NASCAR

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

NASCAR

Inläggav fightfireman 14 mar 2013, 14:54

Hej allesammans jag vet att det antagligen är full fokus på premiären för Formel 1 nu i helgen men jag skulle vilja höja en flagga för att vi på lördag har en svensk i Nascar på Bristol Raceway. en 850 meterers oval med plats för 160.000 på läktarna :) helt sjukt med andra ord.

Här finns en liten promo film om Alx Danielssons satsning
http://vimeo.com/59870776

Annan bra info finns på http://www.alxnascar.com samt på hans Facebook sida http://www.facebook.com/alxnascar

Viasat Motor kommer sända loppet på lördag med start 21:30. Jag tror det kommer bli riktigt häftigt att se.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: NASCAR

Inläggav fightfireman 15 mar 2013, 14:25

NEEEEJ ! ! !
Racing är en fascinerande, men skoningslös sport. Alx meddelar direkt efter att ha missat kvalet med någon tiondel att motorn misstände från att han lämnade pitlane till målflagg under de två kvalvarven = INGET RACE PÅ LÖRDAG.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: NASCAR

Inläggav Nico 17 mar 2013, 14:05

Jäkla trist att han missade kvalet. Bara att ta nya tag och på't igen. Jag kan tänka mig att Alx kan lyckas - och han skulle väl bli förste svensk gissar jag om han tar sig ända upp till kungaklassen, eller?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: NASCAR

Inläggav L Kongo 19 mar 2013, 19:22

Nico skrev: och han skulle väl bli förste svensk gissar jag om han tar sig ända upp till kungaklassen, eller?

Men jösses! Förvisso snart tre år sedan, men inte missade ni det här, för böfvelen?! :thumb:
Ekström Sears Point 2010.jpg
Ekström Sears Point 2010.jpg (236.08 KB) Visad 11531 gånger
"Ju äldre jag blir, desto snabbare var jag."
Användarvisningsbild
L Kongo
Depåman
 
Inlägg: 139
Blev medlem: 22 apr 2012, 14:39
Ort: Skåne

Re: NASCAR

Inläggav Nico 21 mar 2013, 15:27

hehe, nu kommer jag ihåg. Jag vet att en racer är seriös i allt han gör. Som när Loëb krossade X-games "stjärnorna" under sitt gästspel - något han kunde gjort med backen i... Men Ekströms race var väl bara ett litet pr-jippo? Han var väl aldrig seriös med att hoppa in i Nascar?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: NASCAR

Inläggav Aramis 21 mar 2013, 16:38

Nico skrev:hehe, nu kommer jag ihåg. Jag vet att en racer är seriös i allt han gör. Som när Loëb krossade X-games "stjärnorna" under sitt gästspel - något han kunde gjort med backen i... Men Ekströms race var väl bara ett litet pr-jippo? Han var väl aldrig seriös med att hoppa in i Nascar?

Jag minns det som att Ekström och en annan fick hoppa in för den ordinarie föraren som var skadad. De fick väl endast var sitt lopp? Så lite pr var det ju inom Red Bull men jag tycker det är helskönt att det bjuds sådana tillfällen. Även om en Nascar-förare som t ex Jeff Gordon skulle skapa större rubriker vid ett gästspel i DTM men knappast klara sig lika bra som Ekström.

Loeb är ju också ett unikum inom racing och han borde ju fasen byta rally mot nåt annat för att få en match. Webber pensioneras och Loeb kommer in! Där snackar vi PR! Och efter en tredjedel av säsongen börjar han lämna Vettel bakom sig... B-)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NASCAR

Inläggav Nico 25 mar 2013, 15:51

Aramis skrev:Loeb är ju också ett unikum inom racing och han borde ju fasen byta rally mot nåt annat för att få en match.

Med väldigt stor sannolikhet kommer vi att få se honom "racing real cars". Citroën och Loeb ska gå på attack i WTCC 2014 säger dom. Lite snabbt från ritbord till racestart - men om det är någon som kan så är det dom. Ryktas om Loeb och Yvan Muller i Citroën. Gissa vilka man ska heja på.

WTCC är igång nu, premiären på Monza gick i helgen och svenska Nika racing som valt bort gärsgårdserien tta/stcc eller vad dom nu vill heta nöp en 2:a plats genom Nykjaer's fina körning i regnet, asgrymt!
Självklart dominerade Muller och tog två raka i premiären!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 52 gäster

cron