Reservdelar till Scalextric bilar från 80 - talet och framåt

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Reservdelar till Scalextric bilar från 80 - talet och framåt

Inläggav larsioni 28 jun 2004, 16:19

Hej

Vet inte om detta ämne har avhandlats här på forumet, kunde dock inte hitta några inlägg så jag antar att det inte kommit upp ?. Jag har försökt fått tag på bakdäck såväl som framdäck till mina gamla bilar men utan att lyckas. Har helt enkelt inte hittat någon butik, ej heller webbutik som säljer/ kan få tag på däck. Finns det möjligen någon som vet vart man skall vända sig, tycker det är väldigt tråkigt att jag inte kan använda dem. Jag och grabbgänget hade tänkt köra race med våra gammla bilar, men som det är nu så befinner de sig i permanent depå. Vore tacksam om någon kunde ge mig några tips..

Ha de gött
larsioni
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jun 2004, 01:23

Inläggav Ghost 28 jun 2004, 16:56

I väntan på ersättningsdäck av kvalité - hitta korta, men breda, gumiband å sätt som slitbana.

Det finns oxå en teknik att använda en-komponents silikon... (på samma sätt egentligen).

Annars...

Om vi pratar om det stora smala däcket (räfflat i original) så kommer det snart en silikonersättare, ett av RX-däcken kommer att vara detta.

Annars bör man kunna använda NasCar-däcken (eller F1 framdäck); det blir en aningen litet, men funkar i brist på annat.
Klämmer man sedan på de räfflade slicksen från BTCC-bilarna, så får man upp storleken ett steg.

/Erik
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav larsioni 28 jun 2004, 19:05

Ok

Skall prova det, tack för hjälpen
larsioni
Övningskör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jun 2004, 01:23


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 78 gäster

cron