snugged skrev:sååå... massa till williams eh? mjaha.
vi behöver en sån där lista med alla förare som du gjorde förra året nico!
haha, ja men faktum är att officiellt är det inte mycket bläck på pappret bland F1-stallen.
Dock den ganska rörig sillyseason. Massa blev till slut utslängd från Ferrari men hann att ta med sig plånboken. Landar i Williams. Makes sense, dom har inget att förlora och behöver någon som tar med lite slantar så dom kan behålla Bottas. Att killen kommer från Ferrari är kanske bra också. Men sen tar allt som är bra med Massa slut där. Folk får säga vad dom vill att han har varit Alonso's fröken höger i ett par år. Jag konstaterar bara hur ofta Alonso når pallen i de mest knepiga tävlingarna medans Massa efter halva säsongen börjar ta några enstaka poäng.
Lotus - tha talk of the town! Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Valsecci... Om den nya delägaren bara slantar upp så kan dom i lugn och ro skriva kontrakt med både Grosjean och Hülkenberg. Om den tilltänkta delägaren fortsätter att sega sig (dom säger att allt är klart dock) så får dom nöja sig med Grosjean och Maldonado. Varför man väljer Maldonado "goes without saying".
McLaren, Button/Perez, Button/Magnussen, Perez/Magnussen. Dom tänker hårt och länge på hur dom ska ladda upp inför 2015 då Honda kommer tillbaka. Honda har uttryckligen sagt till McLaren att dom vill ha Alonso ombord när det drar ihop sig, och ryktet säger att dom bjussar på motorer och pröjsar för Alonsos tjänster. Men då behöver McLaren ändra sitt fåniga "free to race"-approach och bygga runt en förare annars funkar det aldrig - plus att dom behöver en bra förare bredvid Alonso to keep him honest!
Just det - är ni redo för McDonalds-McLaren nästa år?
Både McD & BK rustar upp för att börja med hemleveranser och behöver synas. F1 är per automatik worldwide reklam!
Force India
Min högst personliga gissning är att dom behåller en av de befintliga förarna. Förhoppningsvis är det Di Resta som får förtroendet. Sen tror jag att alla som gnölar över köpeförare blir besvikna när Maldonado hoppar ner i Kobra GP's sittbrunn. Slantarna börjar sina hos Force India precis som hos Caterham och man kan inte längre betala för sig.
Sauber
Utan omsvep, jag tror att dom väljer Sirotkin - eller så kanske Petrov chockar och återkommer? Oavsett så blir det en Mexare i systerbilen, Gutierrez eller Perez tror jag.
Marussia
Ferrari har betalat notan så Bianchi är klar för nästa år. Chilton vill fortsätta, bara sponsorerna hakar på så blir det nog han. Annars är väl sitsen uppe till högstbjudande och jag har inte läst några rykten eller indikationer om andra förare. Faktum är att det är ryska intressen i stallet.
Caterham
"Hur mycket pengar hade du sa du?" Det är väl ungefär så det låter i Caterham.
Dom gör väl i a f klokt i att hålla i en av sina förare. Jag vet inte vem som har mest slantar med sig. Men det visa valet borde vara att hålla i den som kört mest, i detta fall Pic. Sen kan dom kanske rycka in Guiterrez med lite Telmex-slantar som inte krockar med befintliga sponsorer.
Den stora jokern som fortfarande kan röra om i grytan är Kevin Magnussen. Han kommer att köra F1 det är jag säker på. Han har ställt in sitt pris (GP2-test) utan anledning. Om han inte får köra för McLaren kommer dom att kasta in honom någonstans det är jag säker på. Så det kan vara så att McLaren tillsammans med Force India har nyckeln till avslutningen på förarmarknaden. Utöver Magnussen, Kvyat och Sirotkin tror jag inte att det blir så många nya bekantskaper i F1 i år.
Red Bull
S Vettel
D Ricciardo
Mercedes
L Hamilton
N Rosberg
Ferrari
F Alonso
K Räikkönen
Lotus
McLaren
Force India
Sauber
Scuderia Toro Rosso
J-E Vergne
D Kvyat
Williams
F Massa
V Bottas
Marussia
J Bianchi
Caterham