CIRCUIT DE JLS

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav Nico 15 apr 2006, 14:20

Jaha... här sitter man, sådär lagom frustrerad över att en helg som skulle bringat stora framsteg på banbygget istället blev en helg med rännskita o riktigt dålig mage.
Bara att samla kraft o konstatera att jag får ligga i på Söndag-Måndag om jag blir bättre tills dess ds.

/Nico

Ps. Okej jag ger mig ni har rätt. Man ska inte äta bilbanor.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 15 apr 2006, 22:16

Äh.. tråkigt att höra. :drunk: Sån där magsjuka, den har man haft för inte så länge sen. Fy. Aja, det blir bättre snart ska du se.

Måste bara säga (efter att ha varit lite frånvarande i tråden): JÄDRAR vad bra det blir!!

:thumb:

En fråga dock: Vafför går det åt "fel" håll? Gör alla fyra spår det? Hur lyckades du med det? Jag ser att en av Powerbaserna "vätter inåt" i banan, vilket såklart innebär att minst de två innersta spåren går åt "fel håll", men de yttersta två då? Går de "rätt"?

Jag har också ena Powerbasen "inåt" på min bana, men den är polvänd, så alla fyra spår går åt "rätt håll".

/b. (som måste öka tempot på Grosse Bär)
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 16 apr 2006, 15:21

storabjörnen skrev:...Måste bara säga (efter att ha varit lite frånvarande i tråden): JÄDRAR vad bra det blir!!
:thumb:

TACK för det moraliska stödet man står o kliar sig i huvet o undrar vad f_n man pysslar med ibland!

storabjörnen skrev:En fråga dock: Vafför går det åt "fel" håll? Gör alla fyra spår det? Hur lyckades du med det? Jag ser att en av Powerbaserna "vätter inåt" i banan, vilket såklart innebär att minst de två innersta spåren går åt "fel håll", men de yttersta två då? Går de "rätt"?


Hur f_n ska man förklara detta då??? *tänker* Alltså allt är fel på min bana (hur bra lät det där). Banan går motsols och för att lösa det med utspridda förar positioner så får man lägga bling-blinget mot "infield" så att säga. Inga problem whatsoever med sladda o skit som ska gå över banan. Gömmer jag inte kablarna i en bro över banan så borrar jag hål rakt ner genom plattan och drar upp dom på rätt sida. Small problem for an impulsive mind! 8)
Men är du med på vad jag menar? Tänk dig hur dom skulle se ut om dom satt intill varandra. Båda ska väl igentligen vara vända åt andra hållet igentligen. Båda är vända INÅT! *S* Vilken soppa!

storabjörnen skrev:(som måste öka tempot på Grosse Bär)

[/quote]

PISKA DOM BARA....

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 16 apr 2006, 15:24

PROGRESS 060416:

Äntligen kom man undan magsjukan och tillfrisknade. Gick till attack på bron idag. Hua, vilket pyssel. Blev inte färdig, långt ifrån känns det som. Men här har ni grundtanken:

Gott om plats:
Bild

Rörigt inandöme:
Bild

PASSBITARNA TILL SKARVEN:

En standard Scalex-sport raka som ni alla känner igen den med sin click-funktion
Bild

Amputerad Sport-raka. På detta sätt kan jag skjuta in delarna i varandra. *flush*
Bild

Nu har jag mycket annat pyssel som väntar mig framöver, så vi får se när jag återkommer med lite progress! Tills dess, ha d bra o bli för bövelen inte magsjuka!

Adieu, Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 19 apr 2006, 18:16

PROGRESS 060419:

Okej ungefär såhär...
Bild

Höjden ser bra ut...
Bild

Banan ligger bra över hela partiet...
Bild

Fort som f_n, fram med limtuben...
Bild

Såhär får det bli...
Bild

Blir det ojämnheter i slutändan så använder jag lite mattbitar osv för att jämna ut perfekt o få aaaaaaningens liten dosering uppe på kullen.

Puss o kram boys... nu drar jag hem :wink: :hug:

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav stefan_k 19 apr 2006, 20:43

Nico, jag ler stort när jag ser bilderna!!! :D

Ser ut att gå bra och funka i verkligheten också, inte bara på ritningsstadiet.

Har du fått upp hela banan på en gång och provkört ännu?

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Nico 19 apr 2006, 21:21

Kul o höra att bygget får folk att dra på smilbanden av intresse! :up:
Banan funkade kanon i verkligheten. Jag tycker själv att banan var kul som f_n o sladda runt på. Jag har provat lite variationer, men vinnaren kom verkligen direkt från ritbordet utan kompromisser.
Kolla på sidan 5 i denna tråd så kommer du se bilder på hela banan uppbyggd och dessutom ett litet filmklipp. *lyxigt värre*

Over n out.

