Intresset för att måla bilar har jag fått genom att jag fick den bilen av honom. Ska måla porschen senare.

Privat åker jag lokaltrafiken i alla former även pågatåg.
Slotoverdrive skrev:Bilar: Scalextric Chevrolet Sunoco Camaro -69
Scalextric Ford Boss 302 Mustang -69
+ GT 40 m.fl.
Bana: ca: 30m Scalextric Sport och Classic
På riktigt: Dodge Royal Wagon -89
Edelönn skrev:Hej! Ännu en gröngöling här. Efter en lång tids funderande har jag grävt upp min 25 år gamla polistil bana nu när grabben snart måste få en "egen" (okay, han är inte ett år än men nog måste man planera in sånt här ordentligt).
Bilar: För tillfället några gamla Polistil bilar
Bana: 7m Polistil (ej permanent uppsatt)
På riktigt: Opel Astra
Jag kör ingenting för jag har inte plats.
Jag har dock (som signaturen skvallrar om) samlat till en 4-spårs Sebring (enligt "101 track Plans") och där skall det rulla 60- och 70-talsbilar, långdistansare och CanAm-maskiner vilket jag fokuserar på när det gäller bilsamlandet.
På min testbana som sambon godkänt ( 2 x 0,5 meter ) rullar Interserie-Porschar från GB-Track, Porsche Spyders från FLY samt ett antal Revell-Monogram Corvetter och en Audi Quattro med gummisnodds-fyrhjulsdrift.
Till vardags kör jag Audi S6 Plus Avant (97'a) och sambons VW Golf GTi (94'a)
Antgus skrev:Vad ska man köra egentligen? vill ha några nya bilar(har bara 3 st, Bmw m3 e30, vauxhall vectra btcc och nån bugatti monte carlo) men vet ju inte vad man ska välja. vill ha några snabbare bilare. ska man satsa på le mans bilar, F1bilar eller touringbilar? är väldigt svag för dtm/btcc bilar. obs nybörjare!!
Sailor skrev:Hej!
Detta blir mitt första inlägg här!
Som så många andra trillade jag dit (igen) när barnen blev tillräckligt stora (3 och 4,5 år) och köpte en startsats till oss i julklapp...
Min passion i barn- och ungdomsåren var egentligen tågbanan, men min lillebror fick en faller bilbana och naturligtvis satt vi tillsammans och körde...
Hur ser det ut nu då, 4 månader senare?
Bilar: Fly Ferrari 512 Coda Lunga, Porsche 917K och Ferrari 250 GTO; Revell Jaguar E-type, Porsche 550 och 904; Ninco Shelby Cobra, alla utan magnet; dessutom finns det två Scalectrix rallybilar med magneterna kvar, Ford Focus och Subaru Impreza, som barnen kör mest.
Bana: Scalectrix sport, som är knappt 10 meter, på en platta i källaren. Jag har lite planer att få till lite sceneri kring banan.
1:1 bilar: 2 st SAAB 96 Tvåtakt, -61 och -63. -63:an är trimmad och har förbättrad väghållning med hårda, sänkta fjädrar och ralltstötdämpare.
Min favoritbil är Ninco Cobran. Den är nästan lika snabb som magnetbilarna och ca en sekund snabbare per varv än Fly porsche 917K som är näst snabbast. Cobran är dessutom helt oviktad och grymt skön att köra med bra balans och kontrollerade, mjuka sladdar. Så det verkar som man får skriva upp fler Nincobilar på önskelistan...
Jag börjar också bli sugen på någon prestanda bil, Slot-it ligger kanske nära till hands om man vill kunna åka riktigt fort.
BIGBOI207 skrev:BANA:
Träbana ca;12-13m Col De La Bonette (Under uppbyggnad)
Klubb Tjockhult Racing Society
BILAR:
Håller mig till klassiker, men något nytt smygs in imellanåt. Målar gärna om bilar och bygger ngt scratchbygge då o då.
FAVORITBILAR:
NSR Clio, Sloter Ferrari, Vanquish, Revell NSU
BIGBOI207 skrev:Ja det var väl allt för nu... eller föressten! Man kanske ska släppa en liten Honour roll:
Mika, min kära förstående flicka som tycker det är kul att jag har en hobby *asg* Samt min chef som har droppat garden och släppt in bilbanan på jobbet! Och de som har hjälpt till att "skaka ner" banan i början (Anders, Dan, Henke, Janne, Magnus)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster