Nybörjan som ger sig in i leken!

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Nybörjan som ger sig in i leken!

Inläggav Lill.persson 20 okt 2013, 22:27

Hallå där gott folk!

Jag är som många andra nybörjare och en som fallit tillbaka i tiden.
Har suttit här ett par veckor och läst igenom många projekt, riktigt grymma är ni måste ja säga.

Själv så har ja en plan om en 3 kanske 2 spårig digital trä bana med växlar å depå, så får vi väll se hur de slutar,
Om ja lyckas att få ihop allt.
Dock så kommer de nog dröja ett bra ta innan ja verkligen kommer igång med bygget.
Då renovering i grabbens rum just nu står på schema + en hög med andra grejer.

Vilket system som ja ska köra, har jag ingen aning om, verkar finnas en del att
Välja mellan.

som de ligger till nu, så har ja lyckats få ihop några layouts i UR30
Men verkligen svårt att veta vad man kommer att gilla.
De som var bra med ur30 var att man kunde spara i dxf format, och de passar mig perfekt
då ja har en cnc fräs i verkstan, inte nån jätte stor med funkar nog kanon bra åt detta.
Gjorde ett litet test idag med en 180graders kurva.
Tyvärr så blev inte linjerna jäma å fin i svängarna när man spara direkt ifrån ur30.
Som tur är så är de lätt att fixa till de i programet.
Som ni ser på när bilden, de blev så när ja tog direkt i från ur30, men men.

Ja vi får väl se hur lång tid de tar innan nästa uppdatering blir.
Men nu ver ni att en till är på gång med en räserbana :)

/mvh
Bilagor
image.jpg
image.jpg (108.52 KB) Visad 34797 gånger
image.jpg
image.jpg (98.57 KB) Visad 34777 gånger
image.jpg
image.jpg (88.59 KB) Visad 34800 gånger
Lill.persson
Kurvvakt
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 09 okt 2013, 12:14

Re: Nybörjan som ger sig in i leken!