Jag har läst om problem med missade varv på olika forum och funderat en hel del på det eftersom det är irriterande speciellt när man själv leder och datorn visar att man ligger 2 varv back..
Det finns en massa lösningar med att höja bandelen i bakkant och att sätta den där det inte går så fort.
Jag har experimenterat lite idag med sensorn som registrerar pickupen på bilen. Svarta pickuper funkar hyfsat men Nsr Clion med vit pickup fungerar bara ibland. Problemet är att ir strålen lyser igenom eller studsar runt i spåret när pickupen passerar. Först provade jag med kartong tejp för att dämpa strålen och det funkade perfekt 200varv med clion i hög fart och inte en miss. Sen tog jag bort tejpen och monterade ett 60ohms motstånd på den röda kabeln till sensorn och nu efter 20varv så funkar det kanon. Min PB sitter 3m ner på en 4m raka med r4 kurvor före och efter så det går fort över sensorn. Det behövs mer provkörning för att kolla om det är helt ok, men det är en bra början.
/Bosse