Volvo-reklam

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Volvo-reklam

Inläggav Storabjörnen 19 mar 2006, 00:25

Hej,

Jag hatar TV-reklam.

Mitt emellan två program eller om det (som vanligt) var mitt i ett program, så hade Volvo en reklamsnutt. Minns ej vilken kanal det var, men i vart fall var det en far och en son som körde bilbana. Jädra skön reklam, de körde på en träbana. Jag har inte sett den reklamen tidigare det var väl ett par avåkningar och nåt jidder om Volvos "säkerhet" (som majoriteten av andra bilmärken redan uppfyller redan ändå) och min fråga är: Nån som vet vilken bana det är? Är det nån välkänd träbana? Tvivlar på att Volvo-folket har anställda med bilbaneintresse som ställer upp, utan de har väl sökt på webben och raggat tag på nån glad lax med en (f.d.) komerisell bana som utgör miljö. Nån som vet vem, vad, vilken, varför?

Shoot!

/a.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Storabjörnen 19 mar 2006, 00:33

EDIT: En kommentar. Jag o frugan var på G att köpa ett nyproducerat hus i Åkersberga utanför Sthlm, och mäklarens broschyr var en glättig sak som på framsidan hade en stor bild på en familj som i ett vardagsrum satt och körde en Scalex-Sport 8:a och förevisade hur förbaskat trevligt man kunde ha i ett vardagsrum i ett hus av detta fabrikat.

Vi var som sagt jäkligt nära att hoppa på detta objekt och under sista visningen frågade jag mäklaren om bilbanan på broschyren ingick om man köpte detta hus. ;)

Han undrade först om jag skämtade (misstänker jag) men var människokännare nog att inse att galningen han hade framför sig menade allvar och löste situationen rätt snyggt genom att säga att om vi faktiskt köpte huset så skulle han lova att denna bilbana fanns redo när vi flyttade in. :D

Det blev inte det huset. Där gick man miste om en Scalex Sport-bana! (men sparade i runda slängar strax över 800' i och för sig.) :D

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Bilbana modell större...

Inläggav ymigs 19 mar 2006, 00:42

Angående bilbanan i reklamfilmen så antar jag att det är Stockholm Slotcar Club. Fick nämligen en påringning för några månader sedan från gubbarna som gjort filmen och jag föreslog den banan då de ville ha en stor bana i Stockholm att köra/filma på.
Tror att Lattermann och grabbarna där fixat bilarna till dem.
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 19 mar 2006, 01:11

Coolt Janne, tack för svar!! :thumb:
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster