Har investerat i SCP-2 "home version" (analog) körhandtag och de funkar kanon men...
Det äre alltid ett MEN med nya prylar
Vissa bilar går som raketer så därför har jag kopplat in en vridomkopplare med dioder för att begränsa spänningen, volt (lär mig aldrig skillnaden mellan ström och spänning men hoppas jag är rätt på det ) Dioderna sitter mellan nätagget och körstationen. Det har funkat kanon med de gamla Parma 45ohm kontrollerna. Men med SCP kontrollerna så står bilen bara och hoppar/pulserar om man är för aggressiv på avtryckaren. Detta händer om vi går under 11volt. Skruvar man upp Power trimmen så blir det bättre men på innerspåret som har lägst spänning så blir körkänslan ganska lam i och med både låg spänning och max powertrim.
Nätaggen jag har ska ge 3,3 Amp och jag har ett för varje spår.
Har varit i kontakt med Maurizio som har ställt upp med support. Enligt honom går kontrollen i "self protection mode" om spänningen går under 6volt vilket kan bli fallet om man drar på full vid tex 10volt. Han föreslår att jag ska ha mer kräm i nätagget tex 5-6Amp. När jag googlar så får jag fram några träffar på några som haft samma problem med home version cartridgen och att problemet försvunnit med high current versionen. Enligt Maurizio ska det inte vara någon skillnad och är således inte lösningen på problemet.
Är det någon av er som har erfarenhet av detta?