F1 2012

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Re: F1 2012

Inläggav Nico 30 jul 2012, 07:48

Missade helgens lopp, men ser att Grosjean förvaltade sin startposition väl och kom trea. Ser att Hamilton har toppat varenda träning/kval hela helgen så jag antar att han dominerade loppet.
Ungern och Monaco brukar vara sömnpillren som man helt enkelt struntar i.
Alonso utökade sin ledning till Webber, perfekt! nu vilar vi till 2 september då kommer årets två bästa lopp med bara en veckas mellanrum. SPA-Francorchamps följt av Monza ... mmmm...

Alonso 23 lopp i rad med poäng 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav GranTurismo 30 jul 2012, 09:17

Tycker det var ett spännade lopp. Det märks att man blivit bortskämd vad gäller F1-underhållning sista året. Detta var ingen omkörningsfest men det var tätt mellan bilarna och det handlade mer om taktiska dispositioner gällande däcken. Hamilton ledde förvisso från start till mål, men det var inget lätt seger för honom. Han yttrade nåt i stil med "these guys are so fast" om de jagande förarna efter målgången. Grosjean, och sedan Kimi i sista stinten som gick från 5:e till 2:a plats i samband med depåstoppet, var långa stunder inte mer än 1 sek bakom. Det var nog Hamiltons smala lycka att Kimi slet sina bakdäck hårdare och därmed inte kunde axa så snabbt ur kurvorna annars tror jag han hade tagit honom.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 30 jul 2012, 10:29

Det blev ett spännande lopp, den trista Hungagoring till trots. Kimi är och nosar på seger och den dagen han kvalar bland dom tre kommer han ta det! Sista halvorna av hans lopp är formidabla! Alonso imponerade väl föga men gjorde vad som gick. Han blir extremt svårslagen i VM även om Webber, Vettel, Hamilton och Räikkönen kommer vara hack i häl i poängställningen ända in mot racet i Brasilien.

Ska bli hur kul som helst med Spa och Monza precis som du säger Nico. Samtidigt drar ju tävlingarna igång med bilbana eller? ;)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav snugged 30 jul 2012, 17:55

Då får väl jag gå mot strömmen och säga att det var ett perfekt lopp att inte se live utan att somna till på kvällskvisten... Längesedan jag sett ett sånt otrooooligt boooring lopp. Zzznark! Loppets höjdpunkt när Kimi prejade av grosjean. Nä fy så Boring.
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2012

Inläggav GranTurismo 30 jul 2012, 19:57

Jag dåsade också till i soffan, och det redan i första stinten :red: Men med en kopp kaffe och det faktum att Hamilton aldrig riktigt ryckte ifrån gjorde att jag vaknade till och de var spännande att se om Lotusarna skulle ta honom. Det var första gången i år, ja på riktigt länge som jag kände ögonlocken bli tunga på ett F1-lopp (iofs hade jag också varit på fest i lördags :beer: så man var väl inte jättepigg). Flera gånger i år har jag suttit med pulsen på högvarv så jämfört med de loppen så var det ett segt lopp.

Fast om jag ska åka och se F1 live igen nångång så finns ett visst intresse för Hungaroring. Mysig liten anläggning.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 30 jul 2012, 20:20

snugged skrev:Då får väl jag gå mot strömmen och säga att det var ett perfekt lopp att inte se live utan att somna till på kvällskvisten... Längesedan jag sett ett sånt otrooooligt boooring lopp. Zzznark! Loppets höjdpunkt när Kimi prejade av grosjean. Nä fy så Boring.

Som ett hardcore F1-fan så kollar jag på samtliga träningspass, kval och race, ibland kan det bli nån repris bara för att det är så underbart att följa dessa F1-bilar runt, runt och runt... Antar att jag är lite störd... :cuckoo:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 30 jul 2012, 20:27

Jag brukar också försöka se alla träningar och givetvis kvalet, men i helgen missade jag racet. Perfekt att sitta å titta på reprisen på kvällen, men jag måste hålla med om att Hungaroring måste vara en av dom tråkigare banorna rent omkörningsmässigt.
Nu väntar vi bara på att Kimi ska kvala lite bättre, då blir det högst upp på pallen för honom. Kul att det är så pass många stall som presterar bra nu.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav snugged 30 jul 2012, 22:53

Aramis skrev:
snugged skrev:Då får väl jag gå mot strömmen och säga att det var ett perfekt lopp att inte se live utan att somna till på kvällskvisten... Längesedan jag sett ett sånt otrooooligt boooring lopp. Zzznark! Loppets höjdpunkt när Kimi prejade av grosjean. Nä fy så Boring.

Som ett hardcore F1-fan så kollar jag på samtliga träningspass, kval och race, ibland kan det bli nån repris bara för att det är så underbart att följa dessa F1-bilar runt, runt och runt... Antar att jag är lite störd... :cuckoo:


Överkurs! :)

Fast jag brukar kolla kvalen jag med. Kan vara nog så spännande fast på ett annat sätt än racen.
I det här fallet tyckte jag kvalet var bättre än racet ;)
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2012

Inläggav Jormungandr 31 jul 2012, 13:02

snart är det dags för Finlands GP ;-)

>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Nico 31 jul 2012, 19:35

Jordfräsar och inga omkörningar... 8-)
Loeb låter nog Hirvonen ta en hemmaseger tror jag.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Nico 04 aug 2012, 19:54

Nico skrev:Jordfräsar och inga omkörningar... 8-)
Loeb låter nog Hirvonen ta en hemmaseger tror jag.

Häpp, han lät honom inte vinna utan slog Hirvonen på hemma plan där det var fritt fram för båda o fightas.

Loeb does it again!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 01 sep 2012, 21:36

Knäppt knapp knäpper :D
Äntligen får jag vara glad på en F1 lördag :D
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav mINdAt3z 02 sep 2012, 10:59

Finns det någon bra site för att se F1? Kikat på Viasat Play, men har ingen lust att köpa hela TV/Film/Sport paketet bar för att följa F1.
Mikael
Exit reality, enter the imaginary.
Användarvisningsbild
mINdAt3z
Kartläsare
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 12 nov 2011, 12:01
Ort: Tibro

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 02 sep 2012, 15:53

Fernando Alonso...

...klarade sig helskinnad och ska vara glad att han får köra Monza nösta helg!

Button var ju outstanding och om bilen nu passar honom borde han kunna hänga kvar i toppen.

Grosjean visade återigen att han fortfarande är grön och alldeles för het i starterna. Klantskalle!!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 02 sep 2012, 17:53

Tragiskt att Alonsos poängsvit skulle brytas på det här viset, klantiga jävla snorunge sammanfattar väl det hela ganska bra (samtidigt som Hamilton kanske var en av dom sämsta i startfältet att göra den typen av manöver "mot").
Han fick ju sitt straff åtminstone även om jag tyckte de va lite i underkant för den potentiella utgången.


Men kul att Button gillar sin bil igen. :thumb:
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster

cron