Nytt hos Klaus Halgato

H0, 1:32, 1:24, Rikstäckande klubb
http://www.faller-ams.se 263jansson@telia.com
Det här forumet är öppet för alla.

Nytt hos Klaus Halgato

Inläggav emelpe 12 nov 2009, 00:59

Var just inne på Klaus Halgatos webshop för att beställa diverse delar. Där fann jag även några intressanta nyheter som bland annat en avdragare för ankarkugghjulet på pannkaksmotorn. Men även en digitaliserad utgåva på DVD av Fallers gamla film med artikelnummer 831.
Bild

Här är länken till Klaus Halgato.

Jag beställde både verktyget och filmen. En kortare recension av bägge kommer.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Nytt hos Klaus Halgato

Inläggav Wiking 15 nov 2009, 20:28

Den är ju bara ett måste så slipper man slita på original rullen!!
Its not the "fart" that kills, Its the smell !!
Användarvisningsbild
Wiking
Mekaniker
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 28 dec 2004, 22:51
Ort: Gävle
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Nytt hos Klaus Halgato

Inläggav emelpe 16 nov 2009, 20:33

I bland går det undan; Paketet från Klaus Halgato kom i dag! Jag har sett filmen tidigare på VHS och tycker att filmen håller minst samma tekniska kvalitet på DVD. Det skall ju sägas med en gång att det lär nog inte bli en Blue Ray-kopia på filmen. :) Man får ju tänka på att originalets 16 mm-film först har förts över till VHS för att sedan föras över till DVD. Det brukar ju alltid bli kvalitetsförluster vid överföringar. Däremot så är ju DVD-formatet bra mycket bekvämare än VHS eller 16 mm-film. Själva filmen är c:a tio minuter och visar en dels delar från en tävling på Nurbürgring 1966 samt en reklamfilm för AMS med vissa animinationer. Speakerrösten talar en tydlig tyska som är ganska lättförstådd för den som förstår lite tyska. Är DVD:n värd sitt pris på 18€? Man kan tycka att 18€ är mycket för c:a 10 minuters underhållning om man jämför med priset på vanliga spelfilmer. Nu är ju inte detta någon vanlig film utan ett unikt tidsdokument från Faller AMS glansdagar som inte skall saknas hos den seriöse samlaren. Just därför tycker jag att priset är befogat.
Användarvisningsbild
emelpe
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 18 mar 2007, 10:29
Klubb: Faller AMS Club Sweden

Re: Nytt hos Klaus Halgato

Inläggav sm3ruj 18 nov 2009, 21:59

Ja nog gick det undan! Jag beställde filmen i torsdags kväll och igår, tisdag, så höll jag den i min hand.
Värd priset? Ja nog är den rolig att titta på och som samlarobjekt men nästan 200:- Nja!!!
Kvaliteten då? OK med tanke på alla omständigheter så..... HD-kvalitet(Hemskt Dålig)!!!
Jag fick uppfattningen att det hela handlar om Nurburgring och en bra bit av Faller AMS delen av filmen visar ju
Nurburgring-modellen men visst är det väl även filmsnuttar från 4971?????
sm3ruj
Braidsbytare
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 14 dec 2006, 08:36


Återgå till Faller AMS Club Sweden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster

cron