Hidden project by ZeeJay - McLaren F1 GTR #40 EMI

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Hidden project by ZeeJay - McLaren F1 GTR #40 EMI

Inläggav ZeeJay 27 nov 2007, 01:34

Tja....Stora Björnen tassade in på området i en annan tråd så kan väl lika gärna slänga upp ett hidden project som det arbetas på i raceboden....
(ja...Lakritsbilen är på G....men jobbas på vid sidan av denna)

Har införskaffat sen en tid tillbaka slot.it vita McLaren F1 GTR...en bil med riktigt goa former... :thumb:
Bild

Dock riktigt hemska att hitta på ett eget livery tema till... :x men då får man väl börja med nåt som finns bild på.....så here we go...ut o Googla....

Fann bilder på ett fåtal McLaren i schysst race kostym och har nu snurrat webben runt och sett dem alla.....puh...

Fann denna som jag gillade hur man hade lackat med lite variation i linjerna efter bilens former.

(Ymigs....din GULF är grym by the way så släng gärna upp bild på den igen!! )

McLaren F1 GTR #40 EMI

Bild
Bild

Tyvärr är det svårt att finna bra bilder på den och helst så pass bra att man kan skriva ut dem.....

Nu så står min tyvärr och torkar i lackboxen (jo den är penselmålad och
utan tejpning som sig bör om man ska vara petig...hehe...SB one for you.... :wink:

Bilder på skönheten kommer snart....dock...kan nån ge tips om var man kan få tag i just decalsheet till denna????

Håller på med Sure Thing / Testor och försöker efter bästa förmåga samla in och göra dekalark själv men har inte fått tag i alla loggorna...saknar bland anant den på vingen samt själva "powered by BMW" som sitter på sidan...

Måste säga TACK TILL BORGIS!! som ledde mig in på ett par riktigt bra sidor där Borgis visa mig nästa skönhet...roliga är att Borgis har EXAKT samma gillande för liverys som jag själv....knepigt.....
Pär- jag har mailat Bruce Patto om han kan göra den till oss....får se vad han säger...hehe...

Tjingeling från Pineswamp lackbod... :beer:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Hidden project by ZeeJay - McLaren F1 GTR #40 EMI

Inläggav Borgis 27 nov 2007, 01:57

ZeeJay skrev:Måste säga TACK TILL BORGIS!! som ledde mig in på ett par riktigt bra sidor där Borgis visa mig nästa skönhet...roliga är att Borgis har EXAKT samma gillande för liverys som jag själv....knepigt.....
Pär- jag har mailat Bruce Patto om han kan göra den till oss....får se vad han säger...hehe...

Tjingeling från Pineswamp lackbod... :beer:


Tja, vassego o tack mannen. Det är inte så knepigt. Jag får ju ingenting ur händerna så på det viset är det ju bra att du fixar grejor så att man får se dem live och slipper drömma. ;)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Hidden project by ZeeJay - McLaren F1 GTR #40 EMI

Inläggav Nico 27 nov 2007, 09:27

ZeeJay skrev:(Ymigs....din GULF är grym by the way så släng gärna upp bild på den igen!! )


Eftersom Janne sölar lite :P så saxar jag lite fräckt in en annan McLaren för att visa att det blir bra även med penselmålat...

Good Luck, McLaren kärran har som sagt många olika linjer man kan välja att följa. :thumb:

Bild
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 27 nov 2007, 10:45

Brutal kärra ZeeYaj, det kommer bli kul att se närmare på! Tackar för förhandstitten så at säga. :)

Nico, ser en detalj jag tidigare missat på din bil - TicTac-dekalen. :-)
Härligt att se den sköna loggan. Jag är en tictac-älskare. :)

/sb.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Re: Hidden project by ZeeJay - McLaren F1 GTR #40 EMI

Inläggav ymigs 27 nov 2007, 12:19

ZeeJay skrev:(Ymigs....din GULF är grym by the way så släng gärna upp bild på den igen!! )

[/quote]
OK, på request:
Bild
Detta är "pre-battle", idag saknas diverse vitala delar så som backspeglar, en lykta, vinge samt en del färg... :-\
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 27 nov 2007, 13:59

Grymma bilar gubbs!!! :thumb: :thumb:

Hade fullständigt glömt av din Yacco McLaren Nico??? :? :? :sceptic: men nu minns jag ...fälgarna är --GRYMT GOA--- :thumb: :thumb:

Ser att Du och Janne har följt samm linjer på sidan och bak....det jag har valt är lite annorlunda linjespel och just det tilltalade mig att finna nya knyckar i designen.

SB skrev:
Brutal kärra ZeeYaj, det kommer bli kul att se närmare på! Tackar för förhandstitten så at säga.

Thank you SB...jo..den har nåt tilltalande äver sig....gillar spelet gult/rött/vitt ...dock jagar jag dekaler....har beställt till andra McLarens från Bruce Patto som jag snor delar av...testat att göra en del själv i Testor men saknar flertal som jag ej kan finna... :-( så är det.....ska se om jag kan hyssta upp en bild ikväll på progressens...torkar i boxen ännu....

Borgis skrev:
Tja, vassego o tack mannen. Det är inte så knepigt. Jag får ju ingenting ur händerna så på det viset är det ju bra att du fixar grejor så att man får se dem live och slipper drömma


Tack igen Pär! HAr fått svar från Bruce Patto´s place och han har inte den vi var ute efter på sin to do list... :( :(

Men slänger upp bilder här på den så folket vet vad vi gillar :wink: :beer:

Nästa McLaren projekt

Bild
Bild
Bild

Sen skulle man ju nån gång se ett JGTC live...om inte bara för pitbrudarnas fägring...hehe...förstår ju om nån förare missar att vara med i starten ibland...drömmer väl om annat,....;-)

Bild

Om någon av er springer på eller får tag på detta Livery -

Hör av DIG!!

Detta livery bara SKALL göras och det snart by ZeeJay and Borgis!!

Tjing

Calle / SiiJäj
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Borgis 27 nov 2007, 14:57

Do it ZeeJay style. Do it now. :P
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav ZeeJay 27 nov 2007, 17:01

Borgis skrev:
Do it ZeeJay style. Do it now.


:P :P Skicka mig en bil så.... :taunt: :beer:

Du..om du visste vad jag planerar hur man kan göra denna grymma Majskolvsbil.... :rolleyes: :w00t: :thumb:

Lite mer godis....både med och utan hjul.... :wink:

BildBild

Lite mer "vanlig" BMW ifrån samma stall....

BildBildBildBild

Me like..... :wink: :beer: :beer:
BildBild

Och en MICHELIN gubbe för Nico.....

Bild

Hua,,,,säg för böveln till om ni finner dekalsheet gill denna Majskolvsbil.... :thumb: 8)
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Nico 27 nov 2007, 17:06

ZeeJay skrev:Om någon av er springer på eller får tag på detta Livery -

Hör av DIG!!



Jag vet att Patto hade något ark med Yellow Corn dekaler. Jag har själv varit sugen på att göra en sådan kärra. Men den egna inspirationen har knuffat undan det...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 27 nov 2007, 17:08

BigBoingboing skrev:
Jag vet att Patto hade något ark med Yellow Corn dekaler. Jag har själv varit sugen på att göra en sådan kärra. Men den egna inspirationen har knuffat undan det...


Nope...mailade Bruce igår och fick till svar idag....

Sorry Carl-Johan. They are not in my plans.

Pattos Place
Slot Cars, Slot Car Bodies, Model Car Decals
Catering For the Scratchbuilder
http://www.pattosplace.com
patto@pattosplace.com
pattosplace@gmai.com


On 26/11/2007, at 11:21 PM, Carl-Johan Cederbom wrote:


Hi Bruce,

I have a question regarding if you can or have made this livery / decal scheme for the JGTC McLaren "Yellow Corn" or if this is possible to have made by you?


Så....uuuhuu...uuuhuuu...får väl ta fram tejpen då ....hehe... :taunt:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav ZeeJay 29 nov 2007, 21:53

Tjoohooo...Rajsers and Painters....

The Hidden Garage Proudly Presents:

McLaren F1 GTR #40 by ZeeJay

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Japp boys...då var den målad o nästan klar...fotona avslöjar ju rätt bra var det behöver pillas in lite färg och likaså var man var darrig på näven...

Hela bilen är målad på frihand och även det vita är målat (tack för tipset Borgis).
Klart är att det var svårt och pilligt att få till bra linjer utan TEJP ;-) men samtidigt gillar jag utmaningen att lära sig "förstå" hur färgen flyter ut....penselmånling än så länge men en dag kanske den ädla sprutlackerings konsten hittar till ZeeJay´s garage...:-)

Nu fortsätter arbetet med dekalerna.... :suspect: :rolleyes: :sceptic: sketsvåra att få tag i original dekaler på jsut EMI och på TNA....men skam den som ger sig...inte SiiJäj inte... :wink:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Nico 29 nov 2007, 22:15

Jag hittade flera olika EMI logos på brandsoftheworld.com. No probs...
Vad står TNA för?

Det är f ö en för mig helt okänd livery du skapar. De gula fälgarna blir lite balla faktiskt.
Men en repa till med penseln skulle inte skada.
Som sagt så har väl både Tamiya och Faskolor fina maskeringstape's. It's a good investment. Promise....
Själv har jag tagit lite mer än en vecka på mig med min nya skapelse... Men det är för att jag försöker få hjälmen så snarlik orginalet som jag kan 8)

Keep it up m8...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 29 nov 2007, 22:32

Men en repa till med penseln skulle inte skada.


Du får la kisa lite me ögera då.... ;-)

Tack mannen...det jävliga är ju just när man tar närbilder...så grymt näjd innan och så ser man dessa små små justeringar som måste pillas till,,,,ska göras ..promise...

EMI loggan har jag fått fatt på men det finns en med bokstäverna tna (små bokstäver) och en glob eller nåt till vänster om bokstäverna som är på originalets bakvinge....

Resten får jag nog fram på de ark jag har beställt från Patto´s place....

Saken är den att jag kände mest för att göra nåt med den och då fann jag denna lackering samt livery uppställning som var den mest tilltalande av de jag fann...tills Borgis visa vägen till YELLOW CORN...hittar du den loggan...thank you...då blir jag glad...:-) :-)

See Yaa M8
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Claes_L 30 nov 2007, 08:18

Du har fått till den där EMI-kostymen riktigt snyggt CJ! 8) Men jag hade aldrig haft modet att måla på fri hand - förutom gubben då. :D Jag väntar med spänning på att se resultatet efter du har fått på alla dekalerna.

/Claes
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Inläggav ZeeJay 30 nov 2007, 13:08

Jag väntar med spänning på att se resultatet efter du har fått på alla dekalerna.


Jag med.... :wink:

Tack Claes...måla med pensel på fri hand ter sig enklare för mig än att sprutlackera mne å andra sidan är jag mer van vid pensel då jag inte har provat sprutlackering...om man nu inte räknar med helsprayning i en färg...

Svåra är som alltid att få till färg exakt som man vill i små tighta utrymmen är där gränsen är hårsmånsfin...fast med pensel kan man dra sakt o fint bara man har rätt penslar och bra färg.

Trots allt så är det ju home made så nån fabrikslackering kan man inte sträva efter att nå...inte om det är så variabel schema som på denna....ett par linjer tvärs över är ju lättare att få till med spruta/spray...men klart är det läge att snart införskaffa en sprutbox..hehe...

Tjing / Calle
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Nästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster

cron