RBT-race på söndag redan!

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Dawid 04 jan 2010, 22:18

Ett försök till någon slags rapport från söndagen:

1. Det var hemskt roligt att ha alla där.

2. Anders gjorde Hat-trick och vann samtliga tre klasser som vi körde, grattis! Bilder på Anders drickandes champagne genom näsan emotses! Nico tog dessa bilder som säkert, hans vana trogen, blir bra. Eftersom jag är fotograf så blev naturligtvis mina dåliga.

3.Primärracet var Slot-It enligt inbjudan. Vi körde 2x10 min och Anders fick ihop 103 varv, jag 102 med snabbaste varv (10.68), Janne E 97, Nico 96, Axel 93, Janne L 90 och Marcus 66. Noterbart var att första heatet var det snabbaste trots att vi fick serva bilarna mellan heaten. Det gick faktiskt bara långsammare och långsammare.

4.Hamburgerlunch.

5. Andraracet var LMP (typ TRS men med fri utväxling) där Anders vann med totalt 49 varv (vi körde 2x5 min), jag blev tvåa ett varv efter och Nico trea med 47 varv. Nico hade dessutom snabbaste varv här, skickligt med tanke på att han kom oförberedd med sin nya Sloterbil. Fyra var Axel med 47 varv liksaså men med lite sämre snabbaste tid, Janne L värdig femma också med 47 varv och ett snäpp svagare tid. Sexa Janne E 46 varv och sist, men inte minst, Marcus med 40 varv och problem som tidigare framgått. Detta race var alltså jämnare rakt igenom, även differensen mellan första och andra heatet.

4. Sista racet var utan Nico och Janne L som tyvärr var tvungna att lämna oss. Vi började nog bli lite trötta så ingen service emellan heaten här och vi körde 2x5 min igen. Grupp 5 var temat och, puh, Anders vann med totalt 52 varv och en bästa tid på 10.58, därefter Janne E med samma varvantal men 10.83 som bäst, jag var trea med 50 varv, fyra var Axel med 43 varv och därefter Marcus med 41 varv.

5. Jag avser eventuellt att köra lite moderna LMP med allt fritt (ej silikondäck och torra däck dock) på onsdag, helgdag ju, i övermorgon redan. Vi talar om ett par timmar mitt på dagen. Min bana är ju inte permanent så jag måste passa på. Är någon intresserad så så slå en signal på 070-850 99 47 i morgon på dagtid.

Mvh,

dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Doc-Z 05 jan 2010, 00:02

Tack Dawid och alla ni andra för en mycket trevlig dag. Med mycket racing och gliringar som haglade :D

Japp Anders var inte mycket att göra åt. Helt makalös körning hela dagen. Är man på topp så....

Själv så måste jag försöka att få upp farten direkt när en tävling börjar. Hade en mycket bra bil i första Slot.it racet. Men som vanligt så börjar man lite för försiktigt och sen ökar vart efter. Men mot sådana små killar som Anders med flera som startar på 100% så håller det inte. Dom varven som man losar ibörjan hinner man sen aldrig att ta igen.
I Sista racet så hade man äntligen fått upp farten ordentligt. Där låg jag på för fullt redan från start. Ändå så räckte det inte mot den makalösa Anders.
Får väl hälla i bromsolja i hans motor framöver ;-)
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Jormungandr 05 jan 2010, 02:12

Verkar ju lockande med race igen redan på onsdag. jag har ju en nsr 25k motor liggandes och jag kan nog bättre på bentleyn ytterligare. måste dock höra med regeringen först. hon tycker nog att det blir lite väl mycket åka... :sceptic: Men visst är jag sugen. banan är kul och nu har man ju fått lite övning på den också. ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Nico 05 jan 2010, 09:24

hehe, vågar inte köra min Gr5 på en Ninco bana. den är för lååååååg!!! 8-) 8-) 8-) 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Nico 06 jan 2010, 13:28

Dawid - Tack för ett trevligt och lättsamt arrangemang. Det var skojigt. Blev lite paff när jag kom trea 2ggr i rad. En gång för att du själv körde utom tävlan. Vilket för övrigt inte är nödvändigt en lättsam racedag som denna.

Dawid skrev:Nico tog dessa bilder som säkert, hans vana trogen, blir bra. Eftersom jag är fotograf så blev naturligtvis mina dåliga.


Jag tog ca 225 bilder denna dag - jag tar många bilder eftersom jag har en kass kamera och själv anser mig vara en amatör som inte vet hur jag skulle använda en finare/bättre kamera.
I alla fall - sen sorterar jag bort allt skit och det som blir kvar hittar ni HÄR!!

Jag orkar tyvärr inte att saxa in massa bilder här. Men i stället får ni tillgång till alla bilder.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Aramis 06 jan 2010, 14:53

Det var ju riktigt fina bilder Nico! Du är en utmärkt fotograf! Såg att du censurerat en del obscena bilder... ;)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Nico 06 jan 2010, 15:26

Aramis skrev:Det var ju riktigt fina bilder Nico! Du är en utmärkt fotograf! Såg att du censurerat en del obscena bilder... ;)


Jag återkommer om jag lyckas skapa en fin-fin gifbild tänkte jag.*harr*
Några tips på hur man förvandlar en serie med *.jpg-bilder till en moving gif?

Jag har en fullt reg'ad "ärlig" adobe photoshop inbankad på min dator om det duger. 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav largasso 06 jan 2010, 15:45

photoshop suger när det gäller att göra animerade gif-bilder prova att tanka ner något simpelt
gratisprog på nätet, brukar vara väldigt enkelt.
Prova: AniGif brukar funka bra.
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Jormungandr 06 jan 2010, 17:19

jepp, fin fina bilder, men var tog champis i näsan vägen?? :D
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Dawid 06 jan 2010, 20:30

Stiligt Nico!
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav God is Back! 09 jan 2010, 23:59

Nico skrev:Några tips på hur man förvandlar en serie med *.jpg-bilder till en moving gif?


För Guds skull Nico, Gör det i Flash! enklare blir det inte.. (no code needed i detta fall)

" I grova drag" Börja med att döpa bilderna du tänker använda i ordning, typ 1.jpg 2.jpg osv och lägg i samma mapp.

Starta flash, tryck ctrl+R (eller file> import> import to stage) browsa till 1.jpg
flash kommer att fråga om du vill importera alla bilder "in the sequence?" klicka yes..

Viola! Alla bilderna ligger snyggt i tur och ordning i "tidslinjen" i varsin "keyframe"

Ttryck ctrl + enter for att provkolla resultatet.
När du är nöjd så gå till file> export movie och välj format: animated gif.

anim_flash.gif
testade att göra den här 8bilders (gick snabbare att göra än att skriva det här inlägget)
anim_flash.gif (165.26 KB) Visad 10000 gånger


känns lite märkligt att skriva någon annanstans än i OT tråden :-;
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Jormungandr 10 jan 2010, 00:37

Urk, jag blir illamående av det där snurrandet.. %-p
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav God is Back! 10 jan 2010, 01:25

Jormungandr skrev:Urk, jag blir illamående av det där snurrandet.. %-p


:-P så är det med animerade gifbilder "a never ending loop"

fast grejjen va mer att visa att det är lätt att göra i flash
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29

Re: RBT-race på söndag redan!

Inläggav Nico 01 nov 2010, 10:04

Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

cron