F1 2012

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

F1 2012

Inläggav Nico 28 nov 2011, 15:56

Då lägger man 2011 till handlingarna och hoppas på ett bättre 2012. Årets höjdpunkt som förvisso är en flytande fråga är vem gör vad 2012.

Well, inte helt oväntat så är Jermoe D'ambrosios stålar slut så han lämnar Marussia och ersätts av en duktig fransos vid namn Charles Pic som kommer från GP2 med några segrar och nån pallplats här o där. Men hur ser det ut so far med föraruppställningen?? Det råder ju alltid ovisshet i stallen där pengar går före talang och det är alltid kul/tragiskt att se vilka som får och inte får chansen. Red Bull, Renault och Ferrari försöker köpa platser åt sina investeringar. Julien Bianchi landar kanske i Lotus *host* Caterham menar jag.
Kul att De La Rosa vid 42 års ålder signar ett 2-års kontrakt med HRT. Vem betalar vem undrar jag!?!?!?!
Och ska detta bli året då Barrignällo, Heidfeld och Trulli till slut får kasta in handduken!?!?!

RED BULL
Vettel
Webber

MCLAREN
Hamilton
Button

FERRARI
Alonso
Massa

MERCEDES
Schumi
Rosberg

RENAULT
Petrov
Kubica? Grosjean?

FORCE INDIA Inget bekräftat
Hülkenberg?, Sutil?
DiResta

TORO ROSSO Inget bekräftat
Buemi? Jean-Eric Vergne
Alguesari? Daniel Ricciardo

WILLIAMS Inget bekräftat
Maldonado? Sutil?, Valteri Bottas?
Barrignällo? Räikkönen?

MARUSSIA
Glock
Charles Pic

LOTUS
Kovalainen
Bianchi? Trulli?

HRT
Pedro De La Rosa
For sale
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 28 nov 2011, 16:16

Det blir väl inga större förändringar i reglementet för 2012 om jag inte missminner mig. Däremot blir det väl andra motorer 2013. Alltså kommer Red Bull fortsatt att dominera med McLaren och Ferrari ett steg efter... Hoppas verkligen att Mercedes har jobbat i skymundan med sin bil för 2012 för Schumacher och Rosberg är verkligen förtjänta av att slåss om pallplatser tycker jag.

Ska bli kul att se hur banan i USA kommer att bli. Bahrain kördes ju inte i år men den skrotbanan kan man ju lika gärna stryka. Men pengarna styr (Äckelsten) så den plus några andra sömnpiller blir väl kvar.

Ska Massa verkligen köra för Ferrari nästa säsong. Jag är så sjukt less på karln, vore så kul om det kunde komma in nån ung frisk fläkt jämte Alonso.

Nico, har du råd att köpa in dig i HRT? 8-)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 28 nov 2011, 20:19

Aramis skrev:Nico, har du råd att köpa in dig i HRT? 8-)


Finns det inte maxlängd på bilarna? Skulle bli en väldigt rolig nos på den bilen :D
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav snugged 28 nov 2011, 20:41

men visst ska väl detta team även köra 2012 ...eller har jag missat nåt? :red:

SAUBER
Kobayashi
Pérez
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2012

Inläggav Nico 29 nov 2011, 09:37

Massa ... förste Ferrari föraren på 19 år utan en pallplats. :klappa: grattis idiot!!! Samtidigt som Alonso klippte nio pallplatser och en seger.

F ö tror jag fortfarande någonstans inom mig att Räikkönen desvärre gör comeback i Lotus (alltså f d Renault).

snugged skrev:men visst ska väl detta team även köra 2012 ...eller har jag missat nåt? :red:
SAUBER
Kobayashi
Pérez

Självklart, missade dom!!

Aramis skrev:Det blir väl inga större förändringar i reglementet för 2012 om jag inte missminner mig. Däremot blir det väl andra motorer 2013.

Det stämmer så det är verkligen Red Bull som har allt att förlora nästa säsong eftersom dom har dominerat säsongen och i stort sett kan komma till start med samma ekipage nästa säsong.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Nico 29 nov 2011, 10:48

Time to call it a comeback then!!!

Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav GranTurismo 29 nov 2011, 20:44

Aramis skrev:Ska bli kul att se hur banan i USA kommer att bli.


Hoppas inte för mycket på det. Det dök upp nyheter för ett par veckor sen att pengarna var slut och Äckelsten lagt ultimatum att saker måste ordnas upp, annars tas det bort från kalendern.

Sen har ju visst Austinfolket härsknat till över det faktum att man planerar stadslopp i New Jersey ivrigt påhejade av Bernie. De hade väl inte tänkt sig att ha konkurrens om F1-publiken over there.

Om man nu ska köra där. Varför inte fixa ordning Watkins Glen, Laguna Seca eller Infinion till F1-klass. Fast jag kan hålla med om att Austinbanan såg cool ut.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 30 nov 2011, 04:07

Det vore onekligen coolt att se en F1-bil ta sig an korkskruven på Laguna Seca! :D
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Nico 30 nov 2011, 08:53

GranTurismo skrev:... Äckelsten lagt ultimatum att saker måste ordnas upp, annars tas det bort från kalendern.

Äckelsten är lite som Apple, I love to hate it. Men faktum är att han får saker gjorda och det är därför han inte är kompis med någon. En bra chef ska inte vara kompis med alla! Tack vare detta så kommer dom säkert att vara med och det är bindande kontrakt skrivna till höger o vänster - jag är inte orolig.

GranTurismo skrev:Sen har ju visst Austinfolket härsknat till över det faktum att man planerar stadslopp i New Jersey ivrigt påhejade av Bernie. De hade väl inte tänkt sig att ha konkurrens om F1-publiken over there.

Stort land och många feta jänkare. Dom fyller nascar och indycar eventen till bredden med både publik och friterad snickers så det är nog lungt. Och eftersom RedBull har pressat som fan för att få ett lopp i USA (deras viktigaste marknad) så kommer säkert dom och stoppar lite slantar i bössan om det behövs när dom nu får två lopp!!

GranTurismo skrev:Om man nu ska köra där. Varför inte fixa ordning Watkins Glen, Laguna Seca eller Infinion till F1-klass. Fast jag kan hålla med om att Austinbanan såg cool ut.

Road Atlanta, Sears Point :w00t: :w00t: :w00t: - kan tänka mig Watkins Glen också. Tycker inte heller att det var något fel på loppet dom arrade' på Indianapolis, fast dom borde kört mer/längre sträcka på ovalen. Varför inte Daytona och sedan deras infield.
Laguna och den där sabla korkskruven är så sjukt överskattad tycker jag.

Meeeeen ... Tilke måste ha något att göra också och mera pengar måste spenderas osv osv. Tyckte Alonso sa det bra när dom gjorde i ordning hamnområdet i Valencia. "Why do they build a new track when we have the very nice Valencia circuit nearby?"
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav GranTurismo 30 nov 2011, 22:22

De klassiska banorna hänger väl alltmer på fallrepet. Nu såg jag att Bernie provocerat med nytt tyckande att man om några år inte kommer köra mer än fem lopp i Europa. Suck! I Europa finns stallen, publiken och de mest klassiska banorna, men de stora pengarna för att ordna F1 verkar finnas i Asien.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 01 dec 2011, 08:49

Tror inte det bara handlar om pengar... Europas tävlingar drar ju överlägset mest publik så det måste handla om nåt annat. Tror att Bernie har fått lite hybris och vill bredda sporten så mycket det bara går. Snart kanske vi får bevittna "Antartica Grand Prix" eller varför inte "Luna Raceway" (Månen...)???! :-P
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Nico 01 dec 2011, 14:44

En sak kan jag förstå med hans uttalanden och hot. De gamla banorna ser ibland ut som skit och har kass logistik kring eventen enligt vad man kan läsa sig till. Och om banägarna, i vilken form ägandet nu är - inte investerar och rustar upp så får han väl se till att dom gör det på ett eller annat sätt.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen "Vi vill ta sporten till supporten på läktaren". Ja men vad bra, det är därför man bygger banor i Bahrain, Abu Dabi, Indien o andra potentiella publiksuccéer. *S* Är det inte Bahrain som bara har en läktare utmed startrakan, eller har dom kanske fixat det nu? Skitigt och jävligt. Minns Indiens GP där det bara dammade i depåerna när bilarna kom körande. Och när LRGP bilarna rullade sakta kunde man se dammet blåsa utmed sidorna på bilarna. Såna banor ska dom f_n inte tävla på tycker jag.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Nico 02 dec 2011, 08:48

Pastor Maldonado fick behålla sin plats i Williams. Den andra sitsen i Williams verkar hänga ihop lite med vad som händer i Force India eftersom våran nya klängväxt Adrian Sutil kanske måste lämna Force India om ryktena som råder stämmer som placerar DiResta & Hülkenberg i sittbrunnarna nästa år.

Nico skrev:RED BULL
Sebastian Vettel
Mark Webber

MCLAREN
Jenson Button
Lewis Hamilton

FERRARI
Fernando Alonso
Felipe Massa

MERCEDES
Michael Schumacher
Nico Rosberg

RENAULT
Kimi Räikkönen
Petrov? Kubica? Grosjean?

FORCE INDIA Inget bekräftat
Hülkenberg?, Sutil? DiResta?

TORO ROSSO Inget bekräftat
Buemi? Jean-Eric Vergne
Alguesari? Daniel Ricciardo


WILLIAMS
Pastor Maldonado
Barrignällo?
3e förare Valtteri Bottas?

MARUSSIA
Timo Glock
Charles Pic

LOTUS
Heikki Kovalainen
Bianchi? Trulli? Guiterrez?

HRT
Pedro De La Rosa
For sale


Carlos Slim d y vill ha ett GP i Mexico. Något jag tycker skulle vara jättekul, men bara om dom kan ge f_n i att bygga en ny Tilke-bana när dom nu har den störtcoola banan utanför Mexico City med 1 km-something raksträcka!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav jomol22 02 dec 2011, 10:21

Nico skrev: den störtcoola banan utanför Mexico City med 1 km-something raksträcka!

Inte en chans: den är ökänd för sin ojämna beläggning.
Jag minns den som rätt tråkig. Fast utgångshastigheten på rakan var grym.

http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=19.401984,-99.09183&spn=0.015402,0.026822&t=k
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: F1 2012

Inläggav Nico 02 dec 2011, 10:55

Då får dom väl asfaltera om banan då =)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 61 gäster