Projekt Åselby park

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Inläggav ZeeJay 09 dec 2007, 23:20

Fattar inte hur man gör bilder från verktyget i RMS Skrev ut och skannade istället.


Testa ctlr + prt screen ( Control Print Screen ) Klistra sen in den del du vill visa i Paint.

Måste säga att det är en av de mest intressanta och spännande banlayouter hittills....en riktig kringeli krok bana som kan bli najs att gasa runt på!
:thumb: :thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav samlad_dalmas 29 dec 2007, 18:20

Invigningen av Åselby Park är just nu igång. Bilder kommer när bakfyllan släppt! :beer: :beer: :beer:
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: Projekt Åselby park

Inläggav samlad_dalmas 30 dec 2007, 17:34

Lite bilder finns nu i mitt Pixbox- album. Bilderna blev lite stora så jag länkar till själva albumet istället.
http://www.pixbox.se/alb646490

Banan är i stora drag gjord efter ritningen. Pga tidsbrist i projektets slutskede (har man hört den förr?) så blev banan inte helt färdig till invigningen utan är halvpermanent, d v s kurvor och sånt är uppbyggda med hjälpa av div löst material som blev över. Till slut funkade den dock tillfredsställande, och invigningen kunde göras med Scalex- bilar från 60- och 70- talet.

Tidtagningen sköts av RMS, vilket funkar bra på nyare magnetbilar men sämre på äldre bilar.

Det som absolut måste åtgärdas är strömförsörjningen, nu hade vi en klen trafo/ två banor. mer kräm behövs.
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: Projekt Åselby park

Inläggav samlad_dalmas 02 jan 2008, 22:57

GP- serien i Formel D som bl a hålls på Åselby Park har fått en egen blogg:

http://formeldracing.blogspot.com/
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: Projekt Åselby park

Inläggav samlad_dalmas 14 sep 2008, 17:45

åselby Park har nu återuppstått som tvåspårigt digitalprojekt. Har tänkt mig att i första hand köra med magnetbilar. Därav de många r1- kurvorna.
Bilagor
selby park.JPG
selby park.JPG (99.57 KB) Visad 4467 gånger
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: Projekt Åselby park

Inläggav samlad_dalmas 17 feb 2010, 20:43

Lite necroposting, men projektet lever. Har rustat rummet med målarfärg och byggt upp en digitalbana med 4pbn. Nya 6pbn beställd. :) Banan är ett U, med ett svängparti i mitten. Allt underarbetet gjort, med en jkla massa strömpunkter. Sen har jag kört och kört för att hitta svaga punkter.
Bilagor
Foton-0003.jpg
Foton-0003.jpg (75.63 KB) Visad 4220 gånger
Foton-0004.jpg
Foton-0004.jpg (77.27 KB) Visad 4222 gånger
Foton-0005.jpg
Foton-0005.jpg (48.8 KB) Visad 4144 gånger
Foton-0006.jpg
Foton-0006.jpg (45.71 KB) Visad 4223 gånger
Foton-0007.jpg
Foton-0007.jpg (66.12 KB) Visad 4222 gånger
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster