GTL - äntligen

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

GTL - äntligen

Inläggav Storabjörnen 06 okt 2005, 23:26

Här sitter jag med ett purfärskt exemplar av PC-racingsimulatorn GT Legends. Tyvärr är min ratt nedpackad inför kommande flytten denna helg så installationen av spelet får vänta ett par dar. Sitter i stället och suktar på diverse bilder av vad jag förhoppningsvis snart skall få uppleva. Har testat demot såklart, och bara måste ju ha fullversionen. Grymt kul ska det bli.
Har upptäckt en sida med grymma 360-graders bilder (se länk nederst) och här kommer att par axplock / förminskade bilder som visar bilar i spelet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här finns 360-bilder --> http://vrway.com/vr_gt_legends/

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Gud 07 okt 2005, 15:49

coooolt! Capri och cortina :thumb:
Chuck Norris' tears cure cancer. Too bad he has never cried.
Användarvisningsbild
Gud
Braidsbytare
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 02 dec 2004, 22:03
Ort: Årsta

Inläggav zippo 10 okt 2005, 19:51

hur går det Storabjörn lyckats ratta runt hundkojan än ;-) själv har jag skitkul ;-)
men skulle gärna vilja "fuska" lite så man får testa lite andra bilar okså !

/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav Storabjörnen 11 okt 2005, 13:55

Hej Micke!

Kaos och panik! Vi har flyttat i helgen så min ratt och pedaler är nedpackade i nån låda. :-(

Har precis fått datorn på plats så ikväll ska jag installera spelet och se om jag blir lika nöjd som jag var vid blotta åsynen av demon! :-)

Återkommer med rapport om jag lyckas få min hundkoja från A till B.

b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav zippo 11 okt 2005, 14:17

he he gött
jag har avancerat till cortina nu ;-) det går bra när man lärt känna bilen lite det är iaf mycket sköjj !! :-)
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav Storabjörnen 11 okt 2005, 14:54

*skratt* "Avancerat" till en Cortina. :beer: Jojo, man börjar verkligen inte med några fartvidunder direkt det må jag säga - Vilket är charmigt!

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Storabjörnen 12 okt 2005, 08:52

Installerade igår - underbart! :thumb:

Men jag behöver ny dator. :(

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav zippo 12 okt 2005, 11:14

jaså vill den inte räcka till längre ,nej sånt är tråkigt men tyvärr är det ju så på datorer att ska man spela så kostar det en slant om året :-( du kan inte bara köpa ett uppgraderingskit billigt heller har du en märkes dator ?

jag har iaf köpt upp mig på en härlig röd ford mustang idag :-) brumm brumm mkt fint motorljud i hörlurarna 8)

/Micke
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav Nico 12 okt 2005, 12:04

FLÄMT!!... DE TOMASO PANTERA


*ramlar av stolen*

*ziiiiip* (gylfen ner)


Bild


Köpa köööpa köööööpaaaaaaaaa......

Snart är det jul ja....
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 12 okt 2005, 13:33

Tjena Micke,
Nej det är ingen märkesdator, "Discoburken" som jag kallar den, (komplett med fönster, neon i två färger, fläktkontroller etc etc) har jag byggt själv och fyllt med de komponenter som varit hyfsat uppdaterade. Har hunnit byta CPU ett par tre ggr bl.a. genom åren, samt HD's. Har medvetet tagit till rejält med en enorm case som är lättmekad. På så vis har det bara varit att "släng ut det gamla o i med det nya", men nu är det väl så att det börjar bli dags att byta moderkort och dess socket och därmed CPU o då kan man ju passa på att skaffa rätt minnen också på samma gång. Ja, sen vill jag nog ha ett nytt grafikkort (har en Radeon 9800 nu) ändå, o då blir det nog dags för ett 350-400 watts PSU så... ja, here we go.

Appropå det, eftersom min dator hittills funkat så bra på sistone så är jag ouppdaterad. Typ.. Vad ska man ha idag? Intel eller AMD? (jag har kört AMD alla år) Vilket grafikkort är det "som gäller"? Nån som vet?

Nico - lugn o fin i långa kroppen nu. Inte hetsa upp sig för mycket, blodet kan lämna knoppen högst upp för fort vet du, och då blir du snurrig(are).
Ta nu o köp dig ett exemplar av GTL och kör så det ryker. ;)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav zippo 12 okt 2005, 13:46

Hej b.
;-) oki så du gör som jag alltså ,nu senast köpte jag amd 64 är väl det som "gäller" idag om man vill ha en tyst "relativt" kraftig dator ,graffik har jag ingen koll på kör själv på ett gammalt radeon 9000 128meg räcker fint till gtl iaf

så mitt förslag är en amd64 hur mycket ramminne somhelst "minst 1024" snabb hd "8meg cash heller mer" valfritt nyare ati radeon "är allergisk mot nvidia" pcexpress heller agp

jag valde ett nforce 3mammakort ,för att slippa byta grafik kort från agp "räcker för mina
behov"

(sitter just nu och kör 2 80-tals racing truckar (scalextric) på en testbana :-) ha ha riktigt kul
tycker både "kalsongfantomen" & jag ;-)

/M
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav Storabjörnen 12 okt 2005, 16:11

Bra tips Micke, man tackar!

Status nu är väl en MSI K7N2 morsa, Athlon 2800XP, och 512 RAM (hmmm.... jag vet, för lite..) samt en Radeon 9800 (som-väl-är-en-256MB-jag-minns-inte-riktigt) samt två Seagate Barracuda (en 40 en 60 Gig).

Frågan är egentligen, kanske skulle det räcka en bra bit att jag skaffade 1024 RAM istället - för GTL menar jag?

Kanske inte behöver byta ut hela sk-ten eftersom du uppenbarligen får schysst prestanda på de pryttlar du har (och du har ju 1024 RAM)

Undrar
B.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav zippo 12 okt 2005, 16:21

jo med tanke på att jag har ett msi k8n neo platinum nforce3 (phuu) & en sempron 2800+ (64bit) 1024 ram wd 120gig 8mb + mitt ati 9000 128 och det rullar på fint

så borde det vara ram minnet kanske mest

sett det här ?
"How can I improve game performance?"
"Here are some more detailed suggestions to maximize your racing experience with the computer you are using:

Adjust in-game settings.

01. Reduce the number of AI opponents.
02. Lower the “opponent detail” setting in the graphics menu.
03. Turn off “High Detail Wheels” in the advanced menu.
04. Turn off “High Res Car Livery” in the advanced menu.
05. Set “Shadow Quality” to medium in the advanced menu.
06. Turn off the “trackside characters” option in the graphics menu.
07. Beware using 60X daylight acceleration with large grids of cars. Night racing is very machine intensive.
08. Turn down the "Shadows" option on the graphics menu.
09. To improve night racing performance, turn down the "Headlight Detail" option in the graphics menu.


Adjust settings on your PC.

01. Turn off anisotropic filtering and/or full screen anti-aliasing in your Windows Graphics control panel.
02. Turn off full screen anti-aliasing in GTLConfig.
03. Lower the resolution set in GTLConfig.
04. Lower the shader level set in GTLConfig.

If you are still having problems, try updating your graphics card, sound card and motherboard drivers."

kan ju göra en hel del om du kör med gammla drivar till grafik/mb okså

/M
Användarvisningsbild
zippo
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 sep 2005, 09:00
Ort: Örebro

Inläggav Nico 13 okt 2005, 06:56

Nixter kicks games like this:

Intel P4 3,4Ghz 1024 DDRAM, Mamma-plank ABIT, Geforce 6800 256mb DDRAM, HD - Overkill det hela utspelar sig på en 19" Samtron Flat (ej TFT) och de benvita knogarna greppar en Logitech Momo ratt inskaffat speciellt för detta spel.

Och det flyter som f_n. Inte ett endaste problem och jag kör med "allt påslaget"
Men det finns spel som får en att ta kraft-tag i plånboken för att uppgradera sin dator.

GTR och GTL är just sådana spel!!...


storabjörnen skrev:Bra tips Micke, man tackar!

Status nu är väl en MSI K7N2 morsa, Athlon 2800XP, och 512 RAM (hmmm.... jag vet, för lite..) samt en Radeon 9800 (som-väl-är-en-256MB-jag-minns-inte-riktigt) samt två Seagate Barracuda (en 40 en 60 Gig).

Frågan är egentligen, kanske skulle det räcka en bra bit att jag skaffade 1024 RAM istället - för GTL menar jag?

Kanske inte behöver byta ut hela sk-ten eftersom du uppenbarligen får schysst prestanda på de pryttlar du har (och du har ju 1024 RAM)

Undrar
B.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 13 okt 2005, 07:32

Mycket mycket sant det där med "vissa spel" Nico. Det är så iaf jag gör.
Discoboxen byggde jag enkom för två saker - Flight Simulator 2003/2004 samt F1 Challenge 99-02 (EA Sports) men såklart för GTR-modden till detta (som sedemera blevd et fullödiga GTR från SimBin.

Men som sagt, det var ju en tid sen. Nu är GTL här och grinar mig i ansiktet i all sin underbarhet och det verkar som både du o Micke nog har snäppet värre maskiner, vilket visar sig vara det optimala. Skönt att du kan ha på alla effekter också Nico, det är liksom det som är min målsättning också.

Micke, jag tror jag kommer en bit med 1024, men det lutar nog åt att bygga nytt från grunden. Jodå, jag har sett (och använt mig av) de där tipsen som också står i manualen. Lite bättre är det. Men det är nånting störande som jag också lider av i GTR (såväl som nu i GTL) och det är att banan "uppdaterar" sig lite hackigt och irriterande. Som om den cahchar in texturer stötvis. Bättre/fetare minne borde ge bättre flöde, men va fasen, det blir nog ny burk.

Nico, har du Logitechs svarta ratt med växelspak på sidan? Den köpte jag åt farsan. Good stuff. Själv har jag Logitech's röda Momo med svart skinnklädd ratt. (tillverkas ej längre) Den är kung. I övrigt sitter jag i en Recarostol från en rallybil och bevittnar det hela på en 19 tums standardskärm. (stor o tung men riktigt bra faktiskt)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 66 gäster

cron