Tjugohundrasjutton års bilar!

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Lasp 23 feb 2017, 22:15

Är de snygga? Ja jag tycker de ser rätt feta ut!
Bra att det blir plats för digital styrteknik i 1:32 orna!
Bilagor
Mercedes.jpg
Mercedes.jpg (60.38 KB) Visad 35808 gånger
Sauber.jpg
Sauber.jpg (32.99 KB) Visad 35872 gånger
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Lasp 24 feb 2017, 02:57

Några till! Vilken är din favorit? Till Seger eller utseende!
Bilagor
Renault f1 2017.png
Renault f1 2017.png (161.61 KB) Visad 42934 gånger
Williams f1 2017.png
Williams f1 2017.png (136.81 KB) Visad 47880 gånger
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Nico 26 feb 2017, 21:24

Vad det gäller livery så är det bara Toro Rosso och Red Bull som vanligt... det verkar vara de enda som kan paketera och leverera ett varumärke på ett snyggt sätt.

Årets misslyckande kommer alltid att tilldelas Williams som tar vackra färger (Martini) och levererar skit!
Renault glömde måla klart bilen. Sauber ser helt oplanerad ut.

Mercedes har å andra sidan förbättrat sitt livery.

Vem vinner då? Ja Ferrari har tydligen lite spännande lösningar på sina bilar som kan bli knepiga att kopiera om de faller väl ut. Jag tror Mercedes sitter ganska säkert 5-6 tävlingar. Sen hoppas vi att de fria uppdateringarna gör att Renault-bilar och Honda-bilar tillsammans med Ferrari närmar sig snabbt. Samtliga toppstall har dolt sina diffusers under lansering. Ska bli kul att se lite nya lösningar!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav snugged 26 feb 2017, 23:15

här finns en del såna där "drag" bilder så man kan se skillnaden lättare:

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/05/10/s ... 2016-2017/
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Morbidelli 06 mar 2017, 12:57

Jag tycker dom ser rätt snygga ut i år, men inget slår en Minardi från 1991 såklart :)
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Nico 06 mar 2017, 16:31

Morbidelli skrev:Jag tycker dom ser rätt snygga ut i år, men inget slår en Minardi från 1991 såklart :)

Ouf... den är stenhård! Bra val Gianni(?)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Morbidelli 06 mar 2017, 18:49

Nico skrev:
Morbidelli skrev:Jag tycker dom ser rätt snygga ut i år, men inget slår en Minardi från 1991 såklart :)

Ouf... den är stenhård! Bra val Gianni(?)


Gianni körde en sådan :). Fastnade för Minardi när jag och en kompis satt en hel sommar med Microprose Grand Prix 2 och valde Minardi som vår team. Då körde Pierluigi Martini och Michele Alboreto Minardi, Gianni satt i en Footwork Ford på den tiden.
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Nico 07 mar 2017, 10:52

Morbidelli skrev:Microprose Grand Prix 2 och valde Minardi som vår team. Då körde Pierluigi Martini och Michele Alboreto Minardi, Gianni satt i en Footwork Ford på den tiden.


Ah vilka minnen... kompisarna tyckte jag var über-seriös som hade ratt och pedaler.
En kompis var särskilt road av att jag kunde köra i racetempo runt Monaco medans han bytte mellan de många kameravinklarna samtidigt.

Utan att googla och krångla - lyckades inte den gode Gianni styra in en tredjeplats någon gång? Jag minns att det var mycket magert med poäng under karriären, men på podiet kom han fan!

Tin-tops har ju visat sig vara hans grej. Supercars/WTCC/TCR ... allt med god framgång.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Nico 07 mar 2017, 10:59

Och den flerfaldigt framröstade snyggaste bilen år blev inte helt oväntat;

Bild

Tror inte ens Manor hade kunnat toppa detta livery. En vansinnigt fräsch läskburksblå och läskburkssilver ihop med lite cola-rött. *tadaa*
Ingen kommer i närheten i år *punkt*

De som har haft chansen att med sina färger och sponsorer göra kanonfina liverys har i vanlig ordning skjutit sig i foten med hagelbössan. Tänker närmast på Williams/Renault/Force India.
Egentligen ska Sauber ha en extra stjärna i denna kategori, dom har inga sponsorer att ta hänsyn till och presenterar den skit dom nu har. *suck*

Kan inte riktigt bestämma mig för om McLaren lyckades eller inte. Men jag har dom på den positiva halvan av listan då dom adderade färg i år. Det märks att Ron Dennis har fått lämna teamet.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjugohundrasjutton års bilar!

Inläggav Morbidelli 08 mar 2017, 11:56

Nico skrev:
Morbidelli skrev:Microprose Grand Prix 2 och valde Minardi som vår team. Då körde Pierluigi Martini och Michele Alboreto Minardi, Gianni satt i en Footwork Ford på den tiden.


Ah vilka minnen... kompisarna tyckte jag var über-seriös som hade ratt och pedaler.
En kompis var särskilt road av att jag kunde köra i racetempo runt Monaco medans han bytte mellan de många kameravinklarna samtidigt.

Utan att googla och krångla - lyckades inte den gode Gianni styra in en tredjeplats någon gång? Jag minns att det var mycket magert med poäng under karriären, men på podiet kom han fan!

Tin-tops har ju visat sig vara hans grej. Supercars/WTCC/TCR ... allt med god framgång.


Monaco var ingen favorit, jag lyckades alltid paja framvingen minst en gång i loppet :) Jag min kompis spenderade en hel semester med att köra en säsong inkl kval och allt. Det gick ju att ställa in så att man körde ett antal varv, sedan tog datorn över bilen och kompisen fick köra sin bil ett par varv. Så höll man på ett par ggr per lopp. Extra surt när datorn krashade bilen i slutet av loppet, man hade ju lagt nån timme på att ställa in bilen och köra kvalet och 90% av loppet :)

Morbidelli kom 3.a i ett lopp, men det var typ 7 som tog sig i mål den gången :)
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 33 gäster