Egentillverkade sladdzoner.

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Re: Egentillverkade sladdzoner.

Inläggav GranTurismo 26 apr 2008, 17:17

Jag upptäckte till närmast upphetsande glädje att ett skivorna i ett laminatgolv jag lagt i sovrummet för några år sedan hade precis samma tjocklek som en Scalextricskena. Så vips fick jag användning av de överblivna plankor jag hade och en roligare och mer utmanande körupplevelse på banan. Precis som nämns högre upp i tråden gör det inget om det blir en liten glipa här och där. Bilarna fastnar inte. Tänk dock på att göra så att sladdutrymmet följer med en bra bit ut på efterföljande raka. Sladden bryter oftast ut sent i kurvan och om du slutar sladdzonen direkt efter kurvskenan åker bilens bak utanför.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Egentillverkade sladdzoner.

Inläggav Niak 11 maj 2008, 23:13

Återigen hem efter två veckor på Gran Canaria 40 grader bitvis, puh! (men brunast blev man, och frugan är avundsjuk) Dock dåligt med bilbanegrejor, hittade en affär som sålde NInco, dock inte speciellt billigt.

GranTurismo skrev:Jag upptäckte till närmast upphetsande glädje att ett skivorna i ett laminatgolv jag lagt i sovrummet för några år sedan hade precis samma tjocklek som en Scalextricskena. Så vips fick jag användning av de överblivna plankor jag hade och en roligare och mer utmanande körupplevelse på banan. Precis som nämns högre upp i tråden gör det inget om det blir en liten glipa här och där. Bilarna fastnar inte. Tänk dock på att göra så att sladdutrymmet följer med en bra bit ut på efterföljande raka. Sladden bryter oftast ut sent i kurvan och om du slutar sladdzonen direkt efter kurvskenan åker bilens bak utanför.


Tack för tipset!

Har en massa laminat över som jag tror är 8 mm. 8-)
It´s not the fart that kills, it´s the smell
Användarvisningsbild
Niak
Mekaniker
 
Inlägg: 412
Blev medlem: 29 jan 2008, 14:03
Ort: Sundsvall

Föregående

Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster