Lola T70

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Lola T70

Inläggav Heavy Metal 21 sep 2008, 17:56

Sitter och pryttlar lite med en Fly Kit, Lola T70 och har lite problem.

1: Vilken färg skall fejkmotorn ha? Den sitter väl synlig och det är snyggt när det blir rätt kulör på pryttlarna.

2: I byggbeskrivningen så är kablarna märkta med A och B, vilken är vilken? Eller kan man bara löda dit hipp som happ?

För övrigt kommer den och de flesta vita bilar jag har lackas i kulörerna vinrött och grått, sponsrad av Kränge Mjölk & Motor, den lokala lanthandeln med diverse varor.

Tacksam för hjälp.

Börje
Nu kör vi....
Heavy Metal
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 17 nov 2004, 23:32
Ort: Linköping

Re: Lola T70

Inläggav ymigs 21 sep 2008, 19:50

Nu har jag inte byggt just Lola T70 men väl andra av Fly's fast kit och vita byggsatser.

På min färdiglackade Lola har det som sticker upp av motorn en mörk metallaktig färg. Snudd på en blank gun metal.

Kablarna till motorn sitter väl fast i motorn redan? och sedan skall de ner i guiden med hjälp av de avlånga öljetterna. Om du fått med kablarna lösa och skall löda fast dem i motorn skall det inte spela någon roll vilken du sätter var (om inte de är vansinnig anpassade i längd då det ena inlödningen till motorn sitter någon halv centimeter längre från fronten på bilen än det andra?).
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: Lola T70

Inläggav Heavy Metal 21 sep 2008, 21:33

Kablarna sitter fast i guiden och skall sådeles lödas fast i motorn men spelar det ingen roll då är det väl bara att värma upp pennan :thumb:
Nu kör vi....
Heavy Metal
Braidsbytare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 17 nov 2004, 23:32
Ort: Linköping

Re: Lola T70

Inläggav Borgis 21 sep 2008, 21:47

Ja, det är väl inga problem egentligen. Om bilen skulle backa sen är det ju bara att byta i flaggan. Såvida kablarna räcker alltså. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron