Salooncupen 2010

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Salooncupen 2010

Inläggav Habos 21 jan 2010, 19:58

1:a deltävlingen i salooncupen 2010 kördes på vår hemmabana, och vi hoppades naturligtvis att vi skulle ha lite fördel av hemmabana, men att det skulle gå så bra, kunde vi inte ens tänka oss. 3 förare från Svenska Scalextricklubben kom till start, och i Produktionsklassen kom vi 2:a , 3:a och 12:a. Våra bilar gick bra, men Axels bil gick ännu bättre, och han slutade på en otrolig 2.a plats. Michael hade lite problem med bilen, men tog ändå en fin 3:e plats. Jag hade 2 drevras, så en 12:e plats var rätt bra ändå.
I Open 12 klassen kvalade vi alla 3 in i Final A, och vi hade alla 3 Svenska Scalextricklubbens lack på karosserna, så det var ganska Blågult på banan. Det var dock inga problem med hålla koll på rätt bil. Jag fick dock låna ett digitalhandtag, och de verkar ha sämre broms än vårat gamla Kofordhandtag, så jag hade lite problem med att jag bromsade som vanligt, men bilen klarade visserligen kurvorna, men jag kom ur rytmen varje gång. Av samma anledning var jag ivägen för både Axel och Michael, när jag skull släppa förbi dem, så fortsatte min bil in lite längre än jag väntat mig, så dom passerade mig inte förrän i kurvan , med avåkning som följd. Axels bil gick som ett skott och var i delad ledning efter första spåret, vilket gjorde att han skärpte sig och körde som en biltjyv, visserligen var han passerad vid något spårbyte, men lyckades pressa sig tillbaks till ledningen och tog 1:a platsen. Helt otroligt. Michael hade även i denna klass problem med bil och chassie, men tar ändå en 4:e plats. Jag tog det lugnt med det lånade handtaget, så 7:e plats var bra. När strömmen slogs av påpekade Loffe att han slog mig eftersom hans bil stod en meter framför min, men eftersom han hade innerspåret i de 2 första kurvorna, så blev det så att jag slog honom med en hundradel.
Fortsättning i nästa inlägg.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Salooncupen 2010

Inläggav Habos 22 jan 2010, 15:30

Ja, det var verkligen en bra början på Salooncupen, och då speciellt för Axel som leder Salooncupen totalt !!!! efter första deltävlingen. Det blir säkert besvärligare med placeringerna, åtminstone för mig och Axel, när Salooncupen fortsätter i Ronneby i slutet av Feb, men innan dess skall vi köra både Östcupen och ev Västcupen.
Vi 3 förare från Svenska Scalextricklubben som körde i Mullsjö räknar med att köra hela Salooncupen, men hoppas att några fler av Svenska Scalextricklubbens förare kommer till start i åtminstone någon av Salooncupens deltävlingar 2010.
Kompletta resultat från Salooncupen läser ni på Sveslots hemsida, och referat från Salonncupens deltävlingar läser ni på GO-69:s hemsida under referat.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Salooncupen 2010

Inläggav Habos 08 mar 2010, 15:57

6 Mars var det dags för andra deltävlingen i Salonncupen 2010 i Ronneby. 3 Svenska Scalextricklubbsförare kom till start och det blev succe även denna deltävling. Axel var orolig för att totalt tappa flera placeringar, men han tappade bara en totalplacering, och det var till en annan Scalextricklubbsförare. I Prod 24 var Landrud helt outstanding och vann klassen. Axel klarade en fin 3:e plats och Thomas kom in som 9:a.
I Open 12 klassen gick det dock ännu bättre. Om Landrud var outstanding i Prod 24 klassen så var han ännu mer outstanding i Open 12. Han t.o.m. stannade och mekade med en motståndares bil, UNDER KÖRTID. Helt otroligt. Landrud tog förstås segern, medan Thomas kom in som 4:a och Axel som 5:a. Thomas körde i Final b med sitt äldre handtag, och i Open 12 var inte skillnaden mot ett digitalhandtag så stor som i prod 24, så nu måste det bli nya handtag i fortsättningen. Axel lånade ett digitalhandtag och hade en riktig fight med Micke G de sista spåren, som Axel vann med några meter. Axel fick dock stryk av både Thomas och Åkesson från final b med några få varv. I salooncupen totalt efter 2 deltävlingar ligger Svenska Scalextricklubbens förare 1:a, 2:a och 6:a och det blir en
MYCKET spännande fortsättning i Salooncupen, närmast i Boxholm om en månad.
Ett mycket mer utförligare referat från Ronneby läser ni på GO69:s hemsida och de kompletta resultaten finns på Sveslots hemsida.
Vi hörs mvh Thomas werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster