Hur seriöst ska det vara?

Ska du bygga en ny bana eller göra om en bil?
Här diskuteras alla former av projekt, hemmabyggen och modifikationer.

Hur seriöst ska det vara?

Inläggav Heavy Metal 18 okt 2008, 14:17

Eftersom jag är en liten knep o knåpare när det gäller modelbyggen och det här med bilbanor så undrar jag hur ni andra byggare (scenery och bilbyggare) ser på det här med "så nära orginal som möjligt" stuket? Själv är jag omåttligt förtjust i att bygga upp en egen bilpark i mina färger, närmare stallchef än så kommer jag inte. Visst vore det ballt att åka till nån annan bana och rejsa just med mina färger och då menar jag att man har bilar i alla möjliga klasser fast med samma teamfärger. I min ungdom (skarven 60/70-tal) så hade varje snubbe egna "stall" med egna färger, riktigt skoj att krypa omkring på kompisens golv och rejsa mot hans stall med hans färger, ytterligare en del av hobbyn.

Det jag försöker säga är väl att jag själv inte är så jätte petig med att just den eller den dekalen inte fanns då eller passar in, bara det ser nåtsånär snyggt ut så är det helt ok.

Tänk vilka sköna stories man kan knåpa ihop när man berättar om just MITT stall.

Team Kränge Mjölk & Motor.
Nu kör vi....
Heavy Metal
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 17 nov 2004, 23:32
Ort: Linköping

Re: Hur seriöst ska det vara?

Inläggav JensaPson 18 okt 2008, 15:04

Kan bara hålla med dig!
Jag kör mina tävlingsbilar gula i de flesta lägen.
Gärna tennisboll gul/grön så dom syns! :-$
Då råder det ingen tvekan om vems bil som vinner! :beer:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Hur seriöst ska det vara?

Inläggav Nico 19 okt 2008, 14:43

Heavy Metal skrev:Tänk vilka sköna stories man kan knåpa ihop när man berättar om just MITT stall.


Jag kan ju bara säga att jag håller med dig, om du inte redan sett min fabless för svart/gult/grönt så kommer här ett par bilder på Frankrikes Stolthet;

L'equipe Slotslut/Yacco

bild13.JPG
bild13.JPG (67.81 KB) Visad 4559 gånger


CIMG0817.JPG
CIMG0817.JPG (119.87 KB) Visad 4547 gånger


CIMG1108.JPG
CIMG1108.JPG (94.97 KB) Visad 4556 gånger


P3300012.JPG
P3300012.JPG (75.66 KB) Visad 4538 gånger


P9010008.JPG
P9010008.JPG (70.73 KB) Visad 4524 gånger


PC260008.JPG
PC260008.JPG (56.55 KB) Visad 4564 gånger


SP_A0347.jpg
SP_A0347.jpg (59.22 KB) Visad 4544 gånger


porsche.jpg
porsche.jpg (77.38 KB) Visad 4556 gånger


Dessa bilar representerar inte någon bil som finns i verkliga livet. Det är mitt lilla fantasistall. Men en viktig linje jag följer med mina fantasi-liverys är att det ska matchas med deklaerna. Man har t ex inte en ELF och en ESSO dekal på samma bil. Sen försöker jag hela tiden färgmatcha även sponsorerna mot lacken på bilen eftersom det på riktigt är sponsorernas färger som styr valet. Så om jag lägger in något nytt i detta tema måste det lira färgmässigt också.
Jag är mycket petig med såna saker, om det blir bra ligger förstås i betraktarens ögon. Men det känns bra att veta att man försöker skapa seriösa saker som "could have been".
Jag gör varannan bil i Yacco temat. Sen måste jag varva med lite annat imellan bara för att utmana mig själv, utvecklas.

Ser fram imot bilder på ditt mjölkteam!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Hur seriöst ska det vara?

Inläggav JensaPson 19 okt 2008, 15:01

Man kanske skulle göra en kärra sponsrad av "ROLANDS KÖTT & VIDEO" :-$
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Hur seriöst ska det vara?

Inläggav Heavy Metal 20 okt 2008, 19:08

"could have been" absolut, nån j..vla ordning år det vara. Det ska vara som du skriver att det ska matcha på rätt sätt men att man kan lattja runt lite.

Visst kommer det bilder, ska bara avsluta mitt projekt med en ESSO-sponsrad Lola först, sedan är det några vita som ska få Kränges färger, vinrött/ljusblå, tänk West Ham.
Nu kör vi....
Heavy Metal
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 17 nov 2004, 23:32
Ort: Linköping


Återgå till Byggprojekt & modifikationer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster