Royal Corner Dragracing

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav BeO 25 okt 2016, 23:52

largasso skrev:Tack BeO ! :thumb:
Var: Strax söder om Fjollträsk (Hufudstaden) närmare bestämt Slagsta


Det är ju där vi bor för F-n !
Strax söder om !

Aldrig hört " Skåne och Norröver liggande lador och fäbodar! "

8-) :thumb: :)

Det är ju 3h och 55 min med bil så det är nästgårds :-)
Skulle det locka så kan jag erbjuda ett vardagsrum för övernattning lör-sön om sovsäck och liggunderlag medtages.
Lite käk (spettekaka?) och öl kan jag fixa lördag kväll. Till eventet är det 30 min promenad eller 2 min med bil från mig.
BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Jormungandr 30 okt 2016, 22:22

Tack till arrangör Dawid och till övriga deltagare för en finfin tävling! underbar bana med massor av grepp gav både wheelies och problem med urspårningar. det löstes provisoriskt med nerskitade däck, men till nästa gång blir det nog vikter och en och annan wheeliebar. :-P

Att det kan bli så många omkörningar när man enbart kör 12,5m rakt fram var det nog igen som trodde var möjligt! Ett par gånger blev det så att en bil slirar -> får grepp -> når toppfart medan motståndaren får dålig start, men med bra grepp -> seg acceleration -> högre toppfart på slutet och kniper segern! Två heat avgjordes med endast 7 tusendelar i skillnad! Då är det tveksamt om det ens går att se med blotta ögat vem som vann!

Som vanligt var klass 0 ett riktigt ormbo där iskalla nerver och bra reaktion avgör det mesta. klass 1 var även den jämn och fin, för att inte tala om klass 2 där det bara skilde någon tiondel mellan 4-5 bilar! Det är dock lite skumt att vi aldrig lyckas få till några fantomtider i klass 3. Jag trodde efter första tävlingen att vi skulle ligga på under sekunden vid det här laget, men vi har sått nära nog still vad gäller bästa tider, men det är fler som ligger där och nosar idag än tidigare. Det är precis som att bilarna väger mer/gränsen är nådd/vi helt enkelt inte lärt oss dreva när vridmoment och varvtal ökar dramatiskt. Det blir till att gå tillbaka till ritbordet och lura på fler förbättringar. jag har redan några nya ideér jag vill testa till nästa gång ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav BeO 31 okt 2016, 10:56

Kan bara instämma i ett STORT tack till Dawid! Mera dragrace! Tyvärr sinkade nyfikenheten på en bil i 1:1 mig från att delta i Klass 3 men inget att göra åt.

Trevligt och gemytligt var det i alla fall som vanligt på detta dragrace!

Tack Dawid i synnerhet och ni andra som var med och bidrog till en trevlig dag!

BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Janne L 31 okt 2016, 11:44

Det är bara att instämma i tidigare inläggs lovord om söndagens dragrace, stor tacksamhet till DAWID`s initiativ att fixa Royal Corner stripen. Hade väldigt trevligt och roligt, så pass att jag inte minns några direkta placeringar, utan mer finaler med röda lampor över alla spår, vilda bilar som skuttar åt alla håll och ett väldigt trevligt gäng att umgås med.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Dawid 31 okt 2016, 20:26

Ok, nu försöker jag svara en tredje gång; jag hade också väldigt trevligt och fick se och tävla emot ett fantastiskt gäng bilar och vänner. kanske någon kan sända lite bilbilder? Bifogar resultat på riktigt ruffa bilder men hoppas att det ändå ska gå och se.
Bilagor
kl 0.jpg
kl 0.jpg (123.61 KB) Visad 52453 gånger
kl 1.jpg
kl 1.jpg (103.7 KB) Visad 52413 gånger
kl 2 b.jpg
kl 2 b.jpg (107.63 KB) Visad 52487 gånger
kl 3.jpg
kl 3.jpg (106.76 KB) Visad 52449 gånger
kl 1.25.jpg
kl 1.25.jpg (111.05 KB) Visad 52330 gånger
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Dawid 31 okt 2016, 20:47

Hej igen,

Jag tittar på resultaten och kan konstatera att det "gick bra" för mig men dels vill jag hålla med om att man inte tänkte så mycket på resultaten (vilket kanske syns på resultattavlorna) och dessutom påminna om att jag naturligtvis testat mina bilar på min hemmabana ordentligt. Det var i själva verket oerhört jämn och spännande racing.

Mvh,

Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Lasse1930 01 nov 2016, 14:58

Kan nu med lite distans till söndagens drabbning konstatera att Dawids raka var extremt trivsam att gasa på. Superproffsig verkligen! Dragracing är ohyggligt roligt och stämningen var på topp, sen att de egna ekipagen och även min egen form inte var på topp visar sig ju i tabellerna, but what the heck, roligt som sjutton var det! :up: Tack Dawid!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Jormungandr 01 nov 2016, 16:29

Maria blir farligare för varje tävling! 1 seger, 1 andra plats och 2 3:e är otroligt bra! reaktionstiderna blir allt bättre för hennes del och Peter verkar bygga de bästa bilarna åt henne och behåller 2:a sorteringen själv :-P
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Janne L 18 sep 2017, 12:05

Hur ser det ut med tävlingsmöjligheter under hösten Dawid, dragstergubbarna är sugna. Skicka PM om du vill.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav BeO 25 sep 2017, 11:21

Janne L skrev:Hur ser det ut med tävlingsmöjligheter under hösten Dawid, dragstergubbarna är sugna. Skicka PM om du vill.
Janne L.

:thumb: :thumb: :thumb:
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Dawid 12 feb 2019, 11:37

Tänkte försöka få den här klar till lördagen den 10e mars. Är någon intresserad att komma och köra på min dragstrip då?
Mvh,
Dawid
Bilagor
P1060434.jpg
P1060434.jpg (172.68 KB) Visad 42367 gånger
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav raceman61 12 feb 2019, 18:43

lust ja absolut, men nåt att köra med är det sämre med
har ett påbörjat projekt som e långt ifrån färdigt tyvärr

hadde varit roligt att se mer bilder på hur din bana är byggd däremot, då vi haft lite funderingar i motorklubben på att försöka fixa till nåt som dock bör vara ganska enkelt att transportera och sätta upp ta och ta ner för att kunna ha lite aktivitet när det är of season på fullskala rejsingen
raceman61
Kurvvakt
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 jan 2016, 20:31
Klubb: MDRF

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Dawid 21 feb 2019, 09:05

_DSC2642 ny.jpg
_DSC2642 ny.jpg (227.33 KB) Visad 42124 gånger
Har förstått att det datum jag föreslog i mitt senaste inlägg var upptaget av annan tävling. Kan veckan efter vara intressant? Alltså lördagen den 16e mars för tävling på min strip.. Hör av er om det finns intresse. Mustange optestad men körklar. Skala 1/25 och 25K-motor.
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav Gulf Persson 21 feb 2019, 11:25

Snygg Mustang, den 16:e är mycket riktigt en bättre dag, MMM kör tävling den 10:e.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Royal Corner Dragracing

Inläggav BeO 23 feb 2019, 23:18

Dawid vad kul!
Jag blir lite förbryllad dock, lördag eller 10:e mars som är en söndag? Är det lördag den 9:e så fungerar det. Söndag är det annat rejs. Annars håller jag med Ulf om det fungerar att skjuta på det tills den 16:e som borde vara en lördag!

Kul om det blir en drag dag!

BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

cron