Jormungandr Productions Presenterar!

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 13 maj 2010, 22:16

Så blev man med Clio då.. en klass jag länge velat gett mig in in, men bilarna är dyra och jag har hela tiden prioriterat annat. Nu var jag egentligen mer inne på en Punto, men fick ett väldigt bra pris på denna på Ebaj så då slog jag till. För att få till den där riktiga busbils looken så har jag enbart penselmålat med humbrol färger. Även start nummer är penslade på gammalt folkrace manér. Jag är rätt nöjd med hur den blev (den ser bättre ut på riktigt) men jag ska fixa till några små detaljer som kommer att höja den ytterligare.

Bild

Bild

Bild

Bild

förhoppningsvis den vinkel som kommer att synas mest ;-) :D (eller inte.. mattsvart blir lätt ganska osynligt på banan :D )
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav largasso 14 maj 2010, 06:10

CLIO IS Da SHIT :thumb:

COOOLLLLL ! ! !
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 29 aug 2011, 11:27

Jag fick ihop några nya bilar igår. har filat på några av dem ganska länge, men nu hade jag äntligen tid och alla grejer jag behövde för att få klart iaf 4 av projekten...

Först ut blev min NSR GT40. var en av de första jag målade så jag ville prova något relativt enkelt, plus att den passar bra in i startfälten 1967. den är målad med Biltemas hobbyfärger. 3 lager primer - två lager svart på ovansidan - maska striparna - två lager primer - 3 lager vitt - 3 lager klarlack. blev riktigt bra och det svarta lyser inte igenom alls.

Bild
Bild
Bild

Denna Fly Racing Saleen har jag haft länge, men den har legat isärplockad i drygt ett år. Nu gjorde jag den som en tema bil och en hyllning till mitt favvoband Bathory och frontmannen Quorthorn. den ska väl få lite nya fälgar vad det lider... Den är helt gjord med Biltemas hobbyfärger. 3 lager primer - 4 lager matt svart (mycket skrymslen som är svåra) - 3 lager klarlack. dekalerna är omslag och logos som knyter an till bandet.

Bild

Jag snöade in lite på WWII fighter plans temat när jag gjort min Toyota Celica, så jag ville göra en Messerschmitt 109. Har haft dekalerna länge, men behövde något tyskt att sätta dem på. Till sist fick en NSR Porche 911 GT3 fick ställa upp för lite aerobatiska experiment, Jag är inte helt nöjd med bilen, jag skulle nog ha slopat några av flyplansdekalerna och satsat på fler tyska sponsorer istället. Färgerna är Biltemas grå primer och humbrol vanliga gula. den gula är penselmålad och det hela är sedan täckt av matt lack.

Bild
Bild
Bild

Denna NSR Corvette har jag planerat sedan jag såg att den skulle komma. Jag beställde den genast när den kom, men det var först häromveckan som jag fick dekalerna utskrivna. Det gjorde inget, för då kunde jag lägga tid på den så att det mesta blev perfekt. Färgerna jag använt är Biltema's hobby färger. stripen på sidan är en dekal jag tog från ett foto på Millens bil och sedan fotoshopade till rätt storlek. 3 lager primer - 3 lager vitt - maskning- 3 lager gult - maskning - 3 lager svart - 3 lager klarlack.

Bild
Bild
Bild
Bild

Originalet: Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 29 aug 2011, 11:37

Min Otaki AVS Shadow Chevrolet har äntligen fått färg! Eller den har haft färg länge nu (tack Peter), men den stora dekalen på bakvingen gick förlorad. de gamla dekalerna från 70-talet var otroligt ömtåliga och den gick inte att rädda. nummer blafforna klarade sig bättre. en var helt intakt, en gick i 3 delar och en gick i ca 15 delar, men med mycket tålamod så gick det att pilla ihop dem. sedan blev projektet stående ganska länge pga tidbrist och det var svårt att hitta en ny dekal till bakvingen, men häromveckan så hittade jag rätt typsnitt för att kunna göra en helt egen. Viking stencil heter typsnittet och ordet "shadow" skall skrivas med gemener (små bokstäver). Förra veckan kunde Aramis Anders skriva ut en ny dekal till bakvingen. Jag har även så smått börjat montera lite delar på karossen som kylarna under bakvingen lite andra småsaker. det blir dock mer grejer att fixa till, jag är inte helt nöjd med motorrummet. färgen behöver bättras lite och det ska in lite mer slangar och sådant.

Bild

Bild

Bild

Nu kan jag förhoppningsvis ven lägga lite mer tid på min Otaki Ferrari 712 och Lola T220. sedan fick jag tag i en riktig veteranracer igår på en marknad.. En Opel Coupé från 1909. kanske kan bli något kul... :-D=
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav snugged 29 aug 2011, 17:33

vilken tråd. missat den på ett tag.
mååånga sköna bilar blir det!
:up: :up: :up:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav largasso 29 aug 2011, 18:12

Riktigt snygga !!!!
GT40:n ser riktigt cruel ut (akta er medtävlare)
Corvetten helproffsig
å Shadowen :w00t:
å resten mé.............................
:thumb: :thumb: :thumb:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 28 nov 2011, 23:18

Fick ett nytt bygge klart idag! Revell Pioneer Pontiac GTO som kommer att bli mitt unika vapen i American Racing klassen Det är en Revell Snap Tite byggsats i 1/32 som försets med ett 2mm förlängt Pioneer Mustang chassi. Allting är annars helt original.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag fick även klart min Carrera Porsche 935/78 för kommande grupp 5
Det ska bli riktigt spännande att se vad dessa både kan åstakomma under det första testet på tordag..

Bild

Bilen måste dock klarlackas! detta har Carrera inte bemödat sig med att göra på modellen så dekalerna, hur fina de än är, är rysligt ömtåliga!! Skandal!

Bild

Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Aramis 29 nov 2011, 00:06

Dom ser ju riktigt fina ut båda två! Ska bli kul att se dom på banan på torsdag! :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav snugged 29 nov 2011, 00:18

båda två riktigt grymma!!! me like, me like alot!
porscheskadad som jag är måste jag ändå erkänna att jänkejärnet känns som strået vassare. asball! :up:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Doc-Z 29 nov 2011, 00:34

Pontiacen blev ju riktigt cool ju.
Kul med ännu större variation på bilar i startfältet
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Nico 29 nov 2011, 09:54

Snygga byggen båda två :thumb:

Jag ska försöka operera Opel Commodoren nästa vecka. Kommer dock kämpa för att behålla belysningen också. Jäkla bök med Carreras kablage dock.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 29 nov 2011, 10:36

Jag skulle vilja ha lyset kvar på Porschen, men jag har hört att med en vassare motor så blir det mer ampere och då bränner man elen... man måste alltså pilla dit en extra resistor av rätt dimension... :-?
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Nico 29 nov 2011, 10:56

Jormungandr skrev:Jag skulle vilja ha lyset kvar på Porschen, men jag har hört att med en vassare motor så blir det mer ampere och då bränner man elen... man måste alltså pilla dit en extra resistor av rätt dimension... :-?

Thank you då vet jag - får ta en snällare motor till min bil då =) Men det är förvisso den "lilla" flat6'an jag tänkte dunka in. FUnkar inte den tror du?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 29 nov 2011, 12:16

jag misstänker att den drar rätt mycket mer ström än vad original mabushin gör.. du får fråga Kristian, han jobbar ju med sånt ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Lasp 29 nov 2011, 12:33

Om det är rätt kopplat, så borde det inte vara problem, om det är stopplyset du tänker på kan det ligga något i det!
Men varför tveka, "friskt kopplat, hälften brunnit gammalt ordspråk" som det heter!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

cron