Tips tack.

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Tips tack.

Inläggav Calle 05 maj 2004, 21:19

Hej jag kanske ska köpa en bilbana från scalextric men jag är inte riktigt säker :? . Jag har förut bara använt scalextric så jag är inte riktigt säker på vad för fabrikat jag ska skaffa. Min ekonomi är begränsad så nånting runt 2000kr vore väll ungefär det jag har råd med. Jag hoppas om ni har nått tips om en prisvärd bilbana.

Mvh.
Calle
Calle
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 maj 2004, 10:26

...

Inläggav Rokkoko 05 maj 2004, 22:14

Personligen skulle jag satsa på en Scalextric Sport!
Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm

Inläggav Dan J. 06 maj 2004, 08:15

Om du är inne på Scalextric Sport så kan man för 1.995:- köpa LeMans24-satsen med elektroniska varvräknaren och de två MG Lola-bilarna, banan är 9,3 m.
Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Pruttmeister 06 maj 2004, 09:35

Scalextric är snor dyrt så köp scalextric sport eller ninco :D
Pruttmeister
Kurvvakt
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 09 feb 2004, 12:19
Ort: Vadstena

Inläggav Calle 06 maj 2004, 17:11

Ok tack för tipsen! Vet ni någon bra affär i stockholm? Jag vet nämligen bara om en som heter Wentzels hobby.
Calle
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 maj 2004, 10:26

Inläggav Styven 06 maj 2004, 17:34

Wentzels hobby är svindyra på bilbanor och sånt, kolla Toy´s R us eller någon annan större leksaksaffär istället om du ska köpa ett helt startsett.
Toy´s R us har inte så stort utbud, men hela bansett brukar vara billigast där. :thumb:
Lister Driver
Användarvisningsbild
Styven
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 feb 2004, 11:13

Inläggav Longitude 06 maj 2004, 22:21

Hej

Hobbex har scalextric-prylar, du kan kolla deras utbud på nätet.
Stockholmsbutiken ligger i Barkaby i Ikea-huset, där har dom inte hela hobbex utbud, men dom brukar ha några olika "ready-sets" och lite bilar, reservdelar och bandelar.
/Jeppe
Användarvisningsbild
Longitude
Kurvvakt
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 feb 2004, 23:12

Inläggav Dan J. 07 maj 2004, 09:46

Hej igen!
Priset 1.995:- jag nämnde för stora satsen med varvräknaren har bl a Hobbex och Toys'R'Us vid Kungens kurva, Toys'R'Us hade sänkt priset några hundra, för någon vecka sedan fanns i alla fall några satser kvar, de kanske sänkt för att bereda plats för nya satser som kommer under året.
Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Pruttmeister 13 maj 2004, 11:31

Du kunde annars köpa på internet visserligen är det snordyrt men du får det hem till dörren


kolla på http://www.nordicslotcar.se



/:/pruttmeister
Pruttmeister
Kurvvakt
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 09 feb 2004, 12:19
Ort: Vadstena

Inläggav Dan J. 13 maj 2004, 15:01

Hej igen!

Du letade ju fler affärer i Sthlm, det finns ju en hobbyaffär med mycket radiostyrt på Häradsvägen (heter den väl?) mellan Stuvsta och E4/E20 (syns på vä sida från Stuvsta), de har en del.

Även NK (av alla ställen!) har bilbanebilar av olika fabrikat.

Ingetdera av ställena är väl billiga, men man kan ju hitta något man vill ha. NK hade en enda RMS liggande i sin hylla satt till 200:- eller nå't ! De måste nog ha missuppfattat något, så jag slog förstås till :thumb: Nu behöver jag bara en pc till som kan stå vid banan :(
Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav dynaflux 14 maj 2004, 12:13

Jag fortsätter att glida bort lite från ämnet: NK har faktiskt en hel del grejer. Några gånger har jag varit på Wentzels för att leta delar (de verkar bara ta hem varannat år eller så) men gått bett, traskat över till NK där jag hittat vad jag sökt. Bl.a. har de komplett lager med däck, hjul och hela axlar.
dynaflux
Kurvvakt
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 jan 2004, 23:14

Inläggav Dan J. 14 maj 2004, 15:32

Japp, såg också att NK hade en hel del små påsar med smått och gott hängande på väggen.

Wentzels har inte varit så värst serviceminded när jag varit där, frågade dem om de kunde ta hem några gamla classicbandelar jag saknade när Sport kommit, men det var omöjligt sa de.

Frågade då i den pyttelilla leksaksaffären i Stuvsta när jag hämtade frugan efter jobbet en eftermiddag, de hade inga alls problem att ta hem Classicbandelar åt mig!

(nu var det ju ett tag sedan förstås, så man ska väl inte tro att det går idag, men det visar ju lite vilken inställning olika affärer har när man kommer med frågor...)

Men hur är det med er pojkar på NordicSlotcar? Hade ni inte SCX-bandelar i sortimentet förut, det borde väl gå att sälja lite sån't som kan kopplas till Scalextric classic? SCX har ju gjort en LeMans-start nu.

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Calle 18 maj 2004, 17:02

Tack för alla tips återigen ska någ köpa en bana i helgen eller nått hej svej! :)
Calle
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 maj 2004, 10:26

Inläggav Björn A 18 jun 2004, 22:18

Hej, ett litet inlägg bara...
Wentzels hobby är svindyra på bilbanor och sånt, kolla Toy´s R us eller någon annan större leksaksaffär istället om du ska köpa ett helt startsett.

Själv köpte jag min Nincobana på Wentzels - efter prutning!
lite tjafs bara så hade jag sparat 500:- :D
Bara ett tips...
When I die, I want to go like my grandmother, who died peacefully in her sleep.
Not screaming like all the passengers in her car.

Ninco!!!
Användarvisningsbild
Björn A
Kurvvakt
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 12 feb 2004, 16:09
Ort: Södra Stockholm

Inläggav Bandyolsson 05 jul 2004, 19:04

Jag köpte nyss en Scalextric LeMans på Hobbex och undrar nu om någon kan tipsa om några roliga saker man kan göra med bilarna! Skruva bort magneten, är det något att satsa på?
MVH Andreas
Bandyolsson
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 jul 2004, 11:24

Nästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 73 gäster