F1 2016

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

F1 2016

Inläggav snugged 01 feb 2016, 19:22

tycker vi börjar den här tråden med den här länken:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2016

Inläggav snugged 01 feb 2016, 21:15

och den:
http://hasmclarenhondawonyet.com/

så nu har jag fånat mig nog. :D
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2016

Inläggav Nico 02 feb 2016, 13:39

Hamilton ... vinner!

Tänk att vi i år ska få se racing från den stora motorsportnationen Azerbadjan som har fostrat så många racingstjärnor!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2016

Inläggav GranTurismo 20 mar 2016, 09:51

Dagens lopp kan väl summeras så här...



Men, det ser också lovande ut att Ferrari kan vara med och utmana om segrarna. För Marcus och Sauber blir det till att kämpa för att undvika bottenskiktet, synd.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2016

Inläggav Nico 22 mar 2016, 10:38

Ja, nu börjar McLaren hämta sig, Renault kommer inte bli sämre. STR har snarlik slagkraft som RBR. Force India vandrar alltid den enkla vägen (bilar som inte genererar downforce, men är snabba rakt fram) och HAAS kommer inte halka dit på klanterier, utan är väl förberedda. Manor har verkligen ryckt upp sig. Bilen är SEKUNDER snabbare.

Jag förstår att Sauber inte lägger mycket pengar på årets bil då de måste bygga nytt nästa år. Men förarna kommer att få lida av detta.

MEN, detta var första racet. Nu har alla fått känna lite på varandra. Goda nyheter är att Honda har skärpt till sig. RBR har i vanlig ordning ett fantastiskt chassie, och STR är väldigt starka med nya Ferrari-motorn.

Renault och STR imponerar i o m att de snabbt har gått från en motor till en annan och ändå fått chassiet att funka.

Verstappen har visat stor potential som F1's nya grinpelle. Jösses!!! Ber teamet beordra Sainz att släppa förbi honom (något Verstappen själv vägrat göra tidigare). Varför jo för att han skulle få en chans att attackera Bottas. Men allvarligt, kommer du inte ens förbi stallkamraten som uppehålls av Bottas så kommer du nog inte förbi Bottas heller.
Verstappens drygheter i incidentes eftermäle ger oss en förare med arrogans i klass med de värsta. Det skall då tilläggas att killen inte har uträttat någonting annat än att under sitt första år samla på sig mest straffpoäng och ja han slog sin stallkamrat. Men följer man F1 så ser man hur jämnlika dom är. Personligen gråter jag inte om Sainz slår Verstappen i år. Men i o m att Max snabbt blev en fixstjärna för RBR så spelar det väl ingen roll om Sainz slår honom. Det blir nog Max som tar Ricciardos eller Kvyats sits nästa år. Samtidigt, det är Sainz som har miljonerna.
Om inte Sainz drabbas av allt oflyt han hade förra året så tror jag att han tar Max på poäng när året är slut.
Tost har ju tonat ner föregående års resultat för förarna med att säga att dom förfogade över en riktigt bra bil, samtidigt som dom har bett Sainz om ursäkt för att hans bil funkade som skit bitvis under 2015.
Med allt detta babbel... still... RBR/STR och deras höga omsättning på förare är bra för F1. Det skapas rivaler och möjligheter. AV den anledningen vill man ju inte att dom ska sälja till VW och hänga Audi-logga på stallet - för då tror jag att deras plantskola försvinner.

Haas hade riktigt härlig flax i första loppet. Superkul för dom, nu har dom poäng (och stålar) direkt. Inte för att dom behöver stålarna kanske. Har för mig att jag läste något om att Haas racing-verksamhet i Usa m m. omsätter 9 miljarder. Senast vi fick en nykomling som inte går runt med skålad hand var ju Toyota 200,,,,2 var det väl? Nu pratar jag om nystartat stall.

Ferrari Ferrari... kan dom poppa upp sig ett snäpp till? Mercedes svaghet är ju aero, vilket är främst RBR och McLarens styrka. Men Ferrari är med där också. Så hoppas hoppas... F ö hyggligt av Ferrari att låta Kimi haka på ett år till innan dom byter förare.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2016

Inläggav snugged 12 apr 2017, 20:32

nu får man väl börja följa indy 500 istället. :D
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2016

Inläggav Lasp 13 apr 2017, 18:50

Ahaa ! Alonso Fans. Ja Formel 1 har väl mist sin glans.
Där finns faktiskt annan motorsport som känns vettigare!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: F1 2016

Inläggav snugged 14 apr 2017, 14:07

Lasp skrev:Ahaa ! Alonso Fans. Ja Formel 1 har väl mist sin glans.
Där finns faktiskt annan motorsport som känns vettigare!


haha, ja heja alonso. ska bli intressant och se om han kan svänga vänster på ett övertygande sätt. :D
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2016

Inläggav Lasp 15 apr 2017, 20:17

Det kanske säger en del om F1 intresset när vi snackar om 2017 års händelser i 2016 tråden. ;-)
Men idag såg jag kvalet, och kanske jag kollar in sammandraget i morgon kväll. Men intresset är rätt jumt så att säga.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: F1 2016

Inläggav snugged 18 apr 2017, 02:28

Lasp skrev:Det kanske säger en del om F1 intresset när vi snackar om 2017 års händelser i 2016 tråden. ;-)


hoppla det hade jag missat! hahaha...
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2016

Inläggav Lasp 28 maj 2017, 16:54

Hur länge kan man lägga ut pengar från Sverige och bara skylla på bilen!
Det fanns en slogan om att "Stoppa plågsamma Datorförsök" Borde det inte finnas en slik slogan för Formel1!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: F1 2016

Inläggav Nico 29 maj 2017, 08:18

Så länge det är svenska företag och inte svenska skattepengar så kvittar det för mig. ME är verkligen inte bra som förare. Men han, Palmer, Gutierrez m fl servar som en påminnelse om att har du pengar får du vara med och köra oavsett hur medioker eller dålig du är.

En grej som alltid har förvånat mig är att inget (topp)stall har plockat upp Hülkenberg som andreförare i sitt team. Killen är lika färgstark som svensk utrikespolitik, men gör samma sak hela tiden. Tar bilen i mål och tar några poäng.

Det finns en trave med bra "unga" förare i F1 men inte tillräckligt med bra stall. Perez, Grosjean, Ocon, Sainz, (Alonso ffs) Hülkenberg som alla hade behövt få lite bättre bilar under sig. Men men, sånt är livet.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster