Bana. Första träbanan utan namn. Johan944

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bana. Första träbanan utan namn. Johan944

Inläggav Johan944 15 dec 2009, 02:06

Jaha var här för ett ganska så bra tag sen och ställde lite frågor om plastbanor, träbanor, däck och allt annat som har med hobbyn att göra. Sen vart det litte uppehåll och flytt till egen lya som inte gav utrymme till någon permanent bana alls men nu så har jag äntligen fått "lite" :o mer utrymme att bygga en bana på.

Började med att försöka få till nåt med mina scalex bitar (massa R2or och rakor) men med lite tajt ekonomi så blir det en träbana istället.

Efter en hel del letande efter en layout som skulle passa inom mina mått (2X3m) så hittade jag ROC (race of champions) banan som jag kommer att konvertera till att ha en liten rallyspecial sträcka men även ha kvar möjlighet till att bara köra ROC banan, och vara 2 spårig. Längs med ytterkanen på banan så kommer det också att göras en Nascar oval med 2 doserade kurvor och samankoppling till innerbanan.

Ska även försöka hålla tillräkligt brettför att köra 1:24då det ligger några obygda modelbilar hemma.

Det utrymmet som jag har är dock i taket så för att hålla vikten nere kommer jag att fuska lite och köra med 3,2 mm board till banan och stommen i 2"2

Kommer en banskiss så snart som möjligt. har lite problem med bilduppladnings sajter och med forumets uppladning.

En liten bild på ROC banan dock.
Bild

/Johan
Johan944
Braidsbytare
 
Inlägg: 87
Blev medlem: 09 jul 2007, 01:53

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster