Antingen anpassar man sig efter förutsättningarna eller så anpassar man förutsättningar efter ja vadå?
Vi kommer köra vidare med den utrustning vi har i befintligt skick, inga bilbatterier eller kondensatorer i 1000 kronors klassen osv. De som har kört hos oss tidigare borde ha ett ganska bra hum om var gränsen går för vår strömförsörjning (46K NSR King på ett ungefär, vassare så börjar det dippa ett ögonblick).
Det är så otroligt mycket annat än motorn som påverkar hur bra bilen går, vikt, utväxling, stabila och runda däck, spikrakt och vinkelrätt chassi, med mera. Janne L som vann klass 3 hade långt ifrån vassaste motorn. För den som vill fördjupa sig i detta ämne rekommenderar jag lusläsning av arvet efter
"Unca Frank" Skrivet för 1/24 men läsvärt även för oss i den mindre skalan.
Så ta fram lödkolvar och epoxylim och börja konstruera vårens vinnarbilar

Själv är jag redan i gång
