Aramis skrev:Jag startade denna tråd för ett par månader sen:
viewtopic.php?f=2&t=7684Där kommer vår danske vän racefun med en lösning men våra kära moderatorer har Inget att säga om det...
racefun skrev:Det er måske ligetil, jeg bruker samme forum og har intet spam absolut intet.
man skal for at blive medlem på mit forum svare på et spørgsmål som man kun kender til hvis man forstår danska og kender til slotracing.
det findes som standard i dette forum fra version phpBB 3.0.6 og frem, det hedder Q&A, questions and answer
i admin/general/spambot beskyttelse/udvidelsesmoduler
Utmärkt förslag!
Nog med förslag!
Borgis skrev:Vi moddar kan inte göra någonting. Det är herrar admins som i så fall ska agera
eftersom det enligt Jonas behövs en uppgradering av forumprogrammet för att
lägga till ett "automatiserat" filter.
Jag kan bara säga att samtal pågår. Jag är trött på att städa spam hela tiden.
/Borgis
Hur ska vi nu kunna tvinga herrar administratörer att uppgradera forumets mjukvara, dels för att täppa till bottarnas smitvägar in om nätterna, dels för att underlätta livet för våra kära moderatörer?
Tydligen behövs det en uppgradering av mjukvaran för att kunna täta denna irriterande läcka.
Om det behövs får väl vi som solidariska forumister försöka skramla ihop den nödvändiga degen, om
hittillsvarande hesitation att vidtaga önskvärda mått och steg är avhängig pekuniära predikament.
Utmärkt förslag!
Nog med förslag!
Någon emot?
Tänkte väl det...
Action, Jackson!
Let's get this show on the road!
(Vem piskar på Heureaux och Jonas?)
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett
oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...