/Nico

stefan_k skrev:Nico, jag ler stort när jag ser bilderna!!! :D
Ser ut att gå bra och funka i verkligheten också, inte bara på ritningsstadiet.
Har du fått upp hela banan på en gång och provkört ännu?
/Stefan
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 19 apr 2006, 23:53

IMPONERAD!!! Jag drar till Sthlm imorgon...nja....nästan...Superbt Nico....roligt att se att det löper på kontinuerligt....Der Gross Bär måste ha gått i ide med sitt projekt eller så har du snott över smågubbsen till bättre svartpeng...hehe :D :D :D
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Storabjörnen 20 apr 2006, 00:09

Nä, storbjörnen har upptäckt att han har en risig trädgård som verkar ta den mesta tiden....

Blir GALEN på att jag aldrig får en stund över att fixa med banan. :x

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav stefan_k 20 apr 2006, 09:42

BIGBOI207 skrev:Kolla på sidan 5 i denna tråd så kommer du se bilder på hela banan uppbyggd och dessutom ett litet filmklipp. *lyxigt värre*


Nice :thumb:

storabjörnen skrev:Nä, storbjörnen har upptäckt att han har en risig trädgård som verkar ta den mesta tiden....

Blir GALEN på att jag aldrig får en stund över att fixa med banan. :x

/b.


Suck, känner igen det där, säger Stefan som precis grävt upp halva trädgården för att byta ut avloppsrören. Det ser ut som att sceneryfärdigställandet får vänta tills nästa vinter istället på min bana...
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Nico 20 apr 2006, 10:25

Bygget kanske fortlöper som en oljad blixt nu i början. Jag knåpar på så mycket jag kan när tid finns. Ibland går det längre tid imellan tillfällena. Men som sagt när jag får tid så effektiviserar (*flämt* vilket ord) jag tiden.
Vill ju att folk ska kunna få rejsa lite nån gång före sommaren i alla fall!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ZeeJay 20 apr 2006, 20:44

BigBear skrev:


Nä, storbjörnen har upptäckt att han har en risig trädgård som verkar ta den mesta tiden....

Blir GALEN på att jag aldrig får en stund över att fixa med banan.


Kan du inte skicka ut smågubbsen i trädgård´n o pilla med banan själv...?? :) :D
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Nico 07 maj 2006, 19:08

ETT STEG TILLBAKA 060507

Okej, ärligt, ser det här ut som en seriös grund till en sjysst bro?
Bild
Alla ni som svarar "JA" skriver jag ner i min "Elakingar som ljuger"-bok.
Det ser ut som skit, det är ynkligt, tunt och ja, ser bedrövligt ut! :x *Merde*

Bara o slakta skiten, Åh kolla en hammare...
Bild

Sådär, då börjar vi om! Jag siktar på en comeback med snillrika och bärande framsteg till nästa Söndag då denna vecka upptas av massvis med mindre väsentliga aktiviteter!
Bild

Jag har insett att uppförandet av denna bro är det som kommer bringa mest gråa hår och svordomar över bygget. Svårare än jag kunde föreställa mig. Nu kör jag från början och ska verkligen tänka igenom detta. Vinklarna som blir i detta väldigt korta upp och nerförs åkande är inte tillfredställande alls. Ska det göras så ska det göras ordentligt i alla fall. Bara att lugna ner sig o inse att det tar tid o ta sig över denna bro.

/Nico, sammanbiten men grinig "in his defeat"
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav stefan_k 07 maj 2006, 22:13

Det är bara att bryta ihop och komma igen Nico!
Minns själv att jag brottades länge länge med mina höjdskillnader för att få dem bra. Någon gång trodde jag nog att jag var färdig och började på andra saker för att sedan efter en provkörning till inse att jag hade fel och att fler justeringar krävdes. Men slitet lönar sig! Det blir bra om man justerar och fixar ordentligt för att få lutningsövergångarna att bli mjuka i broarna.

Kör hårt!
/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Storabjörnen 07 maj 2006, 22:40

Nico skrev:Jag har insett att uppförandet av denna bro är det som kommer bringa mest gråa hår och svordomar över bygget. Svårare än jag kunde föreställa mig.


Jag sitter o nickar i samförstånd här, och ler lite (dock inte sarkastiskt eller elakt) och tänker att det är rätt skönt att finna till slut att jag inte är/var den ende som tog jeeefvulskt lång tid på mig med just bron, och slet många hår på mid huvud kring detta. Det ÄR svårt.

Sen vet jag ju inte om det kommer funka som planerat än heller. Bron är klar, men banan är inte test-utlagd på den för att se hur den "känns" än. Kanske måse jag också ta till hammaren? :sceptic:

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron