Under den gångna sommaren har en allt för stor brännande längtan efter att få köra egen hemmabana igen hägrat.
Nu hade jag en gammal test-layout på utskrift, och bordet var färdigbyggt men nedmonterat inför bergvärmen (om någon minns mina forna berättelser i ämnet).
Så här blev det - tills vidare - ombyggnad till 4-spår ligger i någon slags startgropar...
Kul parti med snabba R3 kurvor och en R3 med efterföljande nedförslut - whooosh...
Närbild. Riktigt kul känsla med nedsänkningen, och R3:an gör att man kan hålla högt tempo utan att bilen konstrar allt för mycket.
Sedan kommer man upp på en längre & flackare raka, inga konstigheter alls, bara snabbt.
Banan vänder tillbaka till överfarten, lite lagom kurvigt för känslan, men med magnet går det att köra fort.
Över bron och tillbaka till "startrakan" igen - end of story.
Banan är byggd för att vara överskådlig vart man än står, och alla avåkta bilar är extremt lätta att nå vilket underlättar vid kompisrace.
Inte ens under bron (där man inte kör av om man lärt sig banan) är åtkomsten av avåkta bilar svår.
Den observante noterar naturligtvis Ninco-staketen...
Jag hade dessa på min förra permanenta bana (Carrera) också, de fungerar ypperligt om man stödjer upp med carreras egna staket-clips - på rätt ställen.
Väldigt snälla mot bilarna & väldigt bra på att hålla kvar bilarna på banan.
Jag är ganska nöjd såhär långt - det kunde vara sämre.