 feb 2006, 22:41

Per,

Nu gör du mig konfys. Du säger att du spelat GP-Legends ganska mycket för några år sedan, men din rubrik lyder GT-Legends och det spelet kom 2005?

Sen säger du att spelet hackar, och eftersom GP-Legends, d.v.s Grand Prix Legends, kom redan 1998 så hackar det inte på någon modern dator. Däremot GT-Legends, som kom förra året, det kan hacka - vilket det också gör på min dator ibland, innan jag ställde ned skärmupplösningen.

Lotus finns i båda spelen. Vilket spel är det exakt vi pratar om? Grand Prix Legends har jag spelat sedan 1998 och det är helt sant, bilarna behöver en del inställningar, men framförallt behöver det träning, träning, träning. Jag brydde mig inte om att göra några inställningar alls, ens de första åren, med GP-Legends, för det gäller först och främst att bemästra bilarna. GT-Legends däremot, det enda jag gör är att sänka bränslemängden så att bilarna blir lättare, sen höjer jag ev. däckstrycket lite, annars är det mest att köra. GT-Legends är inte lika svårt som GP-Legends.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 62 gäster