KAMERA BIL!!...

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

KAMERA BIL!!...

Inläggav Nico 15 jul 2004, 13:35

Jag satt och dreglade lite över FLY's senaste stock guid. I den såg jag en mycket intressant Truck man kanske vill lägga vantarna på. Det var en s.k "Camera truck".
Jag tycker namnet talar sitt tydliga språk, men är det någon som vet mer om denna? Jag hittade inget på FLY's hemsida, och var hittar jag denna roliga acessoar till min bana??...

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Kamerabil...

Inläggav ymigs 16 jul 2004, 10:21

Hej,

I kameratrucken sitter en liten videokamera och sändare. Dessutom har man en liten mottagare som man helt enkelt kopplar in i antenningången på en vanlig TV. Alternativt i ett TV/Video-kort i en PC.
Mig veterligen kör FLY med PAL-systemet i denna. Vet inte om tele- och radiostyrelsen i Sverige godkänt den. Märklin har en liknande inbyggd i en vagn som är godkänd för Sverige. Kostar dock runt 6.000:-.

Kan vara svår att få tag på, har inte sett den i någon affär (kikat i Sverige, Tyskland och England) på länge. Ibland dyker den upp på Ebay men går för priser motsvarande mellan 1.500 till 2.500 kronor.

I Tyskland kan man köpa minikameror, med mikrofon (2x2x2 cm) som drivs med 9 eller 12 volt och sänder på 2.4Ghz. Inklusive mottagare kan man få dessa för runt 500 - 600 kronor. Klarar 80 - 200 meter vilket borde räcka för de flesta bilbanor... Kanske finns något motsvarande i Sverige. Som sagt brukar tele- och radiostyrelsen ha vissa åsikter om import av dylika och vilka band som används.

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Som sagt dyr, men här finns den...

Inläggav Rokkoko 16 jul 2004, 19:12

Användarvisningsbild
Rokkoko
Kartläsare
 
Inlägg: 943
Blev medlem: 02 feb 2004, 02:08
Ort: Stockholm


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster