CIRCUIT DE JLS

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav Nico 27 maj 2006, 19:25

STÅR O STAMPAR 060527:

Njae inte riktigt även om det kanske ser ut så eftersom mina senaste framsteg har handlat om denna förbannade bro!
Nu börjar bron som sagt att närma sig slutet. Snart kan jag skruva ner bro-stöden i bottenplattan och dra dit alla avpassade mdf bitar/skivor. Det som hände idag var att jag tog all den här skiten (a.k.a tillfäliga bro stöd) som du ser nedan o kastade bort det.
Bild

Passade in nya pelar/stöd och har dessutom fått till det riktigt bra med en svaaaag dosering på toppen av kullen innan det bär av nedför. Syns väl inte på bild. Så njut istället av att all skit under är borta nu.
Bild

*sweet*
Bild

Blir väl nån timme imorrn innan jag ska se Schumi härska på Monaco banan!

/Nico, *nöjd*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 27 maj 2006, 23:37

Snyggt!! :thumb:

Du har kämpat med bron och det har verkligen gett resultat, det syns. Den ser åtminstone på bild helt perfekt ut! Ska bli ett sant nöje att sladda lite där senare.

/b. (som slitit med en kubik sand/grus idag och spridit ut på lämpliga ställen i trädgården där det ska läggas plattor, samt målat klart mitt MRRC-depåhus och målat ÄNNU mer på mina nya borders! Hi hi! )
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Claes_L 28 maj 2006, 15:12

Ja, du har verkligen kämpat duktigt med bron. Det är bara att hålla med Björnen, den ser helt perfekt ut nu! :thumb:

Själv håller jag på med att snickra på stöden till den andra backen på min bana, vilket är lite halvtrist men helt nödvändigt.

/Claes

PS. Videon håller på med att spela in loppet i Monaco från Dansk TV2. Jag har inte tillgång till 3:an och ett tidigare lopp tittade jag på direkt, men det var inte helt lätt att hänga med vad de danska kommentatorerna pratade om :? , så nu kan jag ju alltid spola tillbaka ... De visade dock en rätt "fräck" bil i försnacket (jag får erkänna att jag smygtittade lite). Det var det danska bidraget till Le Mans en "ZYTEK 06S". Det är visserligen ett engelskt team, men alla tre förarna kommer från Danmark. De kom på tredje plats i 1000 km loppet på Spa nyligen. Varför har inte Sverige ett team ...? :(
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Inläggav Storabjörnen 28 maj 2006, 23:30

En sån här då Claes, eller?

http://www.infoscourse.org/2006_Le_Mans ... mEssex.jpg

Sere fräck ut den, medhålles. :)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Claes_L 29 maj 2006, 19:18

Precis just en sådan Björnen, med danska flaggan och allt. :)

/Claes
Användarvisningsbild
Claes_L
Depåman
 
Inlägg: 230
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:09
Ort: Eslöv

Inläggav Nico 10 jul 2006, 17:04

PROGRESS 060710:

Ja man undrar vilka idioter som fixar med bilbanan på sommaren. Men regnar det så regnar det, då har man inget val. Och har man inte hus/villa med grön område som kräver uppmärksamhet finns nästan inga ursäkter.
Äntligen, och jag menar det verkligen... ÄNTLIGEN!!!!......
Bron över... den är klar. Fastskruvad, vinklar o hela baletten är som det ska vara. Basta, klart! Kompromisser är gjorda, skavanker är utkavlade! Såhär ser det ut i skrivande stund. Ni som inte är vimsiga av sommarvärme och smuggel-bira kan förstås se att vissa delar inte ser helt jämna ut, glöm dom! Dom kommer att försvinna under borders som nu skall tillverkas!

/Nico

Såhär ser det slutgiltiga underredet ut: (ursäkta röran vi bygger bana)
Bild
Bild

Winkelhock kunde inte hålla sig utan tog första bästa sjålburk o slajdade på den nya fräscha bordern:
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 10 jul 2006, 17:16

Ha ha!! Sköööön!!

Att bli klar med en bro är lite som..... att återuppstå. Ja, nästan som från Dödens Rike.

Själv har jag snickrat som en liten apa. Men i trädgården då som sagt. Bilen full med brä'lappar och hammaren i högsta hugg. Det byggs "spaljé" och vedförråd.

Nico, ser tajt och skönt ut det där, tror det blir super.
Ska du kanske göra en sandfålla med riktig sand? Det vore väl nåt?

Eller kanske bilarna tar skada om de landar i det,...

/a.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 10 jul 2006, 19:02

storabjörnen skrev:Att bli klar med en bro är lite som..... att återuppstå. Ja, nästan som från Dödens Rike.


Ungefär så ja, eller som att klara sista bossen på ett sjysst plattforms spel på Sega MegaDrive för många år sedan... *S*

storabjörnen skrev:Själv har jag snickrat som en liten apa. Men i trädgården då som sagt. Bilen full med brä'lappar och hammaren i högsta hugg. Det byggs "spaljé" och vedförråd.


Intalar mig själv; jag vill inte ha hus, jag vill inte ha hus.... Just det... plats flör bilbanan!! Jag vill ha hus, men ingen trädgård, jag vill....

storabjörnen skrev:Nico, ser tajt och skönt ut det där, tror det blir super.
Ska du kanske göra en sandfålla med riktig sand? Det vore väl nåt?
Eller kanske bilarna tar skada om de landar i det,...


Du kan fet-hajja att jag e riktigt sugen på det. Men precis som du säger så blir det nog ganska riskabelt för bilarnas hälsa. En klart cool detalj men jag tänker inte chansa. Jag kommer nog hitta på något annat. Blir nog en brun nålfilt. Så i stort sett blir det mest för syns skull. Effekten blir densamma som med gräset, mjukt o köra av på! :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav DagaZ 10 jul 2006, 19:29

Det börjar ta sig Nico! Hus ska du akta dig för, det är ett riktigt skräp. Funderar på att asfaltera gräsmattan och måla den grön.. alternativt bygga tak över tomten och bygga sjysst inomhus bana under. :wink:
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 03 apr 2006, 14:48
Ort: Vikarbyn

Inläggav Nico 10 jul 2006, 23:27

Tack,

Roland går från klarhet till klarhet...
Bravissimo!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Padee 10 jul 2006, 23:32

Du kan fet-hajja att jag e riktigt sugen på det. Men precis som du säger så blir det nog ganska riskabelt för bilarnas hälsa. En klart cool detalj men jag tänker inte chansa. Jag kommer nog hitta på något annat. Blir nog en brun nålfilt. Så i stort sett blir det mest för syns skull. Effekten blir densamma som med gräset, mjukt o köra av på! :thumb:[/quote]

Blanda sand med lim, typ 2\3 sand å 1\3 lim å häll på, ev ett lagersand på åsså matt klarlack.
Jag har sansat mig lite nu i bilbaneriet så det blir inge nya bilar på ett tag pga mopedrenovering(crescent compact).
Padee
Braidsbytare
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 mar 2006, 18:46
Ort: Varberg

Inläggav Nico 11 jul 2006, 09:38

Padee skrev:Blanda sand med lim, typ 2\3 sand å 1\3 lim å häll på, ev ett lagersand på åsså matt klarlack.


Intressant... ska man köra med ett vanligt trä-lim eller vad är lämpligt?

Är detta korrekt uppfattat:
1 - Blanda sand o lim (2/3 sand + 1/3 lim).
2 - Smeta ut på önskad yta.
3 - Ytterligare ett lager sand (för effekt?)
4 - Pensla ytan med matt klarlack för att fixera allt.

Tack för tips Padee :thumb:

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Borgis 11 jul 2006, 09:46

Har jag fattat det rätt om jag tycker att det verkar som om ni tänker konstruera ett rejält oregelbundet sandpapper som sitter fast vid sidan av banan??? :o
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Inläggav Storabjörnen 11 jul 2006, 09:47

Nico, trälim är grymt. Använder det jättemycket till dioramor o grejjer. Det stelnar och blir osynligt.

Blanda en skön smet du, och bré med smörkniv där du ska ha det. Jag förespråkar ABSOLUT att du köper den finaste sand du kan hitta. Kolla i akvariebutiker. Inget du stjäl från sandlådan på dagis, det innehåller alldeles för hög mängd mindre stenar och ev barr o kvistar. Den ska vara kliniskt ren från sånt.

Du behöver inte lägga nåt extralager ovanpå. Det dammar bara. När din sandsmet har torkat blandar trälim och vatten till en simmig soppa som du sprayar med blomsprayflaska på topplagret. Eller så tar du matt klarlack på sprayburk. (finns på Jula) Detta för att "säkra" topplagret.

Pensel ska du inte blanda in alls i denna process.

Kör hårt!

/b
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 11 jul 2006, 10:59

storabjörnen skrev:Jag förespråkar ABSOLUT att du köper den finaste sand du kan hitta.


Du menar alltså att jag ska råka "tappa" en säck tvättad sjösand så att säcken går sönder här på jobbet. *sneglar på den nyinkomna pallen med sand*

@Borgis
Jag ska bara testa. Det kommer inte ligga precis intill banan. Det blir "utanför sladdzonen" så att säga. Bilarna kommer inte att ta i med bakhjulen eller så!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

cron