Tack allesammans! Det var fantastiskt kul att äntligen få kliva upp överst på pallen
Klass 0 och 1 var otroligt jämna och bjöd på stenhård racing ända till mållinjen! Bland det roligaste och jämnaste jag sett!
Klass 2 blev även den spännande när de kvalbästa bilarna pajade, spårade ur eller rödlyktade tidigt i stegen. Spänningen var olidligt mot slutet då det förvandlades till en helt öppen affär precis som i klass 0 och 1.
Även i den brutala klass 3 hände det saker och vi såg ett par rejäla krasher. Min Ragnarök flög i bitar under test innan kvalet (för 3:e gången tror jag) och nu behövs en rejäl ombyggnad till nästa gång. Det går helt enkelt inte att lappa en bil hur mycket som helst
Maria skrotade tyvärr sin fina People's Choice vinnare Bad Witch i semifinalen och tog dessutom med sig min klass 2 Charger (som stod oskyldigt parkerad brevid i parc fermé tillsammans med alla andra bilar). Chargern klarade sig skapligt även om det flög delar och såg illa ut, men Marias funny car spräckte hela karossen och wheeliebarsen såg ut som de gått genom en stenkross! Den skall visst pensioneras och en ny bil byggas till nästa gång enligt Maria själv. Hon var dock fortfarande glad och jättenöjd! hon lyckades ju knipa en 2:a plats i klass 2
Vanishing Point visade sig vara för vass och gav effekter på banan som mest påminde om kortslutning. 105K motor blev nog lite för mycket för utrustningen vi har för strömtillförsel
(Beo's bil stannade i spåret bredvid när jag gasade)
Men trots en del blesyrer och problem så hade jag åter en underbar dag med gott humör och flera riktigt fina fighter! God väl koka korv och goda vänner som rejsar kan inte bli annat än en lyckad dag! nu är det bara att lappa, bygga och modifiera till i vår och nästa tävling
Stort grattis till Maria som vann People's Choice med sin grymma Bad Witch! hon har själv arbetat hårt och lagt ner många timmar på den och det var superkul att se henna ta hem den åtråvärda pokalen! Lasse Ä. tog hem snabbaste ET med 1,345s med sin balla VW funnycar, men det var inte med särskilt stor marginal ner till Beo.
Extra eloge till alla dessa duktiga byggherrar med sina fina byggen som presenteras varje gång! Det är inspirerande och ger mersmak och många idéer som gör att det bara kliar i fingrarna!