Dags igen för MMM att ordna en ny Dragracing tävling, samma plats som sist och preliminärt datum är den 22/3-2015. Vi har inte fått bekräftat att vi får lokalen då så jag återkommer snarast med ett fast datum.
Upplägget blir som sist, runt 10:00 öppnar vi grindarna och så får alla testa och prova på, efter lunch och besiktning så kör vi igång själva tävlandet.
Det tillkommer en ny klass och de gamla är i stort sett som förut men motor begränsningar har införts:
Klass 0, Box Stock:
TransAm bil (1965-1974) från Scalextric, Pioneer eller SCX. (sådana vi körde i MMM förra året) Camaro, Mustang, Cougar, ´Cuda, Challenger. Helt original, enda ändring som är tillåten är viktning och det är ett krav att magneter plockas ur chassit. Man får sätta en resin/plastmodell kaross på ett omodifierat chassie från någon av bilarna ovan om man vill så länge det är en "Pony Car" som körde i TranAm serien
Klass 1. Stock:
Valfri bil, slimline eller vanlig kortkanne motor max 25000 varv/min
Max 9 mm breda bakdäck, ej silikon.
Ingen droparm eller wheeliebar
Gjuten kaross (Plast, resin, glasfiber) ej lexan eller annan vakumformad kaross.
Förarfigur, minst från axlarna och uppåt.
Klass 2. Modified:
Valfri bil, slimline, kortkanne eller långkannemotor max 30000 varv/min
Max 12 mm breda bakdäck, ej silikon
Droparm är OK men inte wheeliebars
Gjuten kaross (Plast, resin, glasfiber) ej lexan eller annan vakumformad kaross.
Klass 3 Dragster:
Valfri bil, valfri motor avsedd för plastbaneracing.
Valfri bredd på däck, ej silkon
Droparm och wheeliebars är OK
Anmälan här i tråden eller i PM. Max 48 deltagare Startavgift 30:- per klass eller 100:- för alla fyra.
Välkomna!