Uppdateringar i hemliga hörnan

Här kan ni ställa frågor om forumet samt rapportera eventuella problem.
Har du problem att logga in, skriv ett mail till webmaster@bilbaneforumet.se

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav snugged 11 nov 2009, 16:39

jag tror ni fattat helt fel. ni är alla välkomna till trs-forumet. (om ni betalat medlemsavgiften vill säga) :-D=
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Heureux 11 nov 2009, 23:10

Vi gjorde den omtalade förändringen för att bilbaneklubbarna ska få mer uppmärksamhet som i sin tur förhoppningsvis leder till fler klubbmedlemmar vilket är bra för bilbanehobbyn.
På det här sättet får klubbarna ett litet skyltfönster utåt mot forumet där man snabbt kan se var de håller till samt hur man kommer i kontakt med dem.

Vi förstår att det kan vara störande att det "lyser grönt" om huvudkategorin men om man tittar på de små länkarna under så ser man exakt vilket forum det är skrivet i, det borde underlätta lite i alla fall.
Vi vill att Bilbaneforumet ska kunna vara till så stor nytta för bilbaneklubbarna som möjligt, dels i att kommunicera med medlemmarna och att hitta fler medlemmar och kanske till och med hjälpa nya klubbar startas och komma igång ordentligt.
Forumadministratör - Bilbaneforumet.se
[ Frågor om forumet ] [ Personlig hjälp ] [ Lär dig BBCode ]
The white zone is for loading and unloading only - if you have to load or unload go to the white zone.
Användarvisningsbild
Heureux
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 01 dec 2003, 02:09
Ort: Stockholm

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav JensaPson 12 nov 2009, 00:00

SlotRacer skrev:Det vanliga forumet tycker jag har känts lite ljummet ett ganska bra tag nu. Jag upplever att många har försvunnit och att få nya har tillkommit. Mycket "gissa" blir det


Precis! Alla dessa gissningslekar "som jag själv ibland deltar i" kan jag tänka ger ett rätt udda intryck utåt för många som tittar in här på forumet.
Ungefär som att det inte skrivs så mycket utan leks gissningslekar istället.
Och om det vid varje inlogg är nya gröna ringar i allmänt tråden och bilbanetråden så är det oftast bara nya inlägg i just gissa trådarna. Rätt tradigt i längden....Det kan säker göra att många tröttnar på samma vis som att nya lessnar.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav guadeloupe 12 nov 2009, 11:59

Heureux skrev:Vi gjorde den omtalade förändringen för att bilbaneklubbarna ska få mer uppmärksamhet som i sin tur förhoppningsvis leder till fler klubbmedlemmar vilket är bra för bilbanehobbyn.
På det här sättet får klubbarna ett litet skyltfönster utåt mot forumet där man snabbt kan se var de håller till samt hur man kommer i kontakt med dem.

Vi förstår att det kan vara störande att det "lyser grönt" om huvudkategorin men om man tittar på de små länkarna under så ser man exakt vilket forum det är skrivet i, det borde underlätta lite i alla fal.
Vi vill att Bilbaneforumet ska kunna vara till så stor nytta för bilbaneklubbarna som möjligt, dels i att kommunicera med medlemmarna och att hitta fler medlemmar och kanske till och med hjälpa nya klubbar startas och komma igång ordentligt.


Jag håller inte alls med. Ska klubbarna göra reklam så ska de väl göra det på ett så öppet och snyggt sätt som möjligt. Inte smygreklam med inlägg som merparten av forumet ändå inte får ta del av.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Borgis 12 nov 2009, 12:08

Heureux skrev:På det här sättet får klubbarna ett litet skyltfönster utåt mot forumet där man snabbt kan se var de håller till samt hur man kommer i kontakt med dem.


Hur ser man det?

Jag kan tänka mig att det väcker nyfikenhet men kanske inte direkt intresse.
Hur går man vidare sedan? Vad hjälper det Svenne Banan i Huttemåla att se att det finns
en klubb som heter Bängaryds Spårryttare och att de skriver någonting hemligt till varandra?
Han får väl ändå inte reda på var klubben finns, hur den ser ut och ens vad den håller på med?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 12 nov 2009, 12:31

Borgis skrev:Han får väl ändå inte reda på var klubben finns, hur den ser ut och ens vad den håller på med?


