De där ANDRA bilbanorna...

Här diskuteras H0, 1:43, Tyco, Faller AMS, Aurora, Tomy A/FX m. fl.

De där ANDRA bilbanorna...

Inläggav Fnorder 22 mar 2014, 16:53

Kryptiskt ämne kanske, men jag skall försöka klargöra vad jag menar - och har jag placerat det hela i fel kategori så får moderator gärna flytta den.

Nå, alla dessa okända märken som säljs billigt på BR, Ullared, Ö&B, Epa (i min barndom) och annorstädes, som inte har någon känd tillverkare, följer någon standard (eller möjligen går att foga samman med nåt känt märke) och namnet är alltid något ballt.

Kanske fel tråd att nämna dem i alls, men hur är era åsikter om dessa?

Att jag frågar beror på att jag idag "fyndade" en sådan bana med det attraktiva namnet "Double Loop Pro Circuit", och det var inte det balla namnet som lockade, eller att bilbanan såg inte ut som något känt system, utan jag känner att jag blev tvingad att köpa den, då det enda bilmässigt som låg i påsen var en Tyco-Porsche (misstänker att Röda korsets personal kan ha slängt i en bil bara för att ha en med)...

...och när hela påsen kostade 30 kr var det inte mycket att orda om. Men nu sitter jag här med en billös "Epa"-bana med ball namn. Inte ens google-sökning gav mig nån bild eller information som var om den bana jag fann.

Är bästa ödet skroten nu för denna när den felplacerade Tyco-bilen blivit urplockad?
Fnorder
Övningskör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 30 dec 2013, 11:37

Re: De där ANDRA bilbanorna...

Inläggav Jormungandr 22 mar 2014, 18:07

Låt ungarna leka med den. de brukar inte hålla speciellt länge :-P
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: De där ANDRA bilbanorna...

Inläggav Ravajack 31 maj 2014, 11:59

Fnorder skrev: Inte ens google-sökning gav mig nån bild eller information som var om den bana jag fann.

Märkligt: Google Search: Double Loop Pro Circuit
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56


Återgå till Småskaliga bilbanor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster