CIRCUIT DE JLS

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav Storabjörnen 19 mar 2006, 22:59

Ha hA!!! :D Underbart! Nu får man se upp så man inte får en av de där rackarna knackandes på dörren om man pröjsar de tyska banarbetarna för lite. :)

Loco!!! :beer:

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 22 mar 2006, 20:25

PROGRESS 060322

Aight' ... Lill-lördag... wednesday it is! Lika bra att stanna kvar 2-3 timmar på jobbet och "jobba övertid älskling" *S*
Jag vet att detta kanske inte är den intressantaste delen av ett banbygge, men ser det ut som jag bryr mig *S* Kanske kan något säga "HALT IDIOT, GÖR INTE SÅ" för själv tycker jag att det flyter på bättre än jag vågade hoppas på :thumb:
Here we go...

"Chassiet behöver stärkas, erkänn... lika spinkigt som S_ra W_dlund:
Bild


För detta används 5 parkett brädor från "skräphögen" (Nej jag menar inte den i Fragglarna):
Bild


*SMASK* Såga till de sista spånskivorna och ner med dom:
Bild

Svårt att visa på ett bra sätt hur "Flush" skarvarna blev, kör med 2 bilder. Det här får duga:
Bild
Bild

MVP's (Most Valuable Players) under detta bygge:
Bild

Det var allt för idag, ska försöka göra en sarg runt hela banan på Fredag. Får se om jag hinner...

Ärtor ut... (Piiis out)

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav stefan_k 22 mar 2006, 21:52

Nico, läckert!

Fan, nu har jag letat igenom tråden fyra gånger och jag kan inte hitta det inlägg som jag är helt säker på att jag fick iväg för länge sedan.. va f_n, antingen så är det jag eller forumet som börjar bli senilt... mest troligt jag...

Briljant lösning med pallarna och att kunna skyffla upp dem på lagerhyllan! Gissar att alla på ditt jobb kommer vilja köra truck på rasterna i fortsättning... inget sovande i fikarumet längre :beer:

Banlayouten: Jag mixtrade runt en hel del med kurvor innan jag blev seriöst säker på hur jag ville ha min layout. En av de sakerna jag testade var att smyga in rakor mellan kurvbitarna i en lång kurva - disaster! bilarna fick inte alls någon mjuk gång utan de sladdade bara fram och tillbaka i övergångarna mellan rakor och kurvor. Det var inte många dagar som den layouten fick ligga, gör om gör rätt... Så my two cents, undvik att mixa upp kurvbitar med för mycket rakor däremellan. Så som det ser ut på första layoutbilden tycker jag verkar lagom och bra varierade kurvor.

Vilket håll skall banan köras på? Hur har du förresten tänkt dig med bron? Vilken bit skall vara överst? Var börjar och slutar eleveringen?

Gott och se Nico! Kör hårt, skall bli kul att se hur det växer fram! :thumb: :thumb:

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Nico 22 mar 2006, 22:21

Fråga mig inte vad jag fick 5 ifrån...

/Nico

BIGBOI207 skrev:För detta används 5 parkett brädor från "skräphögen"
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 22 mar 2006, 23:49

Förlåt Stefan, glömde svara på din fråga :wink:
Såhär ser alternativen jag själv funtar på, samt färdriktning och bro övergång.

Har 2 viktiga saker att tänka på:

1. Försök få mitten på en helraka över skarven.
2. Påbörja stigning av bro så långt bort som möjligt för att undvika krångel vid skarven.

Ursprungs layout:
Bild

Kandidat 2:
Bild

Kandidat 3 ter sig lite annorlunda:
Bild

/NIco
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Ghost 23 mar 2006, 00:00

"Kandidat 3" :thumb: :thumb: :thumb:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav ZeeJay 23 mar 2006, 00:11

"Kandidat 3"


Är beredd att hålla med där efter 35 varv mentalt på varje bana o spår så känns 3:an bäst i hjärnan som nu snurrar som en Enzo på taket :drunk: :drunk:

Schysst bygge med fina parkettbrädor hehe....Syns oxå att Gills kakor e populära....HELPALL!!

Lycka till i progressen med banbygget! :thumb: :thumb: :thumb:
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Nico 23 mar 2006, 01:23

Tack för visat intresse. Layout nr3 lämnar inte mycket utrymme till utsmyckning, men mera racing.
Dessa 3 varianter skall provköras innan ett beslut tas!

Köp en helpall Uzin Spackel, Pergo eller Parkett så skickar vi med både kakor och t-shirt :wink:

ZeeJay skrev:Schysst bygge med fina parkettbrädor hehe....Syns oxå att Gills kakor e populära....HELPALL!!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav JVC 23 mar 2006, 09:00

Absolut kandidat 3 :thumb: :thumb: :thumb:
José
JVC
Kurvvakt
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 feb 2006, 10:15
Ort: Norrtälje

Inläggav jomol22 23 mar 2006, 11:06

Även jag tänkte omedelbart version 3. Sådana där kurvor runt, runt vid bron, som du har på 1 resp 2 är inte så kul.