Jo det får han, kolla hur det ser ut;

Klubbnamn, skala, ort, hemsida och kontaktinfo snyggt och prydligt samlat. Kom ut ur garderoben nu frog's ;-) *knuffa*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Dunderklumpen 12 nov 2009, 13:38

Skumt...

När jag klickar på Forumindex > Klubbforum > Tjockhult Racing Society.
som har en grön cirkel markerad så är det enda jag får fram
"Tjockhult Racing Society

Du har inte behörighet att läsa trådar i denna kategori."

När jag sen kopierade den texten för att klistra in i det här inlägget så följde även
"1:32 klubb i Hägersten, Stockholm.
http://www.tjockhultrs.se info@tjockhultrs.se
Forumet är endast tillgängligt för klubbens medlemmar." med.

Är det skrivet med osynligt bläck eller vad gör jag för fel som inte ser det annars?
Dunderklumpen
Nykomling
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 dec 2007, 22:17

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Dan J. 12 nov 2009, 13:58

Nordic hade väl på sin tid en förteckning över länkar till landets klubbar. Länk till en sådan lista skulle väl göra sig fint någonstans överst på sidorna i detta forum?

(säger han som ser att han inte längre har många rätt på det egna försöket till länklista från Slick Rock... Har inte rört den där hemsidan på ett par år... Ska man ha en lista ska den ju vara aktuell, jag vet.)
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 12 nov 2009, 14:30

Om jag bara går in på forumet's sida utan att logga in så klickar jag på "Klubbforum" och får se följande;

grab.JPG
grab.JPG (21.96 KB) Visad 16413 gånger
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Borgis 12 nov 2009, 14:35

Det stämmer, men det är inte första steget om man är riktigt nyfiken. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 12 nov 2009, 14:40

Borgis skrev:Det stämmer, men det är inte första steget om man är riktigt nyfiken. :)


Vad menar du? Ser det annorlunda ut?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Borgis 12 nov 2009, 15:06

Nja, det stämmer det du skriver, Nico, men om jag gör som hr Dunderklumpen så
blir resultatet detsamma som hans. Dvs det syns ingen kontaktinfo.

Då måste man ju först klicka på klubbforumrubriken innan man klickar på länken
till ert forum för att få erforderlig hjälp att hitta er.
Går man direkt på TRS från Forumindexet funkar det inte. I alla fall inte för mig. :sceptic:
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav Nico 12 nov 2009, 16:38

Aja, jag förstår nu. Oavsett om man klickar direkt på en klubb så kanske man skulle bli skickad automatiskt till huvudsidan för klubbforum <----(förslag till admin) Så tar man del av informationen om klubben. Om det inte redan ute i forumindex går att rada upp klubbarna lite snyggt. Då under alla andra sektioner i forumet.
Det skulle bli toppen efter som de gröna ikonerna inte heller skulle störa någon om klubbarna flyttades ner lite.

Men som du säger är man riktigt nyfiken, ja då googlar man på tjockhultrs.se ;-) och sen är problemet löst!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav jomol22 12 nov 2009, 17:36

Jag tror alla här redan vet att ni finns, Nico. ;-)
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Uppdateringar i hemliga hörnan

Inläggav SlotRacer 12 nov 2009, 20:02

Heureux skrev:...för att bilbaneklubbarna ska få mer uppmärksamhet som i sin tur förhoppningsvis leder till fler klubbmedlemmar vilket är bra för bilbanehobbyn.
På det här sättet får klubbarna ett litet skyltfönster utåt mot forumet där man snabbt kan se var de håller till samt hur man kommer i kontakt med dem.

Jättebra :thumb:

Men jag förstår inte varför ovanstående måste hänga ihop med att TRS slutna forum måste synas för någon annan än medlemmarna i TRS?

Ni gör givetvis precis som ni vill och mig spelar det egentligen ingen roll men jag blir lite nyfiken på hur ni tänker då jag upplever det som ganska kontraproduktivt att ha synliga forumdelar med begränsad behörighet som för TRS delen i forumet.

Menar ni att ni vill att det skall vara så eller hänger det ihop med någon sorts begränsning i forummjukvaran?
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

FöregåendeNästa

Återgå till Om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster