Jaha...nu har försäkringsbolaget varit här och kollat läget och som det låter så kommer dom troligtvis fullvärdesåterbetala vad det kostar mig att skaffa allt som är skadat.
Har trodde inte att det skulle bli något värdeminskningsavdrag att tala o då sakerna var så "nya"...tack å bock!
Blir det så så kommer det bli en hel del bra pengar att leka bilbana med.
Skivan är förbrukad, då färgen ännu inte var helt torr (var ju därför fläkten ställdes dit) och det är ett tunnt lager med sot och aska på den....men andra ord är det lönlöst att ens försöka få den ok igen.
Blir till att kapa den i bitar och köra den till soptippen.
Istället har jag å sambo kommit överens om att bygga banan i ett fd kontor/tonårsrum som är byggt i bakdelen på garaget. Det har senaste åren använts för att förvara påsar med kartong i väntan på att köras till återvinningen, pantflaskor, vinterkläder och trädgårdsdynor...typ...
Istället är tanken att det skall bli en bana där istället. Då behöver den inte vara uppvikbar/upphöjbar eller nedmonterbar.
Har skissat lite på en bana som skulle få plats...gillar bansträckningen, men tyvärr blir ena spåret 1,7m kortare än det andra...

- Garagerum Ny2-web.jpg (61.06 KB) Visad 33023 gånger
Har även funderat på om man skulle skaffa en NincoDigital-sats, men det verkar ju funka sådär när man läser om det, och jag vet ju inte hur mycket jag får från försäkringsbolaget ännu...