F.ö. skulle man ha ett stort fett j-a pallställ och en massa banor! Skitcoolt.

Apropå parketten under det hela: Hemma på min gata, i min kåk, ligger det ett rätt så rejält björkgolv av finskt fabrikat (eller var det kanadensiskt?). Tyvärr konstaterade en firma att det finns otrevliga lim- och mögelrester under detta golv, som ligger på betongplatta. Receptet var, "bryt upp golv, diamantslipa plattan, måla med antifungicider och lägg nytt golv." Då min fru är allergisk syntes detta som ett tråkigt men oundvikligt råd.
OCH DÅ! skulle man förstås först fräsa en fet j-a fyrspårig bana i golvet innan man river upp det. Sedan möblerar men upp vardagsrummet igen och dokumenterar det ordentligt, sen kör man ett race och dokumenterar detta. Tänk bilderna: med möblerna på en bana av björk! Tyvärr :o :? visade sig min fru inte vara allergisk mot nåt av det som finns under golvet och det är inte heller husmögel så huset och golvet överlever utan att vi gör nåt åt det. Fast i smyg går jag och hoppas lite... :wink:
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Dan J. 23 mar 2006, 11:38

Hej!

Spontant nr 3, men du går ju miste om den där riktigt långa rakan som finns i de andra förslagen. Skulle kurvorna där uppe bytas så det blir 8 helrakor och en kort. Och sedan kurva till något uppåt där nere där du nu har 6 halrakor...

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Nico 23 mar 2006, 12:36

Dan, du är bönhörd, f_n det hade jag inte tänkt på...flyttar jag kurvpartiet neråt och ändrar färdriktning så blir det intressan. VIktigt är att ha en "parabolica" som bilarna kan bygga upp farten i och slunga sig ut på rakan!
Funderade på att bara använda yttrar, eller blir det lika följsam körning med R3 kurvor och en halvraka imellan genom en 180 böj som de andra kortare förslagen?

Såhär tänkte jag annars om jag skaffar ett par yttrar till...

Bild

Bild

Som sagt, jag är jätte tacksam för stöttningen med banförslagen!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Nico 23 mar 2006, 12:40

srsowö skrev:Även jag tänkte omedelbart version 3. Sådana där kurvor runt, runt vid bron, som du har på 1 resp 2 är inte så kul.

Helt rätt

srsowö skrev:F.ö. skulle man ha ett stort fett j-a pallställ och en massa banor! Skitcoolt.

Jag får utöka verksamheten senare *S*

srsowö skrev:Apropå parketten under det hela: Hemma på min gata, i min kåk, ligger det ett rätt så rejält björkgolv av finskt fabrikat (eller var det kanadensiskt?).

UPOFLOOR, låter internationellt och häftigt men det är Finskt!

srsowö skrev:Fast i smyg går jag och hoppas lite... :wink:

Hoppas, jag har layouter klara för vardagsrummet om det spricker mellan mig o tjejen *S*!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Dan J. 23 mar 2006, 13:25

Får man rösta igen? :) Den övre, mest av utseendeskäl och med tanke på framtida scenery utmed långrakan. Man kan ju också fundera på om 'böjen' skulle flyttas åt vänster och byta plats med de två helrakorna?

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav jomol22 23 mar 2006, 14:22

BIGBOI207 skrev:
srsowö skrev:Apropå parketten under det hela: Hemma på min gata, i min kåk, ligger det ett rätt så rejält björkgolv av finskt fabrikat (eller var det kanadensiskt?).

UPOFLOOR, låter internationellt och häftigt men det är Finskt!

UPO! Det är ju finska tvättmaskiner! Nej, jag tror detta hette nåt annat. Kan de ha bytt namn de senaste åren? Kanske uppköpt av ett canadensiskt?

BIGBOI207 skrev:
srsowö skrev:Fast i smyg går jag och hoppas lite... :wink:

Hoppas, jag har layouter klara för vardagsrummet om det spricker mellan mig o tjejen *S*!

Det gäller att ha alla vägar öppna och vara beredd på det bästa! :o Eller sämsta. :?
Ska du förresten börja med frästa spår du med? Vad säger hyresvärden? Ur protokollet: "Smärre skada på tapeter i hall, färgskiftningar på köksgolv, bilbana (20 m fyrspårig) i vardagsrumsgolvet, med tillhörande spår från silikondäck."

Hur var det Björnen? Visst kunde man få med en Scalextricbana vid husköp? Vad är det som säger att man inte ska få välja till en bana i vardagsrummet? Vi har långt kvar till det perfekta samhället! Slotracers, förena er!!! Kräv er rätt! Ikväll ska jag börja rita upp en schysst bana på 27 kvm. :D
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 105 gäster