Träbana i götet

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Re: Träbana i götet

Inläggav ZeeJay 09 sep 2008, 00:45

Borgis skrev:Nostalgimässan? 28/9. http://www.nostalgimassan.se :)

Tjena tebax Freddan!!

Wiihaa.,,,ny kommer en som bygger fräckt tillbaka till höstens pill o mek... :thumb: :thumb:

Sist vi var på Nostalgimässan (Borgis, TT, MrTRay, ZJ mfl...) så konstaterade vi att det var tunnsätt med bilbanefolk som sålde grejer....men kanske blir bättre denna gång...
Däremot gör man ju alltid andra fina fynd...planscher...sceneryprylar...o framförallt kul att kolla in alal grejer o pryttlar....mycket kul finns... :up: :up:

Är man däremot tågbaneintresserad så finns det ju massor verkar det som...själv kan jag nada om den hobbysidan....
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Träbana i götet

Inläggav Borgis 09 sep 2008, 13:42

ZeeJay skrev:Sist vi var på Nostalgimässan (Borgis, TT, MrTRay, ZJ mfl...) så konstaterade vi att det var tunnsätt med bilbanefolk som sålde grejer....men kanske blir bättre denna gång...


Det där får vi ju kolla upp. Läste nyss att Virago hobby, som vi brukar köpa modellbyggerigrejor av, inte
kommer. Tråkigt. Hade tänkt att köpa lite kromfärg.

Men när får vi se Freddans bana live då? ;)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Nostalgimässa snart här =)

Inläggav freddan 10 sep 2008, 17:11

Vad härligt att fler tänker dra sig dit , och jag håller med att det var lite tunt med själva bilbanandet förra året men vi hoppas på bättre i år. Som sagt lite scenery prylar sitter ju aldrig fel. Kan också varmt rekommendera Fallerfreaks bana som jag hoppas kommer som monter i år igen. Och på tal om banan "live" så att säga så hoppas jag att berg och gräs skall bli klart någon gång i höst och efter det är det öppet hus så klart :thumb: . Dessvärre lägger jag nog alla planer på att lysa upp banan med lyktstoplar osv. tills vintern. Vad lyser upp bättre i vintermörkret än att få alla vägar klädda med dioder och stolpar. Tar gärna emot lite tips på trådar om detta, hade för mig att largasso hade ett par sköna ideér men hittar inte tillbaks dit just nu. Hörs snart :)

Må Väl

Fredrik
Nämn en värmländsk bilsport på O........oooally!!!
Användarvisningsbild
freddan
Kurvvakt
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 07 mar 2008, 02:13

Träd och berg

Inläggav freddan 08 nov 2008, 18:10

Tjoho alla slotfreaks där ute, nu har jag äntligen kommit igång lite igen. Det har blivit ett par träd av mossa och grenar samt ett litet berg och nya bilar (nostalgimässan) förutom citroënen och gubbarna, de kommer från briobutiken i gbg. Gubbarna kom med en ganska plastig och ful F1 bil så den åkten i soppåsen men de kostade bara 39:- Citran kostade väl 89:-. De hade faktiskt en del roliga scenery bilar i 1:32 så det kan vara värt ett besök.
Bilagor
HPIM0810.jpg
Berg men det ser lite utsmetat ut (dåligt ljus)
HPIM0810.jpg (35.35 KB) Visad 4937 gånger
HPIM0816.jpg
Tre Träd
HPIM0816.jpg (51.15 KB) Visad 4918 gånger
HPIM0817.jpg
De nya bilarna
HPIM0817.jpg (33.28 KB) Visad 4850 gånger
Nämn en värmländsk bilsport på O........oooally!!!
Användarvisningsbild
freddan
Kurvvakt
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 07 mar 2008, 02:13

Re: Träbana i götet

Inläggav RaceTG 08 nov 2008, 18:16

Kan ju tipsa dig om att Coop Backaplan säljer bilar i skala 1:32 för 69:-. Ifall du vill ha lite sportiga bilar stående utmed banan!

/TG
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough!" - Albert Einstein

________________________________________________________________
FROG - Friendly Racers Of Gothenburg - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Re: Träbana i götet

Inläggav Fallerfreak 19 nov 2008, 22:06

:thumb:
Snyggt jobbat!
:)
Faller en faller alla
Fallerfreak
Depåman
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 11 nov 2005, 00:17
Ort: Fallerland

Föregående

Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster