Bilbana i bröllopspresent - tips, tack!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Bilbana i bröllopspresent - tips, tack!

Inläggav ninni 23 jun 2004, 12:13

Hej!
Här kommer nog ett lite ovanligt inlägg!

Min blivande man har önskat sig en bilbana i bröllopspresent. Den kommer både han och vår lille son (½ år) att ha glädje av.

Jag kan inte någonting om bilbanor och har ingen aning om vad jag ska köpa.
Finns det någon på detta forum som kan tipsa mig om det?

Tack!
ninni
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 jun 2004, 11:55

Inläggav Longitude 23 jun 2004, 20:05

Hej!
När vuxna män önskar sig en bilbana misstänker jag att det dom flesta minns från sin barndom är banor av märket "Scalextric".
I dag finns ett bredare utbud men dom stora märkena är: "Carrera", "Ninco", "Scalextric"(Som ger ut två varianter:"Sport" och "Classic"), och "SCX" som är snarlik(kompatibel med "Scalextric Classic").
Alla dessa är i skala 1/32 och bilar från en bana passar på dom andra banorna.
Ett startset(av bröllopspresent-dignitet), från Scalextric kostar runt 2000:-.
Mer tips finns under inlägget "Tips Tack" på detta forum.

Lycka till med bröllop och presenter
/Jeppe
Användarvisningsbild
Longitude
Kurvvakt
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 03 feb 2004, 23:12

Inläggav Dan J. 24 jun 2004, 08:37

Åh, en förstående blivande fru! Den som ändå fått något sådant i stället för te-serviser och vinglas...

Som Jeppe säger, det har avhandlats under inlägget 'Tips Tack'. Jag tipsade där om Scalextrics största sats med varvräknaren på Toys'R'Us, men de har höjt priserna igen, Hobbex tar fortfarande 1.995:- för den.

Men se bara till att det blir något av märkena Jeppe radar upp, det kommer att hålla mer i längden än vad en annan 'billig leksaksbilbana' i leksaksaffären kommer att göra.

Lycka till!

/ Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 81 gäster

cron