TACK

H0, 1:32, 1:24, Rikstäckande klubb
http://www.faller-ams.se 263jansson@telia.com
Det här forumet är öppet för alla.

TACK

Inläggav Fallerfreak 03 apr 2007, 00:12

Stort TACK till alla som ställde upp med demobana och hjälpte till i Faller AMS Club Swedens monter på GBG Nostalgimässan i söndags. :thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Inläggav pryzze 03 apr 2007, 09:35

För oss alla som inte hade möjlighet att beöka mässan vore
det kul att se bilder, bilder, bilder från mässan.


//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TACK (Gbg Nostalgi)

Inläggav Fallerfreak 29 sep 2008, 18:30

Återigen ett TACK till er som ställde upp i helgen på GBG Noatalgimässa och gjorde Faller AMS Club Sweden's monter till en sevärd attraktion
Speciellt vill vi tacka Stefan J som hade med sej sin fina bana ända från Stockholm för att visa upp den på mässan
Stefan har efter detta verkligen blivit en nyckelperson i vår förening... ;-) :-P

Tyvärr har undertecknad inga bilder på lager från mässan, men om någon av er som var där och fotade vill lägga ut någon bild här så vore det säkert välkommet :)
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK (Gbg Nostalgi)

Inläggav Fallerfreak 29 sep 2008, 18:31

Återigen ett TACK till er som ställde upp i helgen på GBG Nostalgimässa och gjorde Faller AMS Club Sweden's monter till en sevärd attraktion
Speciellt vill vi tacka Stefan J som hade med sej sin fina bana ända från Stockholm för att visa upp den på mässan
Stefan har efter detta verkligen blivit en nyckelperson i vår förening... ;-) :-P

Tyvärr har undertecknad inga bilder på lager från mässan, men om någon av er som var där och fotade vill lägga ut någon bild här så vore det säkert välkommet :)
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 29 sep 2008, 18:32

Varför går det inte att korrigera feltryckningar utan att dubbelposta?
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav emelpe 29 sep 2008, 20:18

Jag har nu lagt upp några bilder på Stefans bana på vår hemsida, finns under Bildgallerier: Stefan. Tyvärr så tog batterierna i kameran slut så det blev inte så många bilder som det var tänkt. :( Har även kompletterat med ytterligare bilder på Bosses fantastiska 4009-sats. Dessa ligger under Grundsatser.

Ser fram emot nästa möte med alla er trevliga Fallerister.

/Mats (Webmaster http://www.faller-ams.se)
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 29 sep 2008, 23:01

:thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 11 okt 2009, 20:28

Återigen ett TACK till er som ställde upp i helgen på GBG Noatalgimässa och gjorde Faller AMS Club Sweden's monter till en sevärd attraktion
Speciellt vill vi tacka Micke Magnusson som hade med sej sin fina bana ända från Gävle för att visa upp den på mässan. Ett fantastiskt bygge med Faller AMS och Märklin digital järnväg. Dessutom en prestation att forsla den oskadd genom halva Sverige för att visa upp den på mässan. Banan erhöll välförtjänt uppmärksamhet, och uppskattning! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:


Tyvärr har undertecknad inga bilder på lager från mässan, men om någon av er som var där och fotade vill lägga ut någon bild här så vore det säkert välkommet.
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav emelpe 11 okt 2009, 21:06

Någon bild kan jag ju alltid visa här. Kommer att lägga upp fler på vår hemsida när jag har sållat och redigerat klart bland bilderna.

Bild
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: TACK

Inläggav Crewe Alex 11 okt 2009, 21:30

Hej Faller-gänget! Vill passa på och tacka er att ni kommer och visar upp alla dessa roliga kreationer varje år. Det en av mässans höjdpunkt att få titta på banbyggena och årets bana var en riktig höjdare. Frugan förstår inte varför jag skall ha så stora banor. Hon vill att vi skaffar Faller också för det är så roligt med all miljö man kan bygga runt ikring. Hon känner väl sig hemma också med tanke på arkitekturen eftersom hon kommer från Tyskland.

Jag är en av alla anonyma besökare som mest står och beundrar och kanske ställer nån fråga ibland. :) Hoppas få se er igen nästa år. :thumb:

Crewe Alex
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 11 okt 2009, 22:16

Klok fru du har C A :thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav Wiking 12 okt 2009, 11:29

Tack för all visad uppskattning och all hjälp jag fick vid Nostalgi mässan, jag kan medela att banan nu åter kommit till Gävle och att allt gick bra!

Det känns roligt med all visad uppskattning och alla positiva kommentarer efter allt slit med bygget av denna bana trots att den inte var riktigt färdig byggd då den visades upp!
Det borde finnas en hel del bilder på banan med tanke på att det fotades väldigt flitigt i rummet, de som läser detta och har bilder får hemskt gärna maila bilder till mig (mailadressen är formag@comhem.se)

Speciellt roligt vore det att få bilder ur vinklar som andra personer uppskattar! Åter ett stort tack till såväl klubbmedlemmar som besökare på mässan!

Vänliga hälsningar / Micke M
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: TACK

Inläggav emelpe 13 okt 2009, 00:47

Jag har nu lagt in ett tiotal bilder på Michaels anläggning. Finns under "Bildgallerier" / "Michael". Jag vill bara säga att bilderna inte är rättvisa, anläggningen är betydligt snyggare i verkligheten.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 13 okt 2009, 20:42

anläggningen är betydligt snyggare i verkligheten


Ja den var verkligen välbyggd! Imponerande! :thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: TACK

Inläggav Fallerfreak 01 okt 2012, 18:59

Ännu en har Faller AMS Club Sweden visat upp sin verksamhet på Gbg Nostalgimässa. Denna gång hade Micke M med sig en nybyggd N-bussanläggning och Torsten W en AMS.bana. Publiken kunde alltså njuta av två trevliga anläggningar samtidigt!
:thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland


Återgå till Faller AMS Club Sweden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst