Jormungandr Productions Presenterar!

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: AVS Shadow Chevrolet Mk1

Inläggav Jormungandr 25 nov 2009, 23:51

Idag har jag lödit kablar och passat ihop allting. med lite tur så kan den kunna rulla för egen maskin runt banan i morgon. det sitter endast en mockup moter från carrera i för att passa in alling och se så det fungerar. Går allting bra så hamnar något lite vassare i den senare. Det blir ingen värsting, det är den för ömtålig och udda för, men lite ska den kunna prestera iaf. :D

Jag har tyvärr lite problem med kaross fästet fram. Jag har epoxylimmat fast det i karossen, men det håller inte för vridmomentet när jag drar i en skruv. vet inte om det är billigt skit epoxy, eller vad det beror på. :-((
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: AVS Shadow Chevrolet Mk1

Inläggav Ravajack 26 nov 2009, 12:05

Jormungandr skrev:vet inte om det är billigt skit epoxy, eller vad det beror på. :-((

Tvåkomponentlim (epoxy) fäster inte så bra på plast.
Superlim typ cyanoakrylat är inte heller bra, gör plasten skör.
Använd ett riktigt plastlim, typ Ambroid ProWeld.
Limmar ABS-, akryl-, butyrat- och styrenplast.
”Svetsar” (weld) ihop skarven. Sitter som berget.

Bild
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: AVS Shadow Chevrolet Mk1

Inläggav Jormungandr 27 nov 2009, 01:34

tack för tipset Rava! Jag har provat med Humbrols Liquid poly lim och det har fungerat jättebra på vissa delar. är lite osäker på om det klarar påfrestningarna i ett chassie fäste bara. jag kör med det just nu iaf.

Nu har jag äntligen kunna prova bilen, och den gick förvånande bra! Jag tog det lugnt och fint, men den känns riktigt rolig att köra. gamla carrera motorn var ganska lagom för tester, men den har grymt grepp och ligger fint på banan. med lite däck slipning och mindre justeringar så skulle den kunna bli riktigt snabb! får kanske överväga en vassare motor till den senare. :D Jag är hur som helst grymt överraskad över hur bra den gick och kändes! Det är definitivt inte den sista konverteringen som jag kommer att göra. Denna ska nu målas i rätt kulör och få några snygga dekaler. sedan blir den nog viss trimmning och fler tester. Får nog försöka skrapa ihop en skratch bygge klass att tävla i. ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: AVS Shadow Chevrolet Mk1

Inläggav Jormungandr 22 dec 2009, 12:50

Fick färdigt en annan bil i väntan på Shadowen
I grunden en Revell Greenwood Corvette.

Bild

Bild

MRRC fälgar från Toyota Grp 5, Vanquish bakdäck och Avantslot Magmotor. en hysterisk bil som är rolig men svår kontrollerad. lite småfix kvar ännu, måste ju fixa till Wheelebars och en fallskärm :D lite små duttande med pensel också. Blir nog inget jag ska tävla med, men var väldigt kul att bygga. Och ja, en revell kan gå riktigt fort! iaf rakt fram ;-) ska testa med lite mer lagom bakhjul för att få ner tyngdpunkten bara för att se hur den går då.

Jag är inte helt nöjd med testor dekalerna. på mina stora motiv så syns det tydligt att det svarta lyser igenom. får testa om man kan låta bakgrunden vara vit där dekalen ska sitta. iaf på så här stora saker.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: AVS Shadow Chevrolet Mk1

Inläggav TurboTurtle 22 dec 2009, 13:39

Synd att man bara ser halva bilen ;-)
/TurboTurtle
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Användarvisningsbild
TurboTurtle
Slotracer
 
Inlägg: 1331
Blev medlem: 11 feb 2005, 16:55
Ort: Horred
Klubb: GO 69

Slot.it Peugeot 905B

Inläggav Jormungandr 09 jan 2010, 02:18

Fick hem lite grejer så jag kan sätta igång med nästa projekt. Protoslot Peugeot 905B som jag fått tag i från Nico :thumb:

Ett gammalt slot.it Jaguar XJR-9 chassie som gått sönder (pickup fästet sprack) fick se lite användning igen. jag har klippt och filat ner alla gamla fästen för hjul och pickup och ersatt dessa med HRS fästen. Peugeot'n har 3mm längre hjulbas så jag fick fila upp chassiet lite i framkant. efter noggran måttning så har jag nu epoxy limmat både pickup fäste och framaxel fäste. kommer nog att fungera bra tror jag. det svåraste blir att få till ett bra sätt att montera ihop kaross och chassie.

Bild

Bild

Bild

lite större hjul bak, offset vagga och fila in chassiet för denna lite smalare kaross, sen ska vi nog få något kul till Grupp C ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Aramis 10 jan 2010, 12:24

Du ska väl lacka original denna gång?
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 10 jan 2010, 12:54

Jadå, denna tänker jag inte röra. hade den varit lite vanligare så hade det varit en annan sak, men jag tycker själv att 905:an är bland det läckraste som tävlat på Le Mans. Måste fixa dekalerna bara. Nu har jag iaf filat in chassiet så det passar, men karossen är så låg att jag måste ha en annan motorvagga där motorn ligger åt andra hållet. kablarna sticker upp och tar i karossen. den är lite högre i motorns framkant så där skulle de få plats. Sen har jag sett att Sauber Mercedes hade nästan exakt likadana fälgar som Peugeot, så det blir såna inserts. så jag har några grejer jag måste handla hem innan jag kan fortsätta. Är lite osäker på hur jag ska fästa karossen i chassiet sen bara. kan kanske fixa ett fäste av resinbitar jag skar bort.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Fly Racing BMW M1

Inläggav Jormungandr 14 jan 2010, 00:18

Ville testa lite vad man kan göra med dekaler och fick idén att göra en egen kart bil med Tuna Devils tema. Eskilstuna komun kopierades från Eniro och blev till 4 st stora blaffar till dekaler. kompletterade med lite små sponsorer och voilá! blev riktigt bra! M1:an är ju rätt kantig och bristen på välvda ytor underlättade betydligt!
Startnumret är en trio gnuggis dekaler som fungerade över förväntan! Lite små detaljer återstår. ska måla backspeglar och lite småsaker, sedan ska det trimmas och så får vi se hur fort den kan gå :D


Bild

Bild

inspirationen:

Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav NMI 14 jan 2010, 00:40

8-o 8-o 8-o
Jag hatar stora dekaler för att de är så svåra att få exakt dit de ska utan veck eller felaktiga vinklar (och följaktligen tar oändligt med tid och oändligt med tålamod att få på plats!).
Och du har fyra sådana dekaler på samma bil, jag är djupt imponerad! :o :thumb:
Crowd was roaring, I was at Brands Hatch in my imagination
At the canal turn I hit an oily patch ... Inebriation
Användarvisningsbild
NMI
Depåman
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 02 feb 2009, 23:13
Ort: Staffanstorp
Klubb: Malmö slotracing club

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Modellpularn 14 jan 2010, 06:28

"Vetten" va frän! Vadå wheeliebars, det är väl en runt runt kärra? "Kartbilen" va också ball. Men du skulle nog haft större nummerblaffor, som förebilden. Klart rolig idé annars!
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Nico 14 jan 2010, 09:44

hoho... E-tuna bilen var riktigt fräck. Nästan så att jag måste preppa min "förebild" eller vad man nu ska kalla bilen du har haft som inspiration så kan man rejsa "map against map". *harr*

Cool idé Marcus :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 14 jan 2010, 11:44

NMI skrev:8-o 8-o 8-o
Jag hatar stora dekaler för att de är så svåra att få exakt dit de ska utan veck eller felaktiga vinklar (och följaktligen tar oändligt med tid och oändligt med tålamod att få på plats!).
Och du har fyra sådana dekaler på samma bil, jag är djupt imponerad! :o :thumb:


Tack! Jag ska erkänna att det var ganska svårt på huven där det är en del luftutsläpp och små detaljer. fick skära hål i dekalen och slitsa den på ett par ställen. Det blev ok, men ser riktigt bra ut om man inte detaljstuderar.

Modellpularn skrev:"Vetten" va frän! Vadå wheeliebars, det är väl en runt runt kärra? "Kartbilen" va också ball. Men du skulle nog haft större nummerblaffor, som förebilden. Klart rolig idé annars!


Jag har funderar på wheeliebars eller iaf en fallskärm. tror det skulle piffa upp rumpan betydligt. Jag ville inte skymma min karta med för stora siffror och de jag hittade hade ju en riktig "kartlook". De blir dock väldigt diskreta, det håller jag med om.

Nico skrev:hoho... E-tuna bilen var riktigt fräck. Nästan så att jag måste preppa min "förebild" eller vad man nu ska kalla bilen du har haft som inspiration så kan man rejsa "map against map". *harr*

Cool idé Marcus :thumb:


Det låter kul! då får vi använda kartan och kompass ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Aramis 14 jan 2010, 13:41

Nu återstår att se om väghållningen kommer att bli lika bra som på en go-"kart"! ;-)
Vi ska se till att det blir en dräpare av din tjusiga skapelse. Måste hålla med om att du var lite blygsam med nuffran. Men det ser ju ut som en sån tagen från en kartbok så realismen får ju en extra poäng.
Den stora frågan lyder: Var fasen tog Torshälla vägen?? :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Jormungandr Productions Presenterar!

Inläggav Jormungandr 21 apr 2010, 00:26

jag har nu fått färg och dekaler på Shadowen, men har tyvärr inga bilder att visa än. De nära 40 år (!) gamla dekalerna var fruktansvärt ömtåliga och tyvärr så gick den stora dekalen till bakvingen förlorad. jag skall försöka att göra en egen, men kommer att klarlacka och köra med den som den är så länge.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

FöregåendeNästa

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster