Tack till arrangör Dawid och till övriga deltagare för en finfin tävling! underbar bana med massor av grepp gav både wheelies och problem med urspårningar. det löstes provisoriskt med nerskitade däck, men till nästa gång blir det nog vikter och en och annan wheeliebar.
Att det kan bli så många omkörningar när man enbart kör 12,5m rakt fram var det nog igen som trodde var möjligt! Ett par gånger blev det så att en bil slirar -> får grepp -> når toppfart medan motståndaren får dålig start, men med bra grepp -> seg acceleration -> högre toppfart på slutet och kniper segern! Två heat avgjordes med endast 7 tusendelar i skillnad! Då är det tveksamt om det ens går att se med blotta ögat vem som vann!
Som vanligt var klass 0 ett riktigt ormbo där iskalla nerver och bra reaktion avgör det mesta. klass 1 var även den jämn och fin, för att inte tala om klass 2 där det bara skilde någon tiondel mellan 4-5 bilar! Det är dock lite skumt att vi aldrig lyckas få till några fantomtider i klass 3. Jag trodde efter första tävlingen att vi skulle ligga på under sekunden vid det här laget, men vi har sått nära nog still vad gäller bästa tider, men det är fler som ligger där och nosar idag än tidigare. Det är precis som att bilarna väger mer/gränsen är nådd/vi helt enkelt inte lärt oss dreva när vridmoment och varvtal ökar dramatiskt. Det blir till att gå tillbaka till ritbordet och lura på fler förbättringar. jag har redan några nya ideér jag vill testa till nästa gång