Fallerklubbens hemsida

H0, 1:32, 1:24, Rikstäckande klubb
http://www.faller-ams.se 263jansson@telia.com
Det här forumet är öppet för alla.

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Wiking 25 nov 2008, 21:01

Den frågan måste adiministratören för forumet svara på de som kan justera och ändra i tex är moderatorer och någon sådan finns ej i Faller AMS Club Sweden kanske vi kan utse någon och kolla med adiministratören om han ger någon det förtroendet.

// Wiking
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Wiking 25 nov 2008, 23:53

Fallerfreak skrev:OK Wiking
Då kan du detaljstudera Grunsatserna på hemsidan och se vilken version det var
Jag gissar på 2.an

Själv startade jag med en 4004 inhandlad för egna sparpengar 1965 :thumb:


Troligt vis var det den lådan men jag får detta inte att stämma ändå, i min låda låg en Mescedes 300 cab Turkos dvs den breda modellen och någon Opel var det inte alls i den lådan utan en Svart Cadillac Coupé med vitt tak kollar man noga på bilderna blir man ännu mer fundersam då kartongens insida ej visar någon Opel Diplomat vilket vore logiskt i den 2:a varianten väl?

Vidare är jag fundersam om min låda möjligen kunde vara av den första varianten då Mescedes 300 cabben låg där istället för Mercedes 220 SE den första 300:an var ju mycket kortlivad i produktionen och försvann redan 1965 väl?Dess utom fick ingen av efter följarna samma turkosa kulör... Sedan funderar jag varför ingen av Cadillac modellerna och Diplomaten finns avbildade på lockets insida?

Detta gör mig mycket fundersam hur fabriken hanterade förpackningen av dessa lådor, det är ju en sak att man levererade olika insatser genom åren vilket var naturligt då kör reglage och tillbehör varierat naturligt är också boxartens förändringar men bilarna som hamnade i lådorna var nog inte 100% identiskt genom åren tror jag?

Självklart är allt detta rena spekulationer från min sida det enda jag är säker på är bilarna som var med och körkontrollerna var 4030

// Wiking
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Fallerfreak 27 nov 2008, 00:03

Sedan funderar jag varför ingen av Cadillac modellerna och Diplomaten finns avbildade på lockets insida?


Bilderna från insidan locken på 4002 varianterna visar bara den vänstra delen Där ser man förändringar över tid i version 1 finns bara de sex första bilarna avbildade, i version två dessa sex + de nya modeller som kom 1964-65; I version 3 har man tagit bort Kapitänen, MB220, MB 190 och ersatt dessa med Diplomaten, och de omarbetade VW 1200, Porsche 356 och Taunus typ 2
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 29 nov 2008, 00:54

Hej alla Fallerister

Har uppdaterat hemsidan med några yuotube-filmer, bland annat Martins "Snowracer". Ytterligare bilder på grundsatser har lagts in. Det saknas bilder på några satser, har du bilder på dessa så hör av dig till mig.

/Mats
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Fallerfreak 30 nov 2008, 11:56

Bra idé med Youtube direkt på hemsidan!

Hoppas fler medlemmar har någon lite film i gömmorna! :thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 30 nov 2008, 14:12

Fallerfreak skrev: Hoppas fler medlemmar har någon lite film i gömmorna! :thumb:


En film som skulle vara väldigt intressant att ha på Youtube är ju Fallers egna Nürburgringfilm från 1967. Kanske någon medlem har denna och eventuellt skulle kunna föra över den till digitalt media. ;-)

/Mats
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 02 dec 2008, 18:11

Nu är det dags att avslöja hur många AMS-bilar ni har i gömmorna. :D Gå in på hemsidans omröstning och lämna era svar. Det gäller bara antalet AMS-bilar denna gången, övriga H0-bilar räknar vi en annan gång.

/Mats
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 31 dec 2008, 00:48

Ytterligare material är nu inlagt på medlemsidan.

/Mats
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Wiking 01 jan 2009, 20:07

Bra jobbat med detta nästa projekt "showroom" med massor med olika färgvarianter på samtliga serie producerade Faller AMS bilar vilket kommer att kräva lite mera engagemang från våra medlemmar :)
Detta är en kul grej som gör att var och en av oss kan sitta och kolla omman sitter inne med udda kulörer eller färg kombinationer etc.
En något svindlande tanke är till exempel 4851/5851 som borde finnas i ca 300 olika färgkombinationer :w00t:


/Micke
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 09 mar 2009, 17:08

Nu är det några små uppdateringar gjorda på hemsidan. Inga stora förändringar utan endast en ny omröstningsfråga och att senaste Club Posten(i färg) nu finns på medlemssidan. Lösenordet till medlemssidan har också ändrats. Det nya finns i pappersupplagan av Club Posten som kommer under de närmsta dagarna till din brevlåda.
Jag hade även tänkt att lägga upp lite nya bilder men har problem med min html-redigerare efter en hårddiskskrasch. Försöker lösa problemet så att det kan bli lite nya bilder på hemsidan framöver.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Fallerfreak 09 mar 2009, 19:37

:thumb:
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 28 apr 2009, 20:50

Nu har jag lagt till några nya snuttar från youtube på hemsidan, bland annat en med digital körning! Har även rensat några döda länkar från länksidan. Får se om jag kan hitta några nya länkar att lägga till.Tips mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav Fallerfreak 29 apr 2009, 21:57

Den digitala körningen var verkligen elegant! Det verkar gå väldigt fint!!! 8-)

MVH
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 30 sep 2009, 22:59

Gjort en ny uppdatering av hemsidan. Har bl.a. bytt datum på omröstningsfrågan (skall försöka bli lite mer aktiv på den fronten :red: ), lagt till några bilder och framför allt börjat med en elguide. Denna elguiden är bara i sin linda för det verkar ju ha funnits ett antal olika konstellationer för att ansluta sin AMS-bana. Säga vad man vill om Faller, dom har i alla fall inte varit rädda för att komma med uppgraderingar.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Fallerklubbens hemsida

Inläggav emelpe 03 okt 2009, 12:49

Har lagt in lite nya bilder under "Bilar".
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

FöregåendeNästa

Återgå till Faller AMS Club Sweden